![]() |
|
|
|
#1 |
|
Member
Car: SEAT Leon 2 FR
|
controles op rookverbod op werkvloer
Men is deze week binnengevallen bij Vandemoortele in Izegem. Alle vrachtwagenchauffeurs die geen eigen vrachtwagen (dus wel ene op naam van Vandemoortele) en die rookten hebben een boete van € 150 gekregen, aangezien hun vrachtwagen als onderdeel van de werkvloer wordt beschouwd.
Naar het schijnt heeft de inspectie meer of 30 overtredingen vastgesteld en beboet. Greetz |
|
|
|
| Sponsored Links (Hide this adverts) |
|
|
#2 |
|
Administrator
Car: 100 .TUS
|
Ze kunnen niet streng genoeg zijn maar in dit geval vind ik het een beetje bij het haar gegerepen. Als die mens aleen in zijn camion zit dan heb ik daar totaal geen problemen mee. Ik heb al eerder gehoord dat er spontane controles zijn vanuit -ikzouniewetenwelke- officiele instantie.
Ik heb WEL een gloeiende hekel aan rokers die spontaan op resto beginnen te roken aan de tafel naast u en dan nog vreemd beginnen doen als je duidelijk maakt ze u eigenlijk aan het storen zijn. ![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
Car: Mini Cab
|
Hetzelfde geld voor alle openbare bedrijven, niet roken op de werkvloer noch in de voertuigen...
Maar al te goed dat ze hierop controleren... Er zijn er nog etveel die denken wanneer ze hun raam opendraaien je er geen last van hebt ![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
Car: / /
|
Kvind da allemaal beetje overdreven
op m'n pa z'n werk zijn er 2 eetzalen: 1 voor rokers en 1 voor niet-rokers, nu zijn er sommige niet-rokers die liever bij de rokers zitten om te eten en zelfs dat verbieden ze nu omdat de personen in kwestie niet-rokers zijn. Ook mogen ze nu tijdens de pauzes nog roken, maar er komt een systeem zodat ze het eerste en het laatste uur van de dag niet meer mogen roken omdat ze anders met profiteurs zitten die 5min. voor ze gedaan hebben nog rap een sigaretje gaan roken ... ![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
Car: VW Golf I '78
|
ik weet niet vind dat zo slecht niet...
ik rijd met wagens vd post en he tis zo als ge in nen auto stapt van ne collega waarin word gerookt, dan moogde eerst de ramen aan den binnenkant proper wrijven vd vuiligheid. het is nu ook verboden bij ons en trouwens in nen auto roken waarom ? gsm mag ni das te afleidend en gevaarlijk maar hoeveel zie ik er geen stoten uithalen met de sigaret in de hand...ook waar he.. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
Car: mitsu evo 8 mr rs
|
very true
![]() |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Member
Car: VW Bora
|
Quote:
Naar schoon wagens of naar uw lief kijken is dan ook gevaarlijk he Vind het allemaal deftig bij zen haar getrokken eerlijk gezegd , heb veel respect voor niet-rokers , dikwijls is dit niet andersom . Bij ons op werk mogen we nog roken maar in speciale rookzones buiten op het terrein en ben daar tevreden mee , vind het ook logisch dat er niet gerookt wordt in burelen waar niet-rokers zitten . |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Member
|
Quote:
Dat moet ik toch ferm tegenspreken hoor... Ik weet zelfs niet meer hoeveel keer ik al de zin "stoort het niet dat ik eet terwijl u rookt" heb gezegd in een restaurant. Ik ben zelfs voorstander van een totaal rookverbod in restaurant of eetgelegenheden. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Member
Car: VW Bora
|
Lol nog zo een egoïst , ik zal er altijd rekening mee houden in restaurant dat als je zo opelkaar gepropt zit , en mensen naast mij zijn aan het eten zal ik er zeker geen opsteken . Als er deftige afzuiging staat en er is veel ruimte zal ik er inderdaad 1 opsteken .
Op cafe ook trouwens , ga jij nooit naar discotheken ofzo ... Laten we de rookmachines en dergelijke ook afschaffen ?? Zullen zie hoe minder mensen er op restaurant gaan na afschaffing roken , zijt blij dat er rokers zijn , je zou anders nogal wat meer belastingen betalen ![]() |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Member
Car: BMW E46 320cd
|
Roken is nog steeds een verslaving, waar IK niet wil aan meedoen, zelfs niet passief.
