PUBLICITEIT / ADVERTISEMENT

Go Back   CarStyling.Net MessageBoard > Merken Topics > Oldtimers Only
User Name
Password
FAQ Members List Calendar Garage Mark Forums Read

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13-02-06   #1
kevertje
Member

is dit kevertje ok??

ik ben gisteren gaan zien naar een kevertje in geel bij beetle it. weet iemand of die goed matteriaal verkoopt? motertje draaid nog goed. ziet er op het eerst zicht goed uit just een beetje laswerk aan de deuren en de dorpels.
zijn er nog dingen waar ik zou moeten op letten???
is eentje vanuit nederland.
alle inlichtingen zijn welkom. wil gewoon zeker zijn dat ik hier echt een goeie koop mee ga doen want moet mij daar wel een beetje in de schulden zetten.
Attached Images
File Type: jpeg foto1900907.jpeg (49.3 KB, 343 views)
File Type: jpeg foto1900907_2.jpeg (50.3 KB, 339 views)
File Type: jpeg foto1900907_3.jpeg (85.6 KB, 342 views)
kevertje is offline   Reply With Quote
Sponsored Links (Hide this adverts)
Old 13-02-06   #2
Vette_68
Member

dorpels kan je niet op 1 2 3 vervangen , moet je kas van het chasis halen om de kokers te vervangen , een koker op zijn eigen kost niet veel , maar niet gemakkelijk te lassen.

Kan je dat zelf lassen ? want geen idee wat ze gaan rekenen om die kokers te lassen ze ; al soms rare prijzen gehoord.

Greetzzzz
Vette_68 is offline   Reply With Quote
Old 13-02-06   #3
kevertje
Member

Quote:
Originally Posted by Vette_68
dorpels kan je niet op 1 2 3 vervangen , moet je kas van het chasis halen om de kokers te vervangen , een koker op zijn eigen kost niet veel , maar niet gemakkelijk te lassen.

Kan je dat zelf lassen ? want geen idee wat ze gaan rekenen om die kokers te lassen ze ; al soms rare prijzen gehoord.

Greetzzzz

nee ik kan nie lassen maar ik hoop dat ik iemand vind die dat kan. mss dat ik da op mijn werk kan vragen dat ze het daar doen.
Old 13-02-06   #4
Bjorn
Member

Car: VW Bora
Veel hangt af van de aankoopprijs natuurlijk he , of je er een zaak aan kan doen of niet . En zoals reeds gezegd , dorpels vervangen is niet op 1 2 3 gebakken hoor . En hoe is de staat van de werkelijke kas , onder de gardebous enzo ? Das ook een belangrijk punt he
Bjorn is offline   Reply With Quote
Old 13-02-06   #5
Bjorn
Member

Car: VW Bora
Zie trouwens ook dat rechter spatbord ook al roest vertoont en de bumpers precies ook niet in perfecte staat zijn , en de jupe onder de koffer vertoond ook lichte roest-vorming en me dunkt dat de lak ook geen 100 procent is .
Zoals reeds gezegd , alles hangt van de prijs af , en hoeveel je zelf kan .
Bjorn is offline   Reply With Quote
Old 13-02-06   #6
kevertje
Member

Quote:
Originally Posted by Bjorn
Zie trouwens ook dat rechter spatbord ook al roest vertoont en de bumpers precies ook niet in perfecte staat zijn , en de jupe onder de koffer vertoond ook lichte roest-vorming en me dunkt dat de lak ook geen 100 procent is .
Zoals reeds gezegd , alles hangt van de prijs af , en hoeveel je zelf kan .

aankoopprijs 750 euro
herspoten moet hij zeker. ik ga proberen het grootste deel zelf te doen. wat ik allemaal kan dat weet ik niet.
Old 13-02-06   #7
aldo
Moderator

Van welk jaar is hij?
Denk dat de zetels ook niet origineel meer zijn, ze hebben hoofdsteunen, dit kwam er pas bij de mexicokevers erin dacht ik.
aldo is offline   Reply With Quote
Old 13-02-06   #8
kevertje
Member

Quote:
Originally Posted by aldo
Van welk jaar is hij?
Denk dat de zetels ook niet origineel meer zijn, ze hebben hoofdsteunen, dit kwam er pas bij de mexicokevers erin dacht ik.

van 74 of 75 weet nie just op de ene site sta 74 en op den andere 75
hoofsteunen staan er maar los op zijn er overgeschoven. ga die er wel afhalen hoor want vind het mooier zonder
Old 13-02-06   #9
tom3er
Member

behalve de dorpels zou ik ook zeker naar roestvorming kijken in de achterste benedenhoeken onder de achterbank, de "kattenbak" achter de achterbank en het onderste deel waar het reservewiel zit.
tom3er is offline   Reply With Quote
Old 20-02-06   #10
pverspeek
Member

Send a message via ICQ to pverspeek Send a message via MSN to pverspeek

Quote:
Originally Posted by kevertje
want moet mij daar wel een beetje in de schulden
zetten.

Euh??? Voor € 750 u in de schulden zetten? En wat met de aankopen voor herstellingen, materiaal, Onderdelen, ???

Je gaat je toch niet in de schulden zetten voor een 2e auto? Waar ben je dan mee bezig?

Of ben ik nu raar aan het denken?

P.
pverspeek is offline   Reply With Quote
Old 20-02-06   #11
kevertje
Member

Quote:
Originally Posted by pverspeek
Euh??? Voor € 750 u in de schulden zetten? En wat met de aankopen voor herstellingen, materiaal, Onderdelen, ???

Je gaat je toch niet in de schulden zetten voor een 2e auto? Waar ben je dan mee bezig?

Of ben ik nu raar aan het denken?

P.

echt is schulden zal ik nie komen hoor daar zorg ik wel voor. daarom dat ik ook hem gezegt dat hem nie over een jaar ofzo gaat klaar zijn. is iets voor een paar jaartjes. en daarbij als ge iets echt wil dan ga je er toch gewoon voor of niet soms. op dit moment dacht ik ff gewoon doen of ik ga er over een jaar of 10 spijt van hebben dat ik nooit een heb gekocht.
voor een nieuwe wagen gaat toch ook iedereen lenen dat is u toch ook in schulden zetten want anders zou je hem wel in 1 keer betalen.
of niet waar soms

ik heb een kevertje altijd al schoon gevonden en nu vond ik eens 1 waar de moter nog van werkt(die nog rijd) en nog volledig is voor een goede prijs (natuurlijk is er nog werk aan)
Old 20-02-06   #12
pverspeek
Member

Send a message via ICQ to pverspeek Send a message via MSN to pverspeek

Quote:
Originally Posted by kevertje
echt is schulden zal ik nie komen hoor daar zorg ik wel voor. daarom dat ik ook hem gezegt dat hem nie over een jaar ofzo gaat klaar zijn. is iets voor een paar jaartjes. en daarbij als ge iets echt wil dan ga je er toch gewoon voor of niet soms. op dit moment dacht ik ff gewoon doen of ik ga er over een jaar of 10 spijt van hebben dat ik nooit een heb gekocht.
voor een nieuwe wagen gaat toch ook iedereen lenen dat is u toch ook in schulden zetten want anders zou je hem wel in 1 keer betalen.
of niet waar soms

ik heb een kevertje altijd al schoon gevonden en nu vond ik eens 1 waar de moter nog van werkt(die nog rijd) en nog volledig is voor een goede prijs (natuurlijk is er nog werk aan)

Niet iedereen leent voor zijn/haar nieuwe wagen hoor. Ik ken mensen genoeg die gewoon sparen tot ze het bedrag bij elkaar hebben; en hem dan cash betalen.

Tegenwoordig doet iedereen maar raak. Ik en de bank kan alles kopen...

Maar veel succes met je wagen. Je gaat er nog werk aan hebben...

P.
pverspeek is offline   Reply With Quote
Old 20-02-06   #13
hells-eendje
Member

Send a message via MSN to hells-eendje

Kzou ook nooit lenen voor een auto,als ik ergens geen geld voor heb dan koop
ik het gewoon niet,zo simpel is da.
Maar nie iedereen redeneert azo

veel succes met je project.
greetz
hells-eendje is offline   Reply With Quote
Old 20-02-06   #14
stef
Member

Send a message via MSN to stef

daar gaat het em nu eigenlijk niet om he...

als je die wagen wil kopen moet je als volgt denken : (ik spreek uit ervaring)

ga ik hem houden, of verkopen ? origineel zetten of uitbouwen ?

da zijn al twee redelijk belangrijke vragen.

in het geval je hem wil origineel zetten dan raad ik je ten sterkste aan het interieur te checken, waarom ? originele bekleding -op tapijten na- is moeilijk tot zelfs niet te verkrijgen, en met bekleding bedoel ik de stoel bekleding. dus een scheur in de zetels is al vodden.

ne kever heeft geen plastic dashboard dus daar zit je al goed.

dan moet je denken : het kost veel geld, heel veel.

ik heb alles zelf gedaan aan mijn golfje en in het begin is het niet anders dna kopen-kopen-kopen...eerst ne laspost dan een slijpmachine en dan dit en dat...

en als je sommige dingen niet zelf kunt is het lastig te meoten wachten op iemand die je kan helpen. mss is het een shcone investering om avondschool te gaan volgen. heb ikzelf ook gedaan, en doe het nog.

ik wil maar zeggen : uitblutsen ed is niet zooo gemakkelijk er komt net wat bij kijken, iedereen kan met polyesther werken maar niet iedereen kan plaatslagen

persoonlijk, op foto te zien, zou ik hem niet kopen, ik vermoed dat hij zo rot is als maar kan zijn. er zijn veel beter kevers te krijgen waar minder werk aan is. want le top stukken zijn vlot verkrijgbaar voor de kever maar kosten redelijk veel. en ne kever is niet bepaald goedkoop om te herstellen, en de winst is ook niet zo denderend

maar alles hangt af van jezelf, maar ik zou niet den ersten den beste kopen
stef is offline   Reply With Quote
Old 21-02-06   #15
kevertje
Member

ik volg avondschool autotechnieken zit in mijn laatste jaar.
hem naar da kevertje gaan zien is ne leerkracht meegeweest en die heeft die goed bekeken. die zegt dat het werk nog wat meevalt.
en daarbij ik werk in een tankstation (aan een garage) genoeg volk dus om mij te helpen en om uitleg aan te vragen.
en ge moet toch nie verder gaan op ne foto. ik had eerst ene zien staan die op foto er heel goed uit zag. maar in werkkelijkheid niet. dan hem ik liever ene waar ge aan ziet wat er aan schild dan ene die in orde blijkt te zijn maar in gewoon maar schoon oogt en voor de rest zo rot is als iets.

hem ondertussen al wel verhalen genoeg gehoord van mensen die auto's kopen en die er heel goed uitzien. bv ene die ne astra kocht (astra was wa uitgebouwd) zag er heel goed uit maar auto geraakte niet door de keuring wegens rot. nog een verhaaltje hem ik daar gehoord waar ik da kevertje ga kopen. iemand koopt ergens een kevertje voor € 6000 ziet er ok goed uit hellemaal opgeknapt wa blijkt ok rot vannonder.

en nu wil ik geen slechte comentaar meer.
dank u
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules