PUBLICITEIT / ADVERTISEMENT
 

Go Back   CarStyling.Net MessageBoard > Merken Topics > BMW Tuning
User Name
Password
FAQ Members List Calendar Garage Mark Forums Read


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-05-06   #1
RALLYE
Member
 
Join Date: Feb 2004
Location: Belgium
Age: 30

e46 verhoudingen van versnellingsbakken

iemand die weet waar ik de over brengingsverhoudingen kan terug vinden van de versnellingsbakken van een e46 of bv op stuknummer

ik ben vooral geintereserd in de 6 versnellingsbak van een 330i ik neem aan dat de versnellingen korter zijn bij zo'n 6 bak en dat de 6de meer een overdrive is
RALLYE is offline   Reply With Quote
Sponsored Links (Hide this adverts)
Old 27-05-06   #2
b'ken
Member
 
Join Date: Oct 2004
Location: Belgium
Age: 44

Google gaf het volgende:

Voor een E46 M3
Gear Type 6 Speed Manual
Final Drive 3.64:1
1st Gear Ratio 4.23:1
2nd Gear Ratio 2.53:1
3rd Gear Ratio 1.67:1
4th Gear Ratio 1.23:1
5th Gear Ratio 1.00:1
6th Gear Ratio 0.83:1

Voor de niet M3 6-speed bakken
Manual six-speed transmission with gear lever on floor, 4.323:1 first gear ratio, 2.456:1 second gear ratio, 1.659:1 third gear ratio, 1.23:1 fourth gear ratio, 1:1 fifth gear ratio, 0.848:1 sixth gear ratio and 3.938:1 reverse gear ratio GETRAG I

Scheelt niet veel blijkbaar.

5-speed bak
Manual five-speed transmission with gear lever on floor, 4.23:1 first gear ratio, 2.519:1 second gear ratio, 1.665:1 third gear ratio, 1.222:1 fourth gear ratio, 1:1 fifth gear ratio
b'ken is offline   Reply With Quote
Old 27-05-06   #3
RALLYE
Member
 
Join Date: Feb 2004
Location: Belgium
Age: 30

Quote:
Originally Posted by b'ken
Google gaf het volgende:

Voor een E46 M3
Gear Type 6 Speed Manual
Final Drive 3.64:1
1st Gear Ratio 4.23:1
2nd Gear Ratio 2.53:1
3rd Gear Ratio 1.67:1
4th Gear Ratio 1.23:1
5th Gear Ratio 1.00:1
6th Gear Ratio 0.83:1

Voor de niet M3 6-speed bakken
Manual six-speed transmission with gear lever on floor, 4.323:1 first gear ratio, 2.456:1 second gear ratio, 1.659:1 third gear ratio, 1.23:1 fourth gear ratio, 1:1 fifth gear ratio, 0.848:1 sixth gear ratio and 3.938:1 reverse gear ratio GETRAG I

Scheelt niet veel blijkbaar.

5-speed bak
Manual five-speed transmission with gear lever on floor, 4.23:1 first gear ratio, 2.519:1 second gear ratio, 1.665:1 third gear ratio, 1.222:1 fourth gear ratio, 1:1 fifth gear ratio



thnx man kga eens wat rekenwerk moeten verrichten en zien wat ik het beste kan doen. mij diffiretieel is gisteren kapot gegaan en nu dat we toch bezig zijn
RALLYE is offline   Reply With Quote
Old 27-05-06   #4
PsynceFiction
Member
 
Join Date: Aug 2005
Location: Nürburgring
Age: 33

Schuift dieje info dan eens door naar mij J.
PsynceFiction is offline   Reply With Quote
Old 27-05-06   #5
Datake
Member
 
Join Date: Jun 2004
Location: Op een boogscheut van Gent
Age: 36

Quote:
Originally Posted by RALLYE
thnx man kga eens wat rekenwerk moeten verrichten en zien wat ik het beste kan doen. mij diffiretieel is gisteren kapot gegaan en nu dat we toch bezig zijn


uw differentieel is kapot? Van uwen E46?
Datake is offline   Reply With Quote
Old 27-05-06   #6
PsynceFiction
Member
 
Join Date: Aug 2005
Location: Nürburgring
Age: 33

Jep Datake...

Maar... UPGRADING naar 't schijnt!
PsynceFiction is offline   Reply With Quote
Old 27-05-06   #7
Datake
Member
 
Join Date: Jun 2004
Location: Op een boogscheut van Gent
Age: 36

Quote:
Originally Posted by PsynceFiction
Jep Datake...

Maar... UPGRADING naar 't schijnt!


KM stand? Motor? info people
Datake is offline   Reply With Quote
Old 27-05-06   #8
PsynceFiction
Member
 
Join Date: Aug 2005
Location: Nürburgring
Age: 33

320Ci M52TU. Nog ma 1.5jaar oude differentieël dacht ik dat J zei...
PsynceFiction is offline   Reply With Quote
Old 27-05-06   #9
Datake
Member
 
Join Date: Jun 2004
Location: Op een boogscheut van Gent
Age: 36

Quote:
Originally Posted by PsynceFiction
320Ci M52TU. Nog ma 1.5jaar oude differentieël dacht ik dat J zei...


