![]() |
|
|
|
#1 |
|
Member
|
Ik ben maar eens een topic begonen zoals ik ook al had met mijn V40.
In dit topic zal ik zoveel mogelijk gaan bij houden wat ik heb aangepast aan mijn auto en voornamelijk ook hoe ik iets heb gedaan. Sins Februari 2006 ben ik in het bezit van een zeer mooi C70 T5 Deze auto komt uit september 1998 en heeft nu 169.000km op de teller. dus net ingereden. De auto heb ik puur gekocht van wezen zijn motor en looks. Het uiterlijk van mijn auto zal ik niet zo erg gaan aanpassen als bij de V40 het geval was aangezien we het toch hebben over een colletors item. over een paar jaar zal je steeds minder C70's zien in deze kleur en uitvoering. Ik zal er alleen andere wielen en heldere lampen opzetten. Maar de motor zal zeker aangepast gaan worden. Ik wil een auto met veel vermogen maar die nog wel betrouwbaar is voor dagelijks gebruik. ik ga mikken op zo'n 315pk aan de krukas. Dit zal bereikt moeten worden met een groter turbo, andere in en uitlaat traject en wat aanpassingen aan het motormanagerment. Als eerste wat foto's van de auto zoals hij was. ![]() ![]() De eerste verandering dit ik heb moeten doen was het verwijderen van de versleten motorsteun. Daar heb ik gelijk een powerflex motor steun in geplaast zodat ik die nooit meer hoeft aan te passen of te vervangen. (Leuk bij komt voordeel is dat de motor nu meer roffeld dan standaard) ![]() Gelijk die zelfde middag ook mijn remmen maar een keer schoon gemaakt. De vorige eigenaar had ze al geupgrade naar 302mm alleen was alleen een beetje smerig geworden en zat onder de roest. Na een poosje goed scheuren kon en een kleurtje opgezet worden. Ik wou eens wat anders proberen dan Rood,zilver,zwart. daarom heb ik gekozen voor metalic Hammerite blauw. ![]() ![]() Ook had de vorige eigenaar al een veerpootbrug geinstalleerd. ![]() De week er op heb ik de auto laten zien aan Mark van european tuning. Daar heb ik gelijk een wat onderdelen besteld. Ovaal eindstuk omdat ik de standaard toch net iets te klein vindt staan op een T5. BMC carbon airfilter + reversed intercooler pijpen set. Als begin van dit project kreeg ik nog een mooi setje Heico doorpins. thanks Mark. ![]() Het lucht filter is nu nog niet gemonteerd ik zit nog te wachten op een onderdeel van de IC buizen set zodat ik wat meer ruimte krijgt naast de accu. Maar hier alvast een foto van het filter. ![]() ![]() En ook gelijk het uitlaateind stuk gemonteerd. Dat vindt ik persoonlijk echt een vooruit gang. ![]() ![]() Nu wil ik ook graag mijn auto hebben zonder chrome onderdelen. Dus de logo's achterop en de grill worden in de zelfde kleur gespoten als de wielen zodat alles een mooi geheel vormt donker kleuren met saffron als afwisseling. De logo's zijn nog niet af ik zit nog te wachten op een special logo uit de vs. Maar daar over later meer. De gril is ondertussen al wel gespoten geplaast. ![]() Vandaag zat ik me te vervelen en dacht wat kan ik nu eens even gaan doen aan de auto. Ik kwam op het idee om wat aluminium onderdelen te gaan polijsten. aangezien dat wel mooi staat onder de motorkap met carbon onderdelen. Zoals op dit voorbeeld te zien is zal mijn motor ook gaan worden in de loop van dit jaar. ![]() Dus gelijk maar begonnen met het kaal maken van de IC buis die straks over de motor gaat lopen. Maar wat is dat een rot werkje echt eens en nooit meer. De zwarte laag is gepoedercoat en dan nog eens extra dik. Het is er echt bijna niet af tekrijgen maar gelukkig is het eind nu inzicht. ![]() ![]() Ik verwacht nog een uurtje of 3 aan het schuren te zijn om hem mooi strak te krijgen daarna kunnen we beginnen met het polijsten van de buis. UPDATE 30-04-2006 Vandaag de nieuwe carkit ingebouwd een parrot CK3300 bleutooth carkit met GPS antenne. Als eerste een mooie plek gezocht waar hij zou kunnen gaan passen. Toevallig zagen CeeBee en ik een mooi plekje. Standaard zit er in de C70 een centenbak je achter de versnellings