![]() |
|
|
|
#1 |
|
Member
Car: BMW E46 320d
|
Mobiliteit, milieu, verkeersveiligheid, autohaters & sensatiezenders
Kijk hier eens naar VTM-nieuws v vanavond (op 6 min22 en voor op 11 min ):
http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/vtmnieuws19uur_Ma.asx Hebben ze aan den unief in Gent nu echt niks beter te doen dan zo'n onzinnige studies naar het motorvermogen en topsnelheid vd gemiddelde auto om dan wat goedkope sensatiemakerij op VTM te brengen ? Natuurlijk zijn de wagens veel krachtiger dan vroeger ,da's ook nodig om het vele extra gewicht v alle veiligheids- en comfort-voorzieningen te compenseren en bij de SUV's ook de mindere stroomlijn ; maar dat vergaten ze voor het gemak even te vermelden dat de verhouding gewicht/vermogen er niet veel op verbeterde (integendeel zelfs meestal verslechterd ). En nu lanceerden ze zowat een oproep om een regel in te voeren om geen wagens meer te produceren met meer dan x-aantal pk of een topsnelheid v x-aantal km/h ; op vrijwillige basis door afspraken tussen constructeurs of met Europese regel . Ook in het VTM-nieuws :Spa Kathleen Van Brempt kwam met voorstel om vrachtwagens max 80km/h te laten rijden ipv de huidige 90 omdat 1 of andere studie zou uitgewezen hebben dat je dan minder uitstoot had . Gelukkig werd ze direct gecounterd door iemand vd transportsector die zei dat als je 1 vrachtwagen v Gent naar Limburg stuurde met goederen , deze monteel nog net in 1 dag terug geraakte (met het respecteren v rij-en rust-tijden ; openingsuren v magzijnen enz ) ; als die vrachtwagen nu maar 80 mocht gingen ze 2 vrachtwagens dezelfde dagtaak de weg moeten opsturen => 2 vrachtwagens op de weg = extra verkeersdrukte + dubbel zoveel uitstoot + langere files . En daar kun je zelf bij bedenken dat als ze trager moeten rijden ,ze nog minder geconcentreerd gaan zijn => nog meer vrachtwagens die op de staart ve file inrijden ! Ze zouden vrachtwagens beter 100km/h laten rijden maar wel VEEL strengere controles invoeren op : de rij-en rust-tijden + de technische staat vd vrachtwagens + VEEL strengere controles op de lading ervan (niet overladen ? , lading correct geladen en ge-immobiliseerd ? ) ! En bij vaststellen v overlading het Duitse systeem toepassen : de lading moet overgeladen worden in 2 andere trucks en dan wordt de oplegger afgepikt en de trekhaak ter plaatse afgeslepen . Daardoor moet er nog een andere vrachtwagen met een kraan komen om die oplegger mee te nemen : naast serieuze boete moet de transportfirma dus ook nog 2 extra trucks op de baan sturen + nog een derde demannagetruck doen komen : verleiding om te gaan overladen wordt al minder aantrekkelijk ! . . Last edited by E46-320d : 01-11-05 at 12:34 AM. |
|
|
|
| Sponsored Links (Hide this adverts) |
|
|
#2 | |
|
Member
|
Quote:
bron : http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_...ens/index.shtml |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Member
|
Quote:
Bron : http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_...uto/index.shtml Ik geef geen aanbeveling maar zou wel oproepen om het bevel te geven die Johan De Mol vh CDO te laten interneren in een instelling voor gevaarlijke geestesgestoorden en anders de subsidies v zijn CDO volledig te schrappen en terug te vorderen want die hebben tijdens hun duurbetaalde werktijd hele dagen autoboekskes zitten uitpluizen .. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Member
Car: E30 ///M3
|
Quote:
tja, als we hem laten interneren kost het ons ook weer geld. Tis wel schandalig. Tis er ver over, ongelofelijk. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
Zeg, zo'n studie kan ik ook maken hoor. Als je een vrachtwagen minder snel laat rijden is het toch logisch dat die minder uitstoot heeft en de kans op een ongeval kleiner is (of met minder erge gevolgen). Dat kun je met een statistiekske gemakkelijk bewijzen. Om zo'n onzin te verkopen worden die mannen dan nog dik betaald ook
Daarbij, als we morgen een vrachtwagen nog 10km/u laten rijden is er nóg minder uitstoot van die vrachtwagen en nóg minder risico op zware ongevallen ... Met wat zijn ze toch bezig hé. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
Ik begrijp niet wat het verband is tussen een wagen die +200km/u kan rijden en de verkeersveiligheid.
