![]() |
|
|
|
#1 |
|
New Member
: Oct 2004
: Belgium
: 25
Car: Suzuki Swift
|
okey.... jullie izjn gewaarschuwt.... bij deze moppen komen belgen er neit goed van af. Dus als je daar neit tegen kan lees ze dan niet.
1) Waarom staat er bij het slopen van een gebouw in België altijd een heel leger? Er kan gewapend beton in zitten! 2) In België hebben ze net als bij ons van die ronde borden met een rode rand en daarin een zwart autootje rechts en een rode links. In België echter staat er consequent de volgende toevoeging onder: 'Geldt ook voor andere kleuren.' 3) Gesprek tussen twee Belgen in een café. "Waar ga jij heen met vakantie?" "Naar Engeland, met de auto." "Moet je niet doen, veel te gevaarlijk. Ze rijden daar links." "Echt waar?' Twee weken later: "En, ga je nog naar Engeland?" "Nee, dat links rijden is inderdaad gevaarlijk! Ik heb het tussen Brussel en Antwerpen uitgeprobeerd!" 4) Twee Belgische vissers zitten naast elkaar te vissen, zegt de ene tegen de andere: "Heb jij een reserve dobber bij??." Waarop de andere vraagt: "Waarom?" "Wel omdat de mijne juist is onder gegaan." 5) Twee Belgen zitten in een café. De ene moet naar de WC. "Ga je dan meteen even voor mij", zegt de andere. "Doe ik!" Als hij terugkomt zegt zijn vriend: "Je zou toch ook voor mij gaan?" "$hit, helemaal vergeten, ik ga het alsnog doen." Enkele minuten later komt hij woedend terug en roept: " Wat gemeen! Je moest helemaal niet!" 6) De Belgen gaan hun eerste raket lanceren. 'En,' vraagt een verslaggever, 'waar gaat de reis naar toe?' 'Awél,' zegt de Belg, 'wij gaan naar de zon.' 'Naar de zon?' vraagt de reporter, 'maar daar is het toch veel te heet. Bent u niet bang dat de raket zal smelten?' 'Awél,' zegt de Belg, 'wij zijn niet gek, hoor. We gaan natuurlijk 's nachts' 7) Een Nederlander, een Amerikaan en een Belg zijn aan het opscheppen over hun onderzeeërs. Nederlander: 'De onze blijft zes uur onder water!' De Amerikaan: 'De onze blijft wel twaalf uur onder water!' De Belg reageert met: 'De onze komt nooit meer boven!' 8) Waarom is aan de Belgische kust eb en vloed? Toen de Belgen aan het strand kwamen, is het water zo geschrokken, dat het nu twee maal per dag komt kijken of de Belgen er nog wel zijn. 9) een duitser een nederlander en een belg gaan eens vertellen hoeveel alkohol ze wel niet op kunnen. hun antwoorden worden gestaaft aan de hand van een leugendetector. eerst komt de duitser. "ik den dat ik 1,5 flessen wijn op kan" tuuuuuuuuuut (fout) "ok 1 fles" ping (juist) dan de nederlander "ik denk dat ik 2 kratten bier op kan" tuuuuuuuuuut "ok 1,5" ping daarna de belg "ik denk ...." tuuuuuuuuuut 10) Wij maken moppen over de stommiteiten van Belgen en de Belgen maken moppen over onze zuinigheid. Maar het is en blijft voor ons het pijnlijkst: wij begrijpen hun moppen!! 11) vraag 1: "Waarom gaat Belgie over 10 jaar de oorlog verklaaren aan Nederland?" antwoord 1: "dan zullen de belgen eindelijk onze moppen beginnen te verstaan" vraag 2: "Waarom gaan ze dan Frankrijk aanvallen?" antwoord 2: "omdat ze niet weten waar Nederland licht." 12) Tijdens de Middeleeuwen wordt een Vlaamse stad belegerd. Als de aanvaller hun stormladders tegen de wallen zetten, roepen de belegerden: 'Kokende olie, kokende olie!' Vanuit het centrum van de stad wordt er teruggeroepen: 'Ogenblikje, de frieten moeten er eerst nog uit!' 13) Gaat een Belg naar een paardenverhuur en vraagt: 'Kan ik een paard huren?' Zegt de paardenverhuurder: 'Hoe lang wilt u hem hebben?' Zegt de Belg: 'de langste die u heeft want we zijn met z'n zessen. 14) Er is in België een ernstig verkeersongeluk gebeurt. Er waren 6 doden, 3 bij het ongeluk en 3 bij de reconstructie 15) Weet je hoe je een Belg uit het water haalt? Nee?........... Houden zo 16) Waarom rijdt er in België een mestkar met de bruidsstoet mee? Om de vliegen van het bruidspaar te houden 17) een belg, nederlander en duitser waren door schipbreuk aangespoeld op een onbewoond eilandje in de stille zuidzee. na het eilandje onderzocht te hebben vonden ze een fles. de duitser pakte de fles op en *poef* daar verscheen een geest. "hoi, ik ben zo'n standaard geest bij wie je 3 wensen mag doen. maar in dit geval zijn jullie met z'n drietjes, ieder mag 1 wens doen." de duitser: "nou, in dat geval, ik zou graag naar huis willen gaan." *poef* en weg was de duitser. de nederlander: "ik zou ook graag naar huis willen." *poef* en weg was de nederlander. de belg: "ik voel me zo alleen. ik wou dat ze weer hier waren." *poef* 18) Een Belg loopt langs het