K ben alsook voor een rookverbod in restaurants, want die (niet)rokersruimten zijn meestal een lachertje. Er is nog geen ene geweest die aan mij gevraagd heeft of het stoort dat hij/zij rookt. (en ben al veel gaan eten) Enkel als zij aan het eten zijn, roken ze niet en als jij dan aan het eten bent, beginnen zij. Soms heb je er niet veel last van, maar meestal wel. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Administrator
|
Quote:
En waarom gaat een roker altijd direct in de aanval als mensen beweren het storend is... |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Member
|
Quote:
Ik snap niet wat daar egoïstisch aan is... Niet iedereen redeneert zoals gij en velen zullen het niet laten om er toch ene op te steken. En als het mij stoort, zeg ik het. Dat is mijn goed recht denk ik. Ik overdrijf daar niet in en ga niet een roker die aan de overkant van het restaurant zit, gaan ambeteren. Ik reserveer meestal ook altijd in een niet-rokerszone. Btw, ik had het wel enkel over restaurants he, niet over cafés of discotheken. En om sigarettenrook te gaan vergelijken met de rook uit rookmachines... ![]() |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
CS posthoer 2005 ;-)
|
Quote:
Mag van mij Al 2 keer serieus last van gehad ze: ene keer in BBC en ene keer in da idioot discotheekske in Kapelle o/d Bos. Zo irriteren aan uw ogen zeg ![]() En ben ook tegen roken. Ben ne gezonde mens, doe veel sport, rook niet, drink niet en ik vind niet dat een ander het recht heeft mijn lichaam met die smeerlapperij te vervuilen. Nu ja, ik ken genoeg mensen die roken die zich wel aanpassen of het eerst vragen. Van ene keer zult ge nu ook niet dood gaan, maar ik moet da nie continu inademen ook niet. Btw, vrouwen die roken = afknapper bij mij. Dan mogen ze nog zo knap en leuk zijn als ze willen. Van't weekend nog meegemaakt... |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Administrator
|
Ik ga al jaren niet meer naar discoteken en vermijd zelfs bepaalde cafe's omdat het daar altijd volhangt met een smog van vieze en smerige lucht, en dat komt niet van die rookmachines. Die irriteren misschien wel, maar schaden mijn gezondheid niet!
Als ik een avondje uitga naar disco of cafe (ja soms 'moet' het ook es - omdat kennisen/vrienden/familie ons uitnodigen) dan moet ik de dag erna mijn kleren al wassen want die stinken uren in de wind van enkele uren daar binnen te staan. Laat staat hoe onze/uw longen eruitzien na veelvuldig blootstellen aan veel rook. Als jij dat uw eigen lijf wil aandoen, mijgoed - maar jij doet mijn lijf dat niet aan. Het is trouwens bewezen dat pasief roken BIJNA zo slecht is als actief roken. Roken ... ik ben er gewoon vies van. Pasop ik ben niet tegen rokers, verre van, iedereen doet wat hij niet laten kan. Mijn ouders roken alletwee en weten dat ze met mij rekening moeten houden en doen dat ook. Maar het is tegenwoordig "eindelijk" zover gekomen dat de niet-rokers beginnen te reageren t.o.v. de rokers en wat vroeger totaal niet aan de orde was. Om eerlijk te zijn ben ik soms beschaamd om tegen een roker te reageren, is dit niet ver gekomen??? Vroeger rookte praktisch iedereen, nu is het aan het omkeren. In Resto's zie je direct hoe laat het is, hangt er een smog en wordt er overal rond gerookt dan is de uitbater zelf ook een roker. Is het clean en roken enkele mensen in een appart gedeelte dan zijn de uitbaters niet rokers. Ik maak dan nu ook al mijn keuzes naar welke restaurants ik ga. Sorry al is het resto nog zo goed, als er een smog hangt dan zien ze mij daar niet. Op resto kom je eten en niet roken. Een vriend van mij heeft een resto aan de zee. Zij zijn zelf geen rokers en hebben beslist dat de mooiste tafeltjes aan het raam met zicht op zee bestemd zijn voor niet-rokers. De rokers krijgen een gedeeltelijk afgeschermde plek achteraan in het resto met een goede afzuiging. Pasop niet dat je daar slecht zit he. Meermaals hebben ze mensen die klagen dat ze als roker niet aan het raam mogen zitten. Jochen zegt mij dan "mijn antwoord is simpel, kom je hier eten of roken?" Om wij die reageren op de rokers egoisten te noemen vind ik echt verregaand zenne. Wie is hier de egoist? Jullie verpesten onze lucht en wij niet de uwe he. U verplicht mij om die vieze lucht in te ademen he! |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|