PUBLICITEIT / ADVERTISEMENT

Go Back   CarStyling.Net MessageBoard > Merken Topics > Oldtimers Only
User Name
Password
FAQ Members List Calendar Garage Mark Forums Read

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-12-04   #31
Amazon
Member

Hebben op die site gezien wat het juist is, gaan eerst zelf een poging ondernemen aangezien we beiden over degelijk gereedschap beschikken/kunnen gebruiken. Centrage is idd noodzakelijk, heb bij mijn project ook al wat tijd gestoken in de centrage van de boite. Is anders te kostelijk als ge stukken rijd.
Amazon is offline   Reply With Quote
Old 06-12-04   #32
tom3er
Member

ben vandaag beginnen slijpen in de reservewielruimte om de radiator te plaatsen en straks gaan we beginnen lassen. Binnenkort update met pics dus
tom3er is offline   Reply With Quote
Old 06-12-04   #33
stef
Member

Send a message via MSN to stef

tis u geraden (die pics)

laat ze maar komen !
stef is offline   Reply With Quote
Old 07-12-04   #34
bomberfreak
Member

ik ben benieuwd hoe dat er allemaal gaat uitzien!
bomberfreak is offline   Reply With Quote
Old 08-12-04   #35
tom3er
Member

pff, valt niet mee om dat te lassen hier. Heb maar een halfautomaat van 130A en het minste wat er misloopt springt telkens de hoofdzekering hier in huis.
Old 08-12-04   #36
demolitionman
Member

Oei , is dat dan al een heel oude elektr. installatie misschien ?

Ik las met mijne halfautomaat continu aan 160A , en dat op gewoon lichtnet met zekering van 20A , geen probleem mee.
Als ik continu las op 200A , dan gaat de zekering er ook wel door.

demolitionman is offline   Reply With Quote
Old 08-12-04   #37
tom3er
Member

net even een foto genomen (is wel niet veel op te zien eigenlijk)

heb dus het nodige plaatwerk uigeslepen om de radiator erin te krijgen en beneden heb ik een L-profiel ingelast (3mm dik) om de stevigheid te behouden.

een 20cm hoger loopt er origineel ook nog een versteviging maar die is ook aan vervanging toe en dan ga ik de profielen vertikaal nog met elkaar verbinden.

Hopelijk zal het laswerk morgen in de avondschool een heel stuk sneller gaan en kan ik de buizen voor het koelwater ook al monteren.
Attached Images
File Type: jpg DSC02818.JPG (55.7 KB, 566 views)
Old 08-12-04   #38
stef
Member

Send a message via MSN to stef

ik heb ene van 140A, maar vraagje : hoe las je juist, zoals mee bagetten : in één stuk door ? of punte steed kort na (in) elkaar, lassen met halfautomaat op plaatwerk gaat met intervallen he...allez zo doe ik da toch, en gaat heel vlug en proper
stef is offline   Reply With Quote
Old 10-12-04   #39
golf16v
Member

fotoke van mijn schoonbroer zijne 1303

steekt subaru impreza motor met DTA, groter turbo, dubbele intercooler en nog veel meer in goed voor 312 veilige pk's (via laptop kan hij inspuiting en al nog regelen voor meer pk)

porsche 5-bak, porsche turbo remmen, 18" 3-delige velgen, torsie verandert naar mc pherson achteraan, gepolijste kooi, recaro kuipen, alles alcantara,...

komt heel wat bekijken
golf16v is offline   Reply With Quote
Old 10-12-04   #40
tom3er
Member

die boite, dat is mijn probleem nu ook. Ik dacht dat het te doen was een porsche 5-bak te monteren (mits het nodige werk) maar dat gaat blijkbaar alleen bij kevers met een cardan vanachter (een 1300 zoals de mijne heeft steekassen). Nu heb ik al vernomen dat er iemand met een originele boite op een porsche blok (2.2) al een hele tijd zonder problemen rondrijd maar of dat met mijn motor ook gaat lukken is maar de vraag.
Hopelijk kan ik in het ergste geval toch nog een busboite steken als een porsche boite echt niet te doen is, dan heb ik korte verhoudingen maar geen hoge top.
Old 10-12-04   #41
golf16v
Member

Quote:
Originally Posted by tom3er
die boite, dat is mijn probleem nu ook. Ik dacht dat het te doen was een porsche 5-bak te monteren (mits het nodige werk) maar dat gaat blijkbaar alleen bij kevers met een cardan vanachter (een 1300 zoals de mijne heeft steekassen). Nu heb ik al vernomen dat er iemand met een originele boite op een porsche blok (2.2) al een hele tijd zonder problemen rondrijd maar of dat met mijn motor ook gaat lukken is maar de vraag.
Hopelijk kan ik in het ergste geval toch nog een busboite steken als een porsche boite echt niet te doen is, dan heb ik korte verhoudingen maar geen hoge top.

yeps, porsche is met cardans he

ik heb nog ideaal chassis liggen voor zoiets te doen, namelijk ex-automatic chassis. dan hebt ge zelfd ophanging als uw voorste nu, maar achterophanging gelijk 1303, dus met cardans.
ge kunt daar zelfs achterste draagarmen van ne porsche 944 turbo op steken zonder aanpassingen
Old 12-12-04   #42
tom3er
Member

dat is het bodemplaat wat je liggen hebt dan? Weet je toevallig of de "body" daar volledig op geschroefd staat of is daar ook laswerk aan. Anders zou ik de kap van de mijne misschien wel op zo een chassis kunnen zetten als daar niet al te veel werk aan is.
Old 12-12-04   #43
golf16v
Member

is volledig chassis he (volldig gerestaureerd)

uw kas van uw chassis afschroeven en op den andere zetten
Old 13-12-04   #44
tom3er
Member

dat lijkt me wel een nogal drastische wijziging maar als blijkt dat het niet anders kan dan zal het moeten, we zullen afwachten dus.
Old 14-12-04   #45
tom3er
Member

Ben net in de kevershop geweest en cardans is dus wel te doen op de mijne maar is nie simpel.
Ofwel de achterste ophanging van een porsche 944 (betere remmen dan een kever maar andere steek-> passen mijn velgen niet meer)
of de achterste steunen van een 1302/1303 op het chassis van de mijne lassen maar in beide gevallen moet dat perfect staan dan wat anders krijgen ze hem nooit uitgelijnd
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules