![]() |
|
|
|
#1 |
|
Member
Car: Audi A4 B5
|
Opgepast ivm flitsen in maasland !!!!!
02/06 Mobiele flitscontainer flitst al 115 overtreders in Maasland (België)
De nieuwe snelheidsmeter van de politiezones Maasland en Maasmechelen heeft in vier uren tijd 115 overtreders geflitst. De opmerkelijk 'container' op wielen kost 66.000 euro en weegt ruim 80 kilo. "Anonieme flitswagens zijn snel gekend. Dit toestel kunnen we overal en makkelijk verdoken opstellen," vindt commissaris Raymond Van den Bergh. Voor het eerst in ons land neemt een politiezone dit type van snelheidsmeter in gebruik. "Tijdens onze zoektocht naar het meest handige toestel hebben we dit type gezien in Duitsland," vertelt commissaris Raymond Van den Bergh van Maasland. Het flitstoestel lijkt verdacht veel op een afvalcontainer. "Handig, dan valt de snelheidsmeter minder op. Toch is het niet onze bedoeling om mensen te verschalken," zegt commissaris Patrick Buskens van Maasmechelen. Aandachtige chauffeurs hebben de flitskast al als 'vallende ster' gesignaleerd aan radiozender Q-music. De container van meer dan 80 kilo lijkt een onhandige kolos. "Doordat het toestel op wieltjes staat, kunnen we het makkelijk verplaatsen, zelfs op een middenberm zetten," vervolgt Buskens. De snelheidsmeter kan ook het tegemoetkomend verkeer flitsen. Wie overweegt om de flitscontainer te stelen of te rammen, heeft best een goede verzekering. "In de buurt staat altijd een politievoertuig. De flitscontainer is met een kabel van zo'n 30 meter verbonden met onze wagen," waarschuwt commissaris Van den Bergh. Maasland heeft vier jaar lang geen eigen snelheidsmeter gehad. Af en toe waren er wel acties van de federale politie. De eerste controles met het nieuwe toestel zorgden dan ook voor een dik pak pv's. Op de Rijksweg in Dilsen reden 575 chauffeurs sneller dan de toegelaten 70 km/u. Daarvan begingen er 112 een zware overtreding, met een pv en boete van minstens 150 euro tot gevolg. Op een gewestweg (70 km/u) in Maaseik werden 3 hardrijders geflitst op 211 passanten. Gisteren waren er controles op de Weertersteenweg in Maaseik. Daar werd niemand geflitst. "Onze nieuwe snelheidsmeter werd snel opgemerkt en chauffeurs flikkerden met de lichten. Het verkeer passeerde extreem traag en de chauffeurs keken achterom om een een glimp op te vangen van het nieuwe toestel," zegt politieman Didier Reyniers. De lokale politie Maasmechelen kondigt aan dat hun gemeente volgende week aan de beurt is. De twee politiezones hebben immers een beurtrol afgesproken. "In de straten waar controles komen, plaatsen we enkele dagen op voorhand een aanhangwagen met de signalisatie 'verkeerscontrole'. Maar ook onverwachte acties zijn mogelijk," waarschuwt commissaris Buskens. |
|
|
|
| Sponsored Links (Hide this adverts) |
|
|
#2 | ||
|
CS posthoer 2005 ;-)
|
Quote:
Alle vooruit, ze hebben bijna hun investeringskost er terug uit gehaald, wooptidoooooooo ![]() Quote:
Euhm, wtf? How about "VEILIGHEID"???????????????????? ![]() Waarom zoiets belachelijk kopen als ze het binnen de kortste keren toch al herkennen? Nu gaan ze zeker meer naar de kant van de weg kijken ipv op het verkeer te letten Bende idioten, hou ulle toch gewoon aan zichtbare flitspalen anonieme wagens. Op den duur wordt rijden = kijken waar de onopvallende camera's staan ipv veiliger rijden. |
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Moderator
Car: P 103
|
Dit heb ik nooit gesnapt.
Flitsen is om het veiliger te maken. Waarom kruipen ze dan altijd als konijnen achter boompjes in? Dat ze de camera dan fluogeel ofzo spuiten, dan valt hij tenminste op. Maarnee, dan flitsen ze niemand, en brengt het geen geld op ![]() |
|
|
|
|
|
#4 | ||
|
Member
Car: Volvo S60 2.4D
|
Quote:
Als ge ni te rap rijdt moete ni oppassen voor cameras... Quote:
Omda ge anders alles nog kunt dichtgooie als ge ze ziet staan. |
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Moderator
Car: P 103
|
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar dan zie je ze tenminste van ver staan.
Denk eraan dat er ook voorliggers zijn die op het laatste moment alles dichtsmijten omdat ze zo verdoken opgesteld staan met hun camerake. Ik heb niets tegen flitsen hoor, maar soms staan ze toch op plaatsen waar het enkel uit winstbejag is. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
CS posthoer 2005 ;-)
|
Quote:
Zelfs dan nog. En ik sprak niet echt voor mezelf. Er zijn er altijd die te snel rijden en zullen blijven rondkijken. En zoals in dat artikel stond van dat die chauffeurs allemaal achterkom keken --> supergevaarlijk. En zelfs als ge toegelaten snelheid rijdt, dan zit ge nog echt te kijken waar ze staan ze en te kijken op uw dashboard da ge niet te snel gaat. Simpelste voorbeeld is de ring in Leuven. Ge zit zoooooooo rap over 50 he zonder dat ge er erg in hebt, dus dat is daar echt continu oppassen en uwen teller in't oog houden. Maar voordeel daar is dat ge ze tenminste weet staan. Moesten ze daar dat nu ook doen, dan zou ge gans de ring uwen teller continu in't oog moeten houden en da is echt niet plezant. Het verschil tussen 45 en 55 voelt ge niet meteen ze. En 55 is even rustig rijden als 45, maar het verschil is dat ge een boete aan uw been hebt. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Super Moderator
|
@ Un1corn : cut the crap, de beperkingen zijn veelal zo extreem laag dat het gewoon onmogelijk wordt om nog aan een legale snelheid te rijden. Vooral hier in Brussel en omstreken zijn er een tiental 2 en 3 vaks banen waar ge maar 50 moogt. 50 !!!!!
Ge kunt er verdomme 90 of op sommige plaatsen zelfs 120 rijden zonder ook maar een kat in gevaar te brengen. Aan zo'n beperkingen vaag ik persoonlijk mijn kloten, zolang ik niemand in gevaar breng. Word ik geflitst, zal ik betalen, maar mijn opinie blijft dezelfde en ik zal me blijven verzetten tegen onzinnige limieten. En ik ben niet de enige van die mening, want als ge tegen 50 tuft word ge hier van de baan gereden door iedereen. @Aldo : al ooit een zinnige controle gezien buiten de onbemande camera's ? Ik niet hoor... om 1u 's nachts op den E40 staan flitsen ja. En veel van de onbemande camera's staan ook op plaatsen waar de enige reden de staatskas is. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Member
Car: Volvo S60 2.4D
|
Quote:
Klaagt dan over de beperkingen ipv over het flitsen e @znef: wa leuve betreft hebde wel gelijk, das altij een bekke stresse als ge daar rondrijdt. Ma in principe hebt ge nog altijd de afwijking op uw teller en de marge van de palen zelf. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Super Moderator
|
Dat doe ik toch ? En dat ze dan altijd staan flitsen op zulke plaatsen, of op de autostrade, maar nooit ofte nimmer in een zone 30 als 't school 5 minuten uit is is werkelijk de kers op de taart.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Member
|
we zouden iedereen eens moeten kunnen overtuigen om 1 weekje op het gemak te rijden
de boete-inners zouden hun kiezen kapot knagen denk ik ps. ik doe zelf alvast mijn duit in het zakje niet meer geflitst sinds half janauri (en dat is is vega-termen al heel lang ) |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|