strand. Als hij in het water een zwemmer in moeilijkheden ziet, springt hij er in en redt hem. De zwemmer zegt: "Hartelijk dank. Ik ben geen mens, maar een goede geest. U mag twee wensen doen." "Da's mooi," zegt de Belg, "dan wens ik als eerste een fles jenever die nooit opraakt." De geest geeft hem een fles jenever. De Belg drinkt er uit en als hij naar de fles kijkt, zit 'ie nog helemaal vol. "Dat is fantastisch!" roept de Belg uit: "Doe mij er nog maar zo een!" 19) Er waren eens 3 konijntjes: een nederlands een belgisch en een duits. het nederlandse en duitse konijntje gaan elke dag naar de overkant van de weg, omdat het daar zo'n goed leven is.op een dag komen ze thuis, vraagt het belgisch konijntje: kunnen jullie mij ook leren oversteken?ja hoor.dus de volgende dag, staan ze alledrie langs de weg.het nederlandse konijntje zegt: ik doe het wel even voor.en hij huppelt de weg op.in de verte ziet ij een auto aankomen:let goed op belgisch konijntje!zegt het nederlandse konijntje.hij gaat tussen de 2 lichten in het midden dus, op de grond zitten.de auto gaat over hem heen en hij huppelt naar de overkant.nu jij!dus het belgische konijntje huppelt de weg op en ziet een auto aankomen. hij maakt zich klein in het midden en dan hoor je opeens: flatsj!zegt het nederlandse konijntje: driewielers, die zie je niet vaak meer! 20) een nederlander, een belg en een fransman zwennen van engeland naar frankrijk. zijn ze bijna in frankrijk zecht de belg "ik word moe. ik denk dat ik maar terugkeer" 21) er staan 2 belgen elk aan een kant van de weg. Roept de ene naar de ander, he hoe kom ik aan de overkant. Zegt die ander: hoezo, daar ben je toch al! |
|
|
|
| Sponsored Links (Hide this adverts) |
|
|
#2 |
|
Member
Car: opel omega B 2.0/16V
|
aan de spellingsfouten te zien ben je nederlander
![]() |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Moderator
|
ahaaaaa lachen met belgen!!
even tijd voor een quote :
![]() |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Super Moderator
: Sep 2002
: Belgium @ The WestCoast !
: 32
|
:
Ik denk het "neit" ![]() |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
New Member
|
nee mensen...
ik ben GEEN mongool ik ben GEEN nederlander wat ben ik dan wel? een dislect een belg die graag nederlander wil zijn. en voor al degenen die de spelling willen corigeren: ga uw gang. dan zal ik het in m'n lokaal document verbeteren en kan ik ze op het volgende forum fout-vrijer posten..... |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Member
: Nov 2002
|
:
Corrigeren . |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Super Moderator
: Sep 2002
: Belgium @ The WestCoast !
|
dislect ? Hmmmm ik dacht eerder aan dyslect
Ik kon het neit laten ![]() |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Member
: Nov 2002
|
@ Just Cruisin, waarom werd mijn post ge-edit?
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
New Member
|
omdat enkel ik en mensen die mij verdedegen op fouten mogen gewezen worden... de anderen zijn (schijn)heilig en daar moeten we afblijven... dat noemt op een fourum "modurators tegen je hebben"....
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Member
: Jan 2003
: 27
Car: VW Bora
|
:
Pffffffffffffffffff , ga je hier elke topic komen .... met zelfbeklag ![]() |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
CS posthoer 2005 ;-)
|
Domme Belgen? Bwa, ignorance is bliss
En ik ben nen aap, dus who cares? ![]() Eigenlijk feitelijk...kunnen dieren een nationaliteit hebben? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Member
Car: franse kweddel
|
1.grappig zijn deze moppen dus echt niet
2.ze zijn al zo oud als de straat 3.het feit dat de nederlanders zo veel grappen over ons Belgen maken is gewoon omdat ze zo jaloers zijn op ons(doen wij het omgekeerde?????) 4.alle respect voor u kamikweetniewanogalles(pffff konde gij nie een normale nick genomen hebben????) mare in den andere post komt ge neuken over het beschermen en niet uitmaken van minder gezonde mensen en ier gaat ge anti belgen moppen zetten weet gij dan niet dat echte belgen een uitstervend ras is??????? |
|
|
|
![]() |
|
|
|
||||
| moppen uit de ijstijd | silverblue | Moppentrommel | 1 | 10-09-04 12:00 PM |
| Leve de Belgen | vazily | Moppentrommel | 2 | 08-04-04 08:29 PM |
| Toelatingsproef voor nieuwe Belgen | low speed devil | Moppentrommel | 0 | 21-02-04 04:02 PM |
| Lijst moppen | Insane | Moppentrommel | 1 | 04-03-03 05:04 PM |
| Voetbal moppen | FastFreddy | Moppentrommel | 4 | 21-11-02 03:02 AM |