Damn
Datake is offline   Reply With Quote
Old 27-05-06   #10
RALLYE
Member
 
Join Date: Feb 2004
Location: Belgium
Age: 30

Quote:
Originally Posted by Datake
uw differentieel is kapot? Van uwen E46?


yep klopt. kheb net wat foto's gemaakt ik denk fabrieksfout in het diff . de pen waar de satalieten op draaien is gewoon 2keer doorgebroken en de satalieten liggen er in 20 stukken in. van zot doen kan het echt nie zijn, want dan breken eerder de tanden van kroonwiel en pignon af en ik was ook niks abnormaal aan het doen. was wel bij het vertrekken dat em kapot gegaan is

kga maandag eerst nog eens horen of er iets kan geregeld worden bij bmw want deze diff was ongeveer 1.5 jaar oud de vorige had zonder olie gelopen na onderhoud bij hun (vergeten de stop vast te draaien)

en als er geen tussenkomst is van bmw. dan ga ik mij in nederland een diff en cadans halen van een 328 dat zal wel steviger zijn dan mijn huidige.
RALLYE is offline   Reply With Quote
Old 27-05-06   #11
RALLYE
Member
 
Join Date: Feb 2004
Location: Belgium
Age: 30

hier een foto van het diff is wel niet zo duidelijk maar de gene die ooit een dif hebben open gezien zien direct wat er ontbreekt

edit: de pen die op de zijkant ligt is dus waarschijnlijk de dader 15mm dik en 2 keer gebroken
RALLYE is offline   Reply With Quote
Old 27-05-06   #12
b'ken
Member
 
Join Date: Oct 2004
Location: Belgium
Age: 44

Ge weet toch dat er hier verschillende leuke tools al vermeld geweest zijn om berekeningen aan overbrenginsverhoudingen te doen he.
b'ken is offline   Reply With Quote
Old 27-05-06   #13
JdB
Member
 
Join Date: Oct 2003
Location: Olland
Age: 29

sorry voor het off topic hoor, maar zou je een 5 bak simpel kunnen vervangen voor een 6 bak? Mijn 3e en 4e versnelling gaan nogal zwaar, mocht dit verergeren, .....
Zou miss wel beter eens de olie laten verversen want dit doen ze niet bij een inspectie II ?
JdB is offline   Reply With Quote
Old 27-05-06   #14
Glekke@320d
Member
 
Join Date: Dec 2002
Location: Belgium
Age: 34

Quote:
Originally Posted by RALLYE
dan ga ik mij in nederland een diff en cadans halen van een 328 dat zal wel steviger zijn dan mijn huidige.


De eindverhouding van een 328i is 2,93 en die van een 320i is 3,45. Dat betekent dat je motor lagere toeren gaat draaien bij eenzelfde snelheid met het diff. van een 328i (corrigeer me als ik fout ben, ben geen specialist ).

Gaat wel een weerslag hebben op de prestaties van je wagen he (hernemingen vooral). Kun je niet beter een diff. van een automaat zoeken. Of van een cabrio. Die hebben normaal een hogere eindverhouding. Bv in de link vind je pdf brochure van een E46 cabrio:

325ci = 3,46 (manueel en automaat)
330ci = 3,07 (manueel) / 3,38 (automaat)

http://www.bmwusa.com/NR/rdonlyres/...nvert_broch.pdf
Glekke@320d is offline   Reply With Quote
Old 27-05-06   #15
RALLYE
Member
 
Join Date: Feb 2004
Location: Belgium
Age: 30

Quote:
Originally Posted by Glekke@320d
De eindverhouding van een 328i is 2,93 en die van een 320i is 3,45. Dat betekent dat je motor lagere toeren gaat draaien bij eenzelfde snelheid (corrigeer me als ik fout ben, ben geen specialist ).

Gaat wel een weerslag hebben op de prestaties van je wagen he (hernemingen vooral). Kun je niet beter een diff. van een automaat zoeken. Of van een cabrio. Die hebben normaal een hogere eindverhouding. Bv in de link vind je pdf brochure van een E46 cabrio:

325ci = 3,46 (manueel en automaat)
330ci = 3,07 (manueel) / 3,38 (automaat)

http://www.bmwusa.com/NR/rdonlyres/...nvert_broch.pdf


klopt als een bus neem nu een een diff van een 328 of 325 automaat
RALLYE is offline   Reply With Quote
Reply


Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
E46 sportstuur pmmeke Te Koop / Gezocht 3 25-04-06 09:17 PM
23/04/2006 :: CS "BMW Tuning" Meet 'n Greet 2006 & Bimmian GB Afhaaldag Webmaster BMW Tuning 448 24-04-06 10:36 AM
feeler: BMW e46 acs E46 BMW Tuning 2 20-04-06 09:36 PM
Audio upgrade e46 coupe tweakerwes BMW Tuning 37 12-04-06 07:08 PM


All times are GMT +2. The time now is 03:00 PM.


© 1998-2007 - CarStyling.Net
Design and Development vision media :: automotive
Powered by: vBulletin Version 3.0.3
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.