View Full Version : Need help ASAP
het gaat er allemaal ASAp terug vanonder bij mij mannen .
terugschakelen is super sound maar optrekken met meer dan 30 % gas geven is lelijke sound
da is geen gebrom of een diepe ronk maar echt blazen , precies of ge rijd met een "fit" in uw uitlaatlijn rond
begin zelfs te twijfelen aan de prestaties , door het geluid klinkt hij sneller maar kon gisterenavond genen BMW 525D meer op zijn oog geven :mad:
kan het geluid dat me irriteerd moeilijk omschrijven (zie hierboven)
http://users.pandora.be/a3ke/a3.MPG
wat zou ik gaan nemen als vervangmiddel ???
zo dat skytune gedoe of pro-inox ??
ook , wat kost dat ???
astra_g
17-10-02, 04:57 PM
yow a3ke
ik heb van achter mijne org. pot vervange door ne skytune, de pot zelf koste rond de 150 €, ge krijgt er wel nie zo veel geluid uit as in da filmke van u, maar in kombenatie met een kelk ronkt em op rolantie toch schoon dof.
de prijs van pro-inox weet ik nie
Ciau
a3ke ,
Ik denk dat ge dat blazen nooit weg gaat krijgen... ik heb da ook en ik heb pro-inox. Het lijkt inderdaad dat ge sneller optrekt omdat ge precies met de sound van ne straaljager ervandoorgaat :-)
Ik heb gemerkt en al gevraagd ne ge kunt daar niks aan doen... Hier zeggen ze dat da uwe turbo is da da lawaai maakt.. de technische uitleg ken ik niet maar ik weet wel van ondervinding dat hoe hoger je vermogen hoe meer je die sound hebt.
NE vriend van mij heeft dezelfde pro inox op zijne 90 pk en das meer grommend en minder blazend...
ik heb de 115 pk en das meer blazen....
Jij hebt 180 pk dus ik kan me wel al iets voorstellen...
PS: je moet is met je koffer openrijden pas dan weet je wat voor een lawaai dat maakt
deevious
17-10-02, 05:27 PM
@a3ke
Tja, ik zou toch maar eens naar een rollenbank gaan, want ik denk dat je toch heel wat vermogen bent kwijtgespeeld met die demperloze uitlaatlijn. Als je al geen 525d meer kan op zijn plaats zetten.
Misschien kan je beter eens bij een professioneel uitlatenbouwer langsgaan. Kost een serieuze duit, maar als je zoals nu 2x per week uitlaat verandert omdat de sound/prestaties niet goed zijn gaat het ook duur beginnen worden.
Ga eens kijken bij www.uitlaten.com. Dit is wel in Nederland, maar zij maken een uitlaat die de prestaties niet schaden (ev. zelfs verbeteren) en de klank kan je zelf ong. kiezen.
Ook RVS (ook in Nederland) heeft een goede reputatie.
Waarschijnlijk zijn er in België ook een aantal, maar die ken ik (nog) niet.
ja jong! da blazen gade volgens mij nie wegkrijgen e!
da is uwen turbo da ge hoort e!!!
wel nen helen ommezwaai e!
nuja, ik zou ook nie graag vermogensverlies ebben ze!!!!
niemand denk ek!!!!!!
moest ek van u zijn zou ik ne keer gaan luisteren bij skytune en pro-inox en dan is et aan u om te vergelijken e!!!!!
greetz
glenn
Volgens mij is da geen probleem da ge geen achterste demper hebt en da je denkt da je da moe vervangen met pro inox..
(ken enen (Vegagucci), zijn setup: kelk, twister en inox buis tot einde met sierstukje en da maak schoon lawaai, wat ik hem binnenkort ga proberen nadoen en no problems!)
dus je zit nog altijd met die lege cat? dan zou ik die es vervangen door een skytune twister of door ne originele cat...
groeten
René
@ deevious..
ge spreekt daar over RVS in nederland..
mag ik er u op attent maken dan RVS = inox
RoestVrij Staal
en da is dus geen bedrijf ofzo
geestig..
der was hier iemand...vraag me niet meer wie..die zij dat tegendruk bij tdi niet nodig was..
voila... tegendeel is bewezen..
ge MOET tegendruk hebben
ik heb met twister ook ietske verloren...maar da is verwaarloosbaar
in derde van 40 naar 90 duurt een halve seconde langer dan met origine buis..
