PUBLICITEIT / ADVERTISEMENT

Go Back   CarStyling.Net MessageBoard > Others > Meeting, Event & Club Info
User Name
Password
Register FAQ Members List Calendar Garage Mark Forums Read

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-04-06   #1
E46-320d
Member

Mustang-Fever

Quote:
Adelbert Engler is in de ban van de Ford Mustang

,,Kriebels in de buik''

HEUSDEN-ZOLDER - In Heusden-Zolder breekt dit weekend de Mustang-koorts uit. Gepassioneerd Ford Mustang liefhebber Adelbert Engler (42) organiseert er een Mustang-evenement met driehonderd wagens. De man maakte van zijn passie zijn beroep en heeft de enige Mustang- garage in de wijde omtrek.
Toen hij zeven jaar was, zag Adelbert Engler voor het eerst een Ford Mustang. ,,Ik werd op slag verliefd op de auto met het paardje'', glundert Adelbert. Als tiener verzamelde hij alle boeken, krantenknipsels en miniatuur-Mustangs. ,,Ik bezit 1.600 miniaturen'', vertelt hij. De verzamelaar zat zelf in de autowereld. Hij was autoracer en werd zelfs ooit Belgisch kampioen. Tot hij de kans kreeg om een eigen Mustang-garage te openen. ,,In 1998 kocht ik mijn eerste Ford Mustang. Toen zag ik de nood aan professionelen die de wagens konden oplappen en onderhouden'', vertelt hij.

Samen met een collega opende Adelbert in 2001 de garage. ,,Het is geweldig dat ik van mijn passie mijn beroep kon maken'', zegt hij. ,,Ik zie graag mooie auto's, maar op de Mustang ben ik echt verliefd. Nu sta ik er dagelijks tussen.'' Dat velen zijn succes delen, merkte hij al snel, want de garage draait goed. ,,In Limburg zijn toch zo'n driehonderd mensen in het bezit van een Ford Mustang. In de Benelux zijn er dat zo'n zesduizend.''

Maar de garagist doet ook verder zaken. ,,Eigenaars uit Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, brengen hun wagen hierheen om op te lappen. Zo uniek zijn we'', zegt hij trots. Het nieuwe model van de Mustang dat Ford in 2005 op de markt bracht, deed de rage weer oplaaien.

,,Mensen staan te springen om zo'n wagen aan te kopen. Ik ook natuurlijk'', lacht hij. ,,Het is een prachtauto die stevig rijdt, maar veel te duur. De auto moet worden geïmporteerd uit Amerika. Daar betaal je er 20.000 euro voor, hier het dubbele'', zucht Adelbert.

Sympathie

Ook al kosten sommige modellen van de Ford Mustang stukken van mensen, toch hangt er niet zo'n negatieve sfeer omheen als bij de meeste klassewagens. ,,Bij een dikke BMW of andere luxewagens zie je de mensen vaak hun neus optrekken. De Mustang wekt altijd sympathie op'', vertelt Adelbert. ,,Ik trek heel wat kijklustigen wanneer ik aan een tankstation stop. Toen ik eens op de autoweg reed, ging een passagier in de wagen naast me uit de auto hangen om met zijn gsm een foto van de Mustang te nemen'', besluit Adelbert.

Dit weekend Mustang-Fever in de Schaapsweg.

Zaterdag open dag in de garage.

Zondag komen zo'n driehonderd Mustangs showen en racen. Er is ook heel wat randanimatie.

http://www.nieuwsblad.be/Article/De...icleID=G0CQK4FU
E46-320d is offline   Reply With Quote
Sponsored Links (Hide this adverts)
Old 09-04-06   #2
dagtag
Member

Car: Ford Focus
* 106 Pics Mustang Fever 08/09-04-06 Heusden-zolder nu Online
op http://www.tuning-scene.net

veel kijkgenot
dagtag is offline   Reply With Quote
Old 10-04-06   #3