pook. Deze was percies even breed als het bediening paneel van de carkit. ![]() En hier gaat het om de carkit aansturing. ![]() Thuis even een beugeltje gemaakt waar het op moet gaan rusten want er zit nu een groot gat en dat moet worden opgevuld. ![]() zo dat zit er al een stuk beter uit. ![]() en het past allemaal als of het er voor gemaakt is. 8) ![]() Hier een foto van het totaal overzicht pda aansluiten moet nog worden weg gewerkt . ![]() Vandaag ook even geprobeerd hoe mijn logo's er uit zouden zien als ze antraciet van kleur zouden zijn net zo als mijn wielen en grill. ![]() ![]() Voor mij mooi genoeg om ook de rest van de logo's in deze kleur te gaan spuiten. Nu allleen nog wachten op mijn T5 SE logo dan kan ik ze er op gaan plaatsen. Deze week heb ik ook niet stil gezeten ik ben weer een stuk veder met het polijsten van de IC buis. De buis is nu schoon van alle poedercoating en ben begonnen om de buis glad te krijgen een groot deel van de buis is nu al geschuurd met 200 en aan de voorkant zie je al een deel wat 400/800 is gedaan. Als de gehele buis 800 is dan ga ik beginnen met het echte polijst werk. Er zit nu bijna 7 uur werk in. ![]() UPDATE 06-05-2006 Vandaag mijn nieuwe 18inch wielen wezen ophalen bij ET Wat is dat een verbetering met de oude 17inch wielen. ![]() ![]() UPDATE 13-05-2006 Vandaag samen met CeeBee de Reversed intercoolerset en BMC luchtfilter geplaast. Polijsten is nu helemaal klaar. Heb er in totaal 16 uur aan geschuurd en gepolijst. ![]() ![]() ![]() En hier haalt het filter zijn koude lucht vandaan. Heb een kleinstukje kunstof moeten weg slijpen zodat er 1 mooie rechte lijn onstaat voor het filter. ![]() UPDATE 15-07-2006 Zo vandaag na maanden van wachten de nieuwe heldere C70 lampen binnen gekregen. Ook gelijk maar gemonteerd. Morgen zal ik wat daglicht foto's maken. ![]() ![]() ![]() ![]() UPDATE 05-08-2006 Vandaag mijn knipperlichten binnen gekregen. Gelijk ook maar even mijn nieuwe grill gemonteerd. ![]() Ook gelijk even mijn nieuwe volvo stickers een plek je gegeven. ![]() UPDATE 08-08-2006 Vandaag toch maar even gekeken of ik het volvo logo op mijn nieuwe gril kon monteren. En het is gelukt. Staat echt 10x beter dan zonder dat logo. ![]() ![]() UPDATE 21-02-2007 Even weer wat nieuws van mij. het is een paar maanden rustig geweest maar dit jaar gaat we weer druk veder werken. Er zit nu nieuwe teller platen in de auto. deze nieuwe platen kun je gewoon over de oude platen leggen daardoor schijnen ze niet zo hard door als dat de meeste immitatie platen doen. Tevens een setje chrome ringen geplaatst. ![]() En ze zijn ook mooi in het donker ![]() Ook gelijk de logo's die ik al eerder had gespoten gemonteerd. Ben erg tevreden met het eind resultaat. Dit keer geen R logo maar SE logo :wink: ![]() En het allerbelangrijkste nieuws ik heb nieuwe remmen besteld. Heel lang heb ik zitten twijfelen wat ik zou gaan neem. zeker met het idee dat deze auto een bak meer vermogen moet gaan krijgen wou ik niet meer met de orginele remmen van volvo blijven rijden. Daarom naar wat alternatieven gezocht. Mijn broer heeft de vervangende schijven van CTF gekocht met beter blokken en RVS leidingen. Dit werkt al een stuk beter als de standaard troep. Alleen was dat nog niet voldoen. Toen in gesprek geraakt met T5Fred Die heeft zelf een mooie set remmen gemaakt rond om een klauw van een porsche. Dit leek mijn zelf ook wel wat om een porsche 993 twin turbo rem te gaan gebruiken. Na wat rond gebeld te hebben kwam ik op een richt prijs van zo'n 1700 euro. En dat is best veel voor een doe het zelf remmen set. vandaar de keuze om nog maar wat meer te gaan uit trekken voor een remmen set. mijn budget iets omhoog geschroeft naar max 2500 euro. En daar zat wat meer keuze in. WPpro 360mm 6 pots set,Prostop 335mm 4 pots set of de nieuwe CTF 330mm 4 pots set met 2 delige schijf. De pro stop viel direct af om dat er in europa geen leverancier zit. en