![]() |
|
|
|
#1 |
|
Member
Car: Mazda RX7 FD3S
|
Mazda RX7 FD
Ik denk eraan om mijn Mazda RX7 te verkopen om aan een andere RX7 te kunnen beginnen die ik weet staan. Een andere reden is er dus niet.
Heeft niemand interesse dan blijft hij gewoon hier tot het einde der dagen. Specs: Mazda RX7 FD van 1994. Ik ben 2de eigenaar sinds bijna 2 jaar, gekocht van een man midden de 50. 116.000km maar heeft een andere motor gekregen bij 45.000 wegens een kapotte waterpomp. Alles is aantooonbaar met papierwerk en na te vragen bij mazda België. zowel motor als turbo's werden destijds onder garantie vervangen. Kleur is Montego blue (groen blauwachtig), leder, elek. schuifdag, R1 veerpootbrug, veerpootbrug achter. 1308 cc motor twin turbo (als 2600cc belast) Vermogen: standaard 255pk upgrades: HKS 70mm Downpipe, Pettit AST (alu expansievat),HKS twin filters vermogen nu: +-265-270 Recent vervangen: koppeling,banden, uitlaat (origineel),remschijven en remblokken. Velen hebben waarschijnlijk al meerdere keren gehoord dat wankelmotoren niet betrouwbaar zijn. Dit is niet per definitie waar. De mensen die dit zeggen weten waarschijnlijk niet hoe met de auto om te gaan en doen de moeite niet zich een beetje te verdiepen in het onerhoud ervan. Wankels zijn anders dan gewone motoren en vragen ander ondeerhoud. Aande andere kant hebben ze ook een groot potentieel. met een paar doordachte veranderingen kan je veel meer vermogen winnen uit een wankel dan een gewone motor. De upgrades hierboven zijn een deel van de "betrouwbaarheids "modificaties die een wankel vraagt om betrouwbaarder gemaakt te worden. De prijs is vast bij 14500€. Taks en verzekering liggen bij 550€ elk per jaar (ik ben 25) Contact: speedworks@pandora.be 0494/12.39.33 PS gelieve enkel serieuze reacties. |
|
|
|
| Sponsored Links (Hide this adverts) |
|
|
#2 |
|
Member
Car: Mazda MX6 2.5V6
|
Moest ik geld hebben, direct
ff om de betrouwbaarheid van de wankel te onderstrepen (tis wel de RX8, maar in wezen zijn die van ontwerp identiek): De Federation Internationale de lAutomobile (FIA) heeft de 40 snelheidsrecords, die twee Mazda RX-8'n vorig jaar oktober hebben gevestigd in het Duitse Papenburg, officieel erkend. De records kunnen nu echt worden toegevoegd aan de erelijst van de Mazda RX-8, die al bestond uit 37 Internationale Awards en negen onderscheidingen voor de Renesis rotatiemotor, waaronder vier International Engine of the Year Awards in 2003 and 2004. De 40 snelheidsrecords werden door twee 170 kW/231 pk sterke Mazda RX-8'n behaald tijdens een 24 uurs endurance race op de 12,3 km lange ovalen testbaan in Papenburg in Noord-Duitsland. Daarvan werden er 20 vastgelegd in de FIA Categorie A (Special Vehicles) en 20 in de FIA Categorie B (Mass Production Vehicles). De twee sportcoupes reden tijdens de recordpoging elk meer dan 5.000 km met achter het stuur 15 autojournalisten uit 11 landen. De recordpogingen stonden onder toezicht van de Duitse Motor Sport Organisatie DMSB e.V, die garant stond voor alle vereiste FIA reglementen. Onderdeel van die reglementen was de willekeurige keuze bij Mazda in Antwerpen van drie productieautos van het type Mazda RX-8, waarbij de motoren en versnellingsbakken van de auto in Categorie B ter plekke werden verzegeld. De Mazda RX-8 in Categorie A was een auto die in 2004 had deelgenomen aan de Formula Woman Challenge, een racecompetitie voor vrouwen in Groot-Brittannie. De records van de Mazda RX-8 zijn een voortzetting van de langdurige Mazda-traditie in 24 uurs endurance races en bewijzen andermaal de betrouwbaarheid van Mazda. De twee Mazda RX-8'n met de 170 kW/231 pk Renesis rotatiemotor reden respectievelijk een gemiddelde snelheid van 212,835 en 215,934 km/h over de 24 uur. Beide auto's verbeterden daarmee het oude record van de Mazda 787B met 515 kW/700 pk rotatiemotor, die in 1991 de 24 Uur van Le Mans won met een gemiddelde snelheid van 205,133 km/h. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
De Renesis is niet hetzelfde als d vorige Wankels. De renisis heeft de inen uitlaat poort beide op de side plates zitten terwijl de vorige wankelmotoren van Mazda de inlaat op de front/end en center plate hadden zitten en de uitlaatpoort in het rotorhuis. De Renesis behaalt hierdoor betere emissie waarden, nodig volgens de europese richtlijnen.
Het probleem situeert zich niet zozeer in de motor op zich want de meeste niet-turbo wankels van Mazda draaien met gemak meer den 200.000km. Het probleem zit hem eerder bij de turbo motoren die een soms complex vacuumsysteem hebben om alles te sturen (sequentiele biturbo). Doordat de motorruimte erg vol zit ontstaat hier een hogere temperatuur (eigenschap wankelmotor) waardoor de vacuumleidingen verduren en hard worden. Bij het niet tijdig oplossen van dit probleem kan het benzine/lucht mengsel ontregeld raken waardoor er in de motor detonatie of zelf/voorontbranding ontstaat. Detonatie is HET gevoelige punt bij Wankels en de meest voorkomende oorzaak van motor problemen. Vergeet niet, detonatie kan ook bij gewone motoren grote problemebn veroorzaken maar in mindere mate. Neal |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
Car: SEAT Leon 2 FR
|
Mooie wagen, voor iemand die een heel zeldzaam import project wil beginnen, is dit de ideale basis. Suc6 met de verkoop
Greetz |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
Misschien een "detail" dat wel eens belangrijk kan zijn. Deze wagens zijn in België ENKEL in 1994 ingevoerd door Mazda Behermann in Antwerpen. HEt gin hier over 19 wagens waarvan er naar schatting nog een 10-tal rijdende zijn.
Het is dus niet alleen een zeldzame auto, maar ook een collectors item voor Belgie. Voor diegenen die denken dat er wienig mensen in Belgie met deze auto's/motoren vertrouwd zijn. Ik doe er wel een aantal adressen bij die eventuele vragen en problemen kunnen beantwoorden. Voor de "speedfreaks"... de motor maakt standaard 255pk maar het blok kan tot 380pk hebben zonder geopend te worden voor inwendige tuning. En voor de mensen die er financieel hun vragen bij hebben. Deze auto heeft op papier 14 fiscale pk's en valt daarom in een aantrekkelijk tax regime. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ICE Professional
|
dan vraag ik mij toch af hoe dat gij aan maar 550 euro komt voor tax en verzekering als de taks voor een 14 pk al 553,87 euro bedraagt. En dan hebt ge nog geen verzekering.
![]() |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Member
Car: volvo 850
|
Quote:
em zei élk 550 he... ![]() |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Member
|
Quote:
inderdied ;-) |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
Car: Mazda MX6 2.5V6
|
Owkey, de Renisis van de RX8 is niet compleet hetzelfde als de vorige modellen, maar ik wou ff de betrouwbaarheid onderstrepen. Je moet natuurlijk zorgen dat hij zeker op tijd z'n onderhoud krijgt.
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|