KoningDanny
17-10-02, 06:55 PM
Vanachter terug nen demper, zone speciale pot zone van pro-inox met daar eventueel een sierstuk, dus ni zo'n asi-demper. Dan gaat ge meer tegendruk hebben en minder vermogenverlies.
ik heb gene pot..
pot is nie echt noodzakelijk
cat of twister daarentegen wel
Originally posted by VegaGucci
geestig..
der was hier iemand...vraag me niet meer wie..die zij dat tegendruk bij tdi niet nodig was..
voila... tegendeel is bewezen..
ge MOET tegendruk hebben
ik heb met twister ook ietske verloren...maar da is verwaarloosbaar
in derde van 40 naar 90 duurt een halve seconde langer dan met origine buis..
Idd VegaGucci, ik denk dat het nu wel is bewezen is dat je daadwerkelijk iets van tegendruk nodig hebt.
Een 525d heeft iets van een 163PK en gij normaal iets van 186pk zeker als ik het mij goed kan herinneren. Das een verschil van 23PK en dan houden we nog geen rekening met het gewicht van de voertuigen.
Streety...wat is er mis met zo een ASI uitlaat van pro inox... , ik dacht dat het MASI was ofzo maar ja i kkan mis zijn...
Soit i kheb zoiets steken en wil wel weten of er iet mis aan is
en wie zegt nu niet dat aan die 525 een chip op is en dat men daar aan de turbo een beetje heeft gefroucheld??
everthing is possible guys
greetzzz
Op nen 525d staat geen turbo bij mijn weten.
Tuned komt kij wel uit op een 200PK
is juist sorry vriend, ik dacht dat het ne 525 tds was
my mistake
greetzzzz
No problemo,
Ma 200Pk is ook al niet niets hé.
Ik denk da a3ke wel zal wete dat zijn wagen vlugger of trager geworden is. Da voelde toch aan als ge aan het rijden zijt.
grzz
KoningDanny
17-10-02, 08:05 PM
Originally posted by XmichX
Streety...wat is er mis met zo een ASI uitlaat van pro inox... , ik dacht dat het MASI was ofzo maar ja i kkan mis zijn...
Nikshoor, ik heb zo een mASI stuk zitten, maar diat is goed als je je kat nog hebt, indien je die niet hebt dan ben je het beste met die pot met daarop een sierstuk, om de tegendruk te behouden. Zo heb ik mij laten vertellen. Mijn middenpot is er ook uit maar ik heb dus mijn kat nog waardoor ik geen vermogensverlies heb.
Originally posted by XmichX
DIe eindstukken zijn eigenlijk maar gewoon langerekte sierstukken. Das dus geen demper he. Dus die zorgen ook niet voor tegendruk, en dat is wat die A3 nu net nodig heeft. Dus met een conventionele demper kan hij terug wat tegendruk 'kweken' in zijn uitlaatlijn....
Hmmm, dat was ik dus die zei dat je geen tegendruk nodig had bij turbo-motoren. Ik kan alleen maar zeggen dat dit was bij een naft en dacht ik dat dit ook voor TDI's was, blijkbaar dus niet. Sorry, my mistake.
Is wel k*t voor je A3ke...
Pitch-Black
18-10-02, 07:04 AM
Jongens toch!!:mad:
Wat zijt ge er hier allemaal aant uitkramen!!:(
-Eerst hoor ik hier dat ene 525d gene turbo heeft (ja ,ok dan!?Dus BMW heeft nu een wereldprimeur op de markt gebracht,EEN COMMONRAIL DIESEL ZONDER TURBO MET HEEL VEEL PKtjes!!!!!!)
-En dan dat diesels zonder kat en achterdemper geen vermogen verlies teweeg brengt!!!(Zo van...laat die turbo maar blazen jantje!!!!En lekker veel toeren maken):(
In de bib vind je boeken over hoe een diesel motor( met of zonder turbo werkt)!Daar staat alles zwart op wit in en niet wat 1 of andere wannabe F1-piloot denkt te weten.
Dit is allemaal maar opbouwend voorgesteld hé jongens!
Wil niemand op zijn tenen trappen he!:cool:
Joris_FRST
18-10-02, 09:00 AM
yep,
en voor 186 pk uit die A3 te krijgen wil ik wel is de orginele uitdraai tegen de getunede uitdraai zien op dezelfde testbank.
(sorry dat ik sceptisch ben maar bon, pk's zijn niet gratis en nog vele minder gemakkelijk te halen)
ben via alle mogenlijke kanalen aan het proberen om skytune/pro inox te verkrijgen voor me
heb dus oftewel van voor cat of van na cat alles nodig (audi origineel na cat = 1 stuk ; tussenpot en eindpot is 1 stuk)
misschien dan toch maar twister met een inoxen achterpot , heb alles nodig van aan mijn uitlaatcollector dus
@Joris_FRST ; diegene die hier al langer zijn weten hoe ik eraan kom en neen , het was geen el cheapo methode
eerst Heinz voor van 130 Pk naar 167 te gaan en dan turbo intern verbouwen en druk verhogen om dan van 167 naar 186 te gaan
en nu wel degelijk alles gewoon kwijt zijn :mad:
deevious
18-10-02, 04:12 PM
@Vega
RVS=RoestVrijStaal? en dus geen bedrijf? Ah. Shit.
Nu dacht ik dus echt dat dat een bedrijf was se. :confused:
oh well.
@pitch-black
waar staat dat hier dat een 525d geen turbo zou hebben?? Ik zal er misschien overkijken, maar ik vind dat hier zo direkt niet terug.
Originally posted by d1981
Op nen 525d staat geen turbo bij mijn weten.
Tuned komt kij wel uit op een 200PK
da is den dader zie;)
graptjen é Davy...
en hier vind je wa info online:
http://www.katho.be/vhti/automechanica/auto.htm
groeten
René
christophe320d
18-10-02, 05:28 PM
@a3ke, beste raad dat ik kan geven is, zet hem eens op de testbank bij Heinz. Dan weet je direkt waar het probleem zich zit.
en wat betreft die bmw, die kan gechipt zijn. Maar let wel, is een zescilinder hé (kan ook gene 525d volgen en met mijn 320d heb ik ook 154pk)
greetz,
@ A3
moest ge nu nen skytune twister en eventueel zo'n mini demperke ook van skytune ( speciaal voor diesel ) laten setekn dan denk ik da al een heel deel van u problemen opgelost zouden zijn voor nie zo veel € .
k'zou zeggen bel ne keer naar skytuen zelf leg u situatie uit en hoor wa ze zeggen ge , laat anders alles opsturen en ge zult altijd wel iemand vinden die kan lassen ge
:)
by the way , als ik naar u geluid wil luisteren dan lukt da nie ?? ik krijg dus een dowload venster maar eens gedowload direckt een error ?
Wa ze nogal vaak van uitleg geven bij Skytune:
"ja dat scheelt é bij de ene auto buiten de andere, bij de ene geeft dat een ronkje en bij de ander is dat niets, zowel bij auto's van zelfde type, allemaal golfkes bijvoorbeeld, zelfde dempers of zo, wel bij de ene komt daar lawaai uit en bij de ander nie...."
Originally posted by Pitch-Black
Jongens toch!!:mad:
Wat zijt ge er hier allemaal aant uitkramen!!:(
-Eerst hoor ik hier dat ene 525d gene turbo heeft (ja ,ok dan!?Dus BMW heeft nu een wereldprimeur op de markt gebracht,EEN COMMONRAIL DIESEL ZONDER TURBO MET HEEL VEEL PKtjes!!!!!!)
-En dan dat diesels zonder kat en achterdemper geen vermogen verlies teweeg brengt!!!(Zo van...laat die turbo maar blazen jantje!!!!En lekker veel toeren maken):(
In de bib vind je boeken over hoe een diesel motor( met of zonder turbo werkt)!Daar staat alles zwart op wit in en niet wat 1 of andere wannabe F1-piloot denkt te weten.
Dit is allemaal maar opbouwend voorgesteld hé jongens!
Wil niemand op zijn tenen trappen he!:cool:
So make up your point,
Gij weet er precies veel meer van...
Misschien kan jij ons dan eens zeggen wat de optimale setup voor een diesel is?
Grzzz, dave;)
Kleine nota:
Tegendruk, daar gaat het niet om. Erg kort samengevat spelen in een uitlaatsysteem verschillende soorten golven mee (fysische uitlaatstroom, geluidstrillingen, ..).. Elk heeft dan weer invloed op de andere.
Door een uitlaat te monteren die niet berekend is op je voertuig loop je het risico dat uit balans te brengen, met als gevolg dat het verloop van je koppelcurve verandert. Extreem gevoelig is het boeltje nu ook weer niet (de minste verandering gaat je curve niet naar beneden doen crashen), maar je moet ook niet te ver gaan. Sja. Waar dacht je dat die computersimulaties die (deugdelijke)uitlaatconstructeurs gebruiken voor dienden?
Anyway: hoe dat specifiek toe te passen is op een niet-atmosferische wagen weet ik niet...
Groetjes,
Ooli
vBulletin v3.0.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.