ik geen zin hebt bij problemen naar de vs te moeten bellen. De WPpro's vielen ook af omdat ze geen goede afdichting hebben. daardoor krijg je in nederland sneller slijtage. Dus ik heb de CTF set besteld bij European Tuning. Als alles mee zit is die half maart daar 8) Dit is hem dan geworden. ![]() En ook gelijk maar een dumpvalve van JB racing mee besteld die CeeBee ook gekocht heeft. ![]() Even een paar van de mooiste foto's geupload had even geen zin om alle foto's te uploaden die kan je bekijken via de links UPDATE 31-03-2007 Vandaag de Bigbrake kit gemonteerd. Het paste allemaal maar net maar ben er erg blij mee. nu nog even wachten tot ze goed zijn ingeremd. Ik begin de power nu al te voelen. De oude remmen ![]() Oud en nieuw naast elkaar. ![]() Het past percies. ![]() Wauw wat mooit ![]() Als het nodig is kan ik wat grotere foto's plaatsen. Last edited by Gele banaan : 01-04-07 at 12:22 AM. |
|
|
|
| Sponsored Links (Hide this adverts) |
|
|
#3 |
|
Member
Car: Volvo 460 1.8i
|
Wat een super wagen! Heerlijk kleurtje ook!
En die remmen ![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
Car: Volvo C70 2.4T 18"
|
Mooi Marko
![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
Car: Volvo S60 2.4
|
Zelfs zeer mooi
Alleen een beetje droppen ![]() |
|
|
|
|
|
#6 |
|
CS posthoer 2005 ;-)
|
Jaja, na het gele banaantje ben je al druk bezig geweest
Die koplampen zijn wel knap en die grill met het Volvo logo er op ook (zonder vond ik maar niks). En ja, als je iets wil laten blinken, daar moet je veel tijd voor vrijmaken ![]() Wat betreft de foto's: het is nu goed dat ik weet dat ze bij u op een vaste server staan, maar als je in de toekomst nog updates post, gelieve ze dan wel te uploaden he ![]() |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Member
|
Quote:
Je moet nog even wacht 31 maart komen de remmen er onder en heb ik mijn 18inch weer van zolder gehaald Daarna is het snel door sparen voor een KW verlagings set want er zijn 2 demper lek. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
Hij wordt echt helemaal super...
Ik moet denk eens langs gaan komen als ik toch passeer als ik naar schipluiden ga ![]() |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Member
Car: Volvo 440
|
Quote:
![]() Aah superr!! Hoe zal het comfort zijn na het monteren van een KW verlanginsset? En wat voorn soort set zit je aan te denken?? Is niet heel goed vergelijk, maar met mijn 400 vind ik het heel groot nadeel dat comfort zo slecht is geworden, en de drempels is afzien. Valt dat bij jou dan nog mee? Ben erg benieuw 31e ![]() Last edited by VFL : 23-03-07 at 01:34 PM. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
CS posthoer 2005 ;-)
|
@ VFL: uw comfort is afhankelijk van de kwaliteit van uw ophanging. Ook met sportophangingen kan je een relatief goed comfort behouden hoor (ik zeg 'relatief' omdat het nog altijd een sportophanging blijft he
). Met een ophanging van de witte producten heb je natuurlijk geen comfort, met een goede wel. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Member
Car: Volvo 440
|
Quote:
Oke, nou dan maak ik me vraag wat beter . Ik ben benieuwd wat banaan voorn KW verlagings set voor aan het sparen is, en hoe het comfort dan zal zijn op z'n C70, misschien heb je al ervaringen van andere Volvo rijders ![]() ------------- Nog maar weekje wachten en dan weer update's ![]() Last edited by VFL : 23-03-07 at 01:35 PM. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
Zitten d'n remmen er al onder?
![]() |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Member
|
Quote:
Nee nog 4 nachtjes slapen ![]() |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Member
|
Quote:
Ik verwacht met de KW set wel een super strak sturen de auto te hebben waar je in niet geheel uit elkaar schud. Het wordt KW variant 2 Dan kunnen we hem ook een lekker stukje droppen ![]() |
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|