Ik zou eens graag een overzicht hebben van alle ongevallen die bij +200km/u gebeuren. Volgens hetgeen ze ons vertellen gebeuren de meeste ongevallen op secundaire wegen, bij snelheden die lager liggen dan 200km/u. Hoeveel van de verkochte wagens kunnen tegenwoordig nog in de buurt komen van die snelheid? Met al die kleine dieseltjes in vaak zeer zware wagens die tegenwoordig verkocht worden. Het is niet omdat een constructeur een snelle wagen bouwt dat die ook veel gekocht wordt. Zijn er soms verkiezingen in aantocht? Want ik hoor de laatste tijd zoveel onzin in het nieuws. ![]() |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Member
Car: E30 ///M3
|
Quote:
Dat geloof ik man. Ik heb niet gestudeerd maar met mijn zelfkennis was ik al lang tot dat besluit gekomen. Een bende soepkiekens zijn het. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat deze regering zwaar afgestraft word. En dat er hopelijke een sobere hard werkende regering voor in de plaats komt. Die gemotiveerde ideeën in voege brengt en niet iets lanceert gelijk de challenger die uiteenspat gelijk een zeepbel eens ze wat hoogte haalt. Nog zo iets dat me juist te binnen schiet. Ze hingen de elektriciteit in het weekend gelijk schakelen aan het nachttarief. Nog iets van gehoord. Nog zo een zeepbelleken waar je niets meer van hoort. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Member
|
Quote:
Awel das eens goed gezegd seh. 80km/u is gewoon belachelijk als de auto's 120km/u er langs moeten en voorbij moeten. Dan gaan er nog meer auto's gewoon links blijven rijden omdat de trucks zo traag zijn. Greets |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
ICE Professional
|
Hehe, dan ben ik ni den enige die zich gisteren heeft geënerveerd op die neanderthaler van een Johan De Mol.
Ge moet wel een heel getalenteerd onderzoeker zijn als ge nog ni eens door hebt dat PK's niks met prestaties te maken hebben. Hij mag ne keer gans zijn statistieken herschrijven maar dan met PK/gewicht verhoudingen. Het zou er nogal anders uitzien ! Dat de topsnelheden omhoog gaan is wel correct, op gebied van topsnelheid maakt u gewicht bijna niks meer uit. Dan gaan we het hebben over CX waarden vs PK's. En die balans gaat idd nog zwaarder omhoog. Maar dan moet ik nog altijd iemand vinden die een rechtlijnig verband legt tussen sneller kunnen en effectief sneller rijden ! Dat word zo maar op het nieuws verteld maar zonder enige argumentatie. Dacht dat de zin letterlijk, "Wie sneller kan rijden, zal dat ook doen!", was. Proficiat VTM, ZEER goed onderbouwde mening. Het is maar weer eens een bewijs dat er te veel aan politiek word gedaan en te weinig aan besturen. Hoe is het mogelijk dat iemand wiens job het is 'dingen' te onderzoeken zulk een grove fout kan maken en er dan nog voor op de nationale tv kan komen ??? Dat geld dus voor het VITO en het CDO. 2 Instanties gefinancierd met ons belastingsgeld. Ze konden evengoed onderzoek doen naar de invloed van het paargedrag van de meikever op de inflatie in de stripboeken sector. Even hard geld weggesmeten ! |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|