View Full Version : To chip or not to chip...
Hey everybody!
Ik weet het, het zal niet de eerste keer zijn dat jullie deze vraag voorgeschoteld krijgen, ma ik vond ten eerste niet echt een discussie hierover terug, en ten tweede krijg ik graag verschillende meningen.
Bon, Leon 90pk, to chip or not to chip?
Voor mij interesseert vooral het verschil in verbruik en betrouwbaarheid?
Thx already voor de reacties en greetz!
tuurlijk chip plaatsen..
er zijn er hier heel veel die chip of box steken hebben.. en kheb eigenlijk nog quasi geen klachten gehoord...
doen dus..
tDI_Fahrer
31-01-03, 10:29 PM
Betrouwbaar en degelijk chippen... en je gaat kontent zijn...
Mijne verbruikt iets minder, en is stukken sneller... vooral de hernemingen...
Moest ik van jou zijn, zou ik niet voor een box opteren...
tDI Greetz
De Gunne
mits nodig aangepast rijgedrag zeker chippen.
dwz :
koud niet doortrekken, uitdraaien na de rit, geen al te hoge toeren(op nen diesel haalt dat nie uit maximum koppel ligt in de lage toeren)
verbruik zo goed als gelijk.
betrouwbaar zeker als het door de gereputeerde firma's gedaan wordt.....
en HANSKE....der bestaat hier zoiet als de search functie hé...
:rolleyes:
Ben dus ook op zoek naar een betrouwbare firma die kan chippen of een box steken ergens in west-vlaanderen. Iemand die iets weet zijn? Tis voor een volvo s40 1.9tdi 95pk
Alvast bedankt
GREETZ
Webmaster
01-02-03, 02:18 AM
http://www.power-plus.be tevens adverteerder van onze site.
Is wel Brussel maar die mensen weten van echt goed wanten. Trouwens op die meeting in Expo Gent staan ze met hun mobiele chip-machine en kan je daar eventueel uw chip laten doen ipv naar Brussel te moeten rijden.
Speedy G.
01-02-03, 05:15 AM
Originally posted by Webmaster
http://www.power-plus.be tevens adverteerder van onze site.
Is wel Brussel maar die mensen weten van echt goed wanten. Trouwens op die meeting in Expo Gent staan ze met hun mobiele chip-machine en kan je daar eventueel uw chip laten doen ipv naar Brussel te moeten rijden.
En voor PowerPlus heb ik hier nog een kortingsbon liggen die je kan overkopen.
http://board.carstyling.net/showthread.php?s=&threadid=1276&highlight=Powerplus
cheeRS
Speedy G. aka Geert
Clio2ke
01-02-03, 07:48 AM
ik wil dienen bon misschien ook nog wel als ge hem nog hebt binnenkort. Is nog wat te vroeg nu, zit juist in nen autowissel
Dit zullen jullie misschien een stom antwoord vinden , maar betrouwbaarder dan origineel kan je niet vinden , en voor het geld dat je aan een deftige chip uitgeeft , kan je toch al enkele benzinetanks oprijden .
Ik heb zelf een 90 pk TDI , en ik weet zeker dat als ik hem gechipt had , ik nu al lang aan een andere blok toe was .
Ik heb mijn wagen niet gechipt , ik laat hem altijd nadraaien , ik rij mijn motor altijd heel rustig warm ( niet boven de 2000 toeren ) en ik heb mijn motor ook 10.000 km ingereden .
Ik heb er ook over aan het denken geweest maar ze hebben mij dit afgeraden , omdat mijn rijstijl dit niet echt toeliet .
Het kan wel zijn dat er in de laatste 2 à 3 jaar veel verbeterd is in het chippen van motoren , maar toch als je voor betrouwbaarheid gaat , gaat er niets boven origineel , dat is mijn persoonlijke mening maar hee . :D ;)
Flashy Dude
01-02-03, 10:24 AM
Ik wil een chip (die meer vermogen geeft) maar ik wil het eigenlijk doen omdat ik minder wil verbruiken....:confused: :confused: :confused:
allee..... der bestaat daar een woord voor, voor zo een uitspraak maar ik weet het nie meer....
Mijnen benz is ook gechipt, al meer dan 120.000km, van 177 naar 212pk en van 330 naar 400nm
En ik had een rappe diesel, en ik wilde hem nog rapper !!!
Ik hield mezelf niet voor het lapje dat ik minder wilde of ging verbruiken.... het was voor de acceleratie !!!! en hernemingen
Ik ben heel tevree en gebruik mijn 212 paardjes in 85% van mijn dagelijks verkeer.... the pedal to the metal zoals ze zeggen, niet voor topsnelheid maar voor acceleratie. En ja mijn verbruik is nu een 13 liter/100km maar ik heb fun want nie veel mensen verwachten aan de rode lichten dat een "ouwe peekes wagen" altijd den eersten weg is en ze hem nie meer kunnen bijbenen:D:D:D
Oja, nog geen olieverbruik of rook of andere problemen gehad en idd goed warmrijden !!!
grtz
Flashy
Originally posted by Flashy Dude
Ik wil een chip (die meer vermogen geeft) maar ik wil het eigenlijk doen omdat ik minder wil verbruiken....:confused: :confused: :confused:
allee..... der bestaat daar een woord voor, voor zo een uitspraak maar ik weet het nie meer....
Mijnen benz is ook gechipt, al meer dan 120.000km, van 177 naar 212pk en van 330 naar 400nm
En ik had een rappe diesel, en ik wilde hem nog rapper !!!
Ik hield mezelf niet voor het lapje dat ik minder wilde of ging verbruiken.... het was voor de acceleratie !!!! en hernemingen
Ik ben heel tevree en gebruik mijn 212 paardjes in 85% van mijn dagelijks verkeer.... the pedal to the metal zoals ze zeggen, niet voor topsnelheid maar voor acceleratie. En ja mijn verbruik is nu een 13 liter/100km maar ik heb fun want nie veel mensen verwachten aan de rode lichten dat een "ouwe peekes wagen" altijd den eersten weg is en ze hem nie meer kunnen bijbenen:D:D:D
Oja, nog geen olieverbruik of rook of andere problemen gehad en idd goed warmrijden !!!
grtz
Flashy
Hier ook nen rappe dieselrijder :D , net de eerste 25.000 Km eropzitten , al vanaf 1000 Km op teller turbo laten aanpassen en chip gestoken en zoals voorheen als gesteld , aangepaste goede rijstijl
ik zit ook aan 13 Liter verbruik door het haast altijd doorstampen maar ook door andere factoren zoals extra gewicht en quattro
beslist bij gereputeerde chipboer gaan en die soft aanpassen
niemand gelooft me (zelfs garage niet) dat ik in mijn eerste 25000 Km maar 1 Litertje olie heb verbruikt (en dan nog van die long life olie , precies water dus rap opgestookt)
en/of zoals Heinz zei , "ne chip in u oto , da doe da beesje tenminste goevoelen alse gij daar deftig mee rijd "
idem dus kwa rijstijl
Clio2ke
01-02-03, 06:43 PM
ik vind als het om het verbruik gaat dat braxke wel een punt haalt. Van dat verschil kunt ge idd serieus dikwijls gaan tanken
Ge kunt er gemiddeld 99,3 keer van gaan tanken. Ik zou mijnen diesel ook graag laten chippen maar ik durf het eerlijk gezegd ni.
Als je hem dan toch laat chippen zou ik eerder bij de fabrikant zelf gaan , zo krijg je tenminste nog een serieuze garantie en kunnen ze niks zeggen op de control .
De fabrikant zal er ook nooit het meeste uithalen , hij zal hem nog betrouwbaar houden .
Ik heb vernomen dat de 1.9 TDI motoren maar echt betrouwbaar blijven tot ongeveer 170 PK , meer pk is niet echt gezond .
Originally posted by Braxke
Als je hem dan toch laat chippen zou ik eerder bij de fabrikant zelf gaan , zo krijg je tenminste nog een serieuze garantie en kunnen ze niks zeggen op de control .
De fabrikant zal er ook nooit het meeste uithalen , hij zal hem nog betrouwbaar houden .
Ik heb vernomen dat de 1.9 TDI motoren maar echt betrouwbaar blijven tot ongeveer 170 PK , meer pk is niet echt gezond .
op de control???
ebben ze daar bij u een vermogensbank staan mss??? :D
christophe320d
03-02-03, 07:04 PM
Originally posted by VegaGucci
op de control???
ebben ze daar bij u een vermogensbank staan mss??? :D
loooooooooooool eindelijk gaan we met plezier naar den control
Originally posted by Clio2ke
@vega: van de week heb ik mijne leon. die pré stereo 8 luidsprekers bedoelen ze daarmee dat er effectief al 8 boxen inzitten? Of is da gewoon de bedrading dat er ligt
effectief.. en speelt verbazend goed...
edde toevallig geen msn ofzo??
we zijn hier eigenlijk wel off topic bezig...
msn zou handiger zijn...
maar kheb net de 76 (pfff) post overlopen van msn-icq en kvin er u ni tussen
welke koplampen???
wa bedoelde daarmee??
pm anders op info@scooterrace.be
Ik heb me verkeerd uitgedrukt , ik bedoel als ze de wagen zouden controleren na een ongeval .
Dat zou idd een schoon zaak zijn voor sommige onder ons als de control een testbank zou hebben , dan zouden de meeste niet meer zo hard opzien tegen dat ze naar de control moeten gaan . :D ;)
van het chippen door nen erkende tuner moet ge volgens mij gene schrik hebben, ik rij zelf met nen 525d gechipt door heinz van 163pk naar 200pk en 350nm naar 430nm en heb nu al 85000km afgelegt zonder problemen , verbruik is zelfs gedaalt met 0.5l en wat de prestaties betreft is dat er ook een pakske op vooruit gegaan.
TDI+200PK
28-02-03, 05:03 AM
de tdi 90 pk is de meest electronisch begrenzde TDI , waarschijnlijk omdat hij een van de eerste was en ze bij vw op veilig hebben gespeeld , de motor is trouwens ook de stevigste van de tdi's en ik zou dus zeggen zeker chippen , als't via obd gebeurt tenminste
greetzzzzzz
Kben mss ook van plan om Audi A6 2.5 TDI (140pk) te laten chippen. Iemand hier ervaringen mee of tips ?
Niet akkoord...
De TDI 90pk is een van de meest gevoelige diesel motoren van het VAG gamma...
Vooral omdat de turbo niet variabel is zijn de vermogenwinsten niet eens groot, maar kan je mar tot een beperkt aantal extra pk's gaan zonder kans op schade te hebben...
Dus als ik me niet vergis en ik kijk wat bij de verschillende tuners dan zie ik dat ze tot een 115pk gaan, meer dus niet!
MVG
TDI+200PK
05-03-03, 06:00 AM
meest gevoelige motor ?? meest robuuste motor wilde zeggen , mijn ma heeft met haar golf3 631000 km en nog geen enkel probleem gehad , da haalde ni met nen tdi 130 pk ....... , da is de motor waar het minst aan kapot gaat zoals de variabele turbo , de pompverstuivers enz. enz.
+minst uit te halen ??? powerplus (uwe vriend) geeft +25 pk en +45 Nm ( + 27 % extra) en CTH geeft +28pk en + 53 Nm
(31 ,1 % extra )
ter vergelijking bij powerplus tdi130 geeft +32 pk en +75 Nm
( = SLECHTS + 24,6 % )
dus ????????
meest robuuste motor en procentueel het meest uit te halen ,
gelieve met feiten te komen , ni met fictie
Tiens...
Ik dacht dat "mijne vriend" 178pk uit een VAG 130pk haalde?...
reken dat nog eens uit met uw fictief rekenmachientje...
TDI+200PK
05-03-03, 06:18 AM
ik heb de info rechtstreeks van zijne site gehaald ,
www.power-plus.be , daar staat niets over 178pk , ..
deevious
05-03-03, 07:51 AM
Blubber en bagger. En grote bergen ervan.
Als chiptuners vermogenswinsten op hun site zetten, dan kan je daar evenveel geloof aan hechten als de vermogens die door de constructeurs worden opgegeven. Een indicatie en dus meer niet.
MAAR dit is wel waar je je op moet baseren om te zien wat de procentuele winsten zijn als je motoren gaat vergelijken. Als Power-Plus (of Kempower of Heinz of GDSport of wie dan ook) zegt dat ze 25pk extra halen uit een TDi90 en 32pk extra uit een TDi 130 dan is dat toch het enige dat je kan gebruiken om te vergelijken.
Het kan allemaal wel wezen dat ze er ooit een TDi 130 gechipt hebben tot 178pk, maar als een tuner er vertrouwen in heeft dit elke keer minstens te halen dan zou dit het getal zijn dat hij op zijn website zet.
Trouwens op welke testbank is die 178pk gemeten, wat waren de weersomstandigheden, zijn alle gegevens correct ingevoerd, hoe was de bandendruk, in welke versnelling is de meting gebeurd, .... ? Bij een vermogensmeting zijn er zoveel parameters dat het cijfer op zich praktisch waardeloos is. Het enige wat je op een vermogensbank kan doen is de evolutie van je vermogen controleren na elke aanpassing die je doet, ervoor zorgend dat je geen enkele verandering over het hoofd ziet (ja, zelfs verschillende bandendruk levert verschillende resultaten op). Anderzijds is een vermogensbank ook goed om fouten op te sporen. Een onregelmatig verloop van het vermogen, een onverwachte dip, etc. Dit krijg je allemaal te zien en dan kan je gaan werken om dat er allemaal uit te krijgen.
TDI+200PK
05-03-03, 10:41 PM
daarenboven kan de TDI130 standaard gemakkelijk 140 pk hebben .......
greetzzzzzzz
Kan het trouwens zijn dat er op die standaard vermogens (fabrieksopgave) ergg veel verschil op zit?
Want een maat van me rijd met een VW Golf III TDI 81Kw.
Ik rijd met een ibiza 2000 tdi 81 kw (zelfde motor dus) maar op een stukje rechtdoor (sprintje) trek ik merkelijk sneller op.
Alle 2 de wagens staan op 15" slofjes, geen chip of motortuning aan een der wagens.
Aan wat zou dat liggen? Veel verschil op poweroutput van fabrieksaf? Of het gegeven dat ik mijn wagen extra maar dan ook extra lannnggg gerodeerd heb? Of heeft het er mee te maken dat mijn uitlaatlijn 0 backpressure heeft? middendemper en einddemper zijn vervangen door inox maar kheb nog nooit op een dynojet gestaan dus op papier weet ik niets zeker)
TDI+200PK
06-03-03, 04:38 AM
de seats hebben altijd een motorsturing die net iets sportiever is als bij VW , ge kunt da zeer goed zien als ge van 2 zelfde motoren het programma via pc naast elkaar legt .......
bij seat is er net iets meer inspuiting....
greetzzz
ASTRA-SE
07-03-03, 01:52 AM
ge kunt er nog wel 1- pagina's over volzeveren over chiptuning. maare het is net zoals bij auto's de 1 zweert bij opel de andere bij bmw en een derde bij honda. hetzelfde bij chiptuning. mijn mening he. als ge ne bak wil hebben met veel pk's waarom koopte dan gene die standaard veel pk's heeft en waar ge nie moet aan kloten. en aan TDI200+ ik geloof nie da da blokske met 200+ pk veel kilometers gaat bollen. mijn gedacht he. koopt dan gewoon ne naft he als ge wil racen, enm wat makt het nou uit of een TDI 178 of 200 of 130 pk heeft als ge er content van bent is da toch goed of wil je kunnen stoefen tegen een ander da ge 200 pk hebt?? laat iedereen gewoon zijn mening hebben en als die auto 130 pk heeft en hij is er van tevreden is dat toch goed. het gaat niet alleen om Pk's mar ook om het verbruik en de duurzaamheid van de motor, ik rij 46.000 km met mijne auto ik ga een TDI 130 pk kopen , maare geloof maar nie da ik daar e chip van 178 of 160 pk in ga zwieren, ik wil een vlotte auto die veel kilometers kan draaien en nie een waar ik na een 100.000 km of meer allerlei mankementen aan ga krijgen want da zal bij die van u wel het geval zijn. ge maak me nie wijs da ge met die TDI van u een 300.000 km kan rijden.
TDI+200PK
07-03-03, 03:03 AM
het probleem met veel mensen is da ze een eigen gedacht hebben waar ze ni van afwijken , ooit heeft iemand eens een stukje over mijn wagen geschreven op www.seat-online.nl ,
niemand geloofde dat mijne wagen zo goe reed , ik ben met mijne wagen tot in Nederland gereden , enkele ongelovige mensen meegenomen voor een testrit en wa bleek : " oei wij hebben ons vergist , het kan wel zo'ne goeien diesel , sorry da wij u ni geloofden " , waarom zou ik een benzine kopen ?
a) bij regenweer kan een M3 mij ni volgen
b) bij regenweer kan een porsche mij ni volgen
c) ik verbruik bij zeer sportief rijden 7.9 l/100 , 5l/100 als ik rustig rij
d)ik doe 1000 km met een volle tank
c)betaal 2 X minder verzekering als een S3
d) betaal 5X minder BIV als een S3
e) betaal 3X minder taks als een S3
f) versla een gechipte S3 met 240pk op sprint 400 meter
g)ik rij 45.000 km per jaar , en zij die mij kennen kennen mijn rijstijl , niks blijft gespaard , met ne 4motion (kan ni doorspinnen) heb ik vorig jaar 14 banden tot op den draad versleten , .......
h) en mijne moteur draait als een electro-motor, ....
effe ter vgl , grote tuners steken in hun S3 's met 400pk mijn versnellingsbak , omdat hij zo sterk is , ik spreek u dan ook graag terug als mijne wagen 300.000 km heeft , het zal dan aan u zijn om te zeggen " amai da had ik nooit gedacht"
mvg
Bruno
ASTRA-SE
08-03-03, 02:42 AM
ik moet eerst nog zien dan uwen auto 300.000 km gat rijden.en ik kijk ook wel eens op andere forums o.a. seat online en die vand e opel astra GSI club holland. tuned belgium en nog vele andere. maar ge spreekt alleen over 2 wiel aangedreven sportwagens bij nat weer ( regen ) waar dan de S3 of een 1.8 T quattro mischien gechipt. het is nie moeilijk om te winnen van een 2 wiel aangedreven bak. en ge weet ook wel dat een M3 achterwiel aandrijving hebt dus snel uitbreekt. maar op droog wegdek wie is er dan sneller??? als ge het toch graag over snelheid hebt?? of wa als ge uwen auto per totall rijd en de verzekering komt erachter dat ie gechipt is toto 200 PK??? ff da OBD ding eronder zwieren om het programma te wissen zal miss moeilijk gaan he als ge de motorkap er nie meer van openkrijgt. en dat van de versnellingsbak. vele grote tuners??? da zal bij ou wel GD sport in het 3 voud zijn da zijn er ook meer dan 1 :D lol. en tjah 14 banden per jaar da is nie moeilijk he. ook al heb je geen wielspin bij extreem bochtenwerk en hard rijden slijten banden ook sneller zeker als ge wat zot gaat doen op het circuit he , want green is uwen sponsor he,. waarom vraagde aan Good yeatr of ze u nie sponsoren ge hebt een sticker op uwen achterruit he. ik vind da ge precies doet alsof je je zelf de max vind. een ander afkraken omdat hij nie zoals jou 200 pk 's hebt. en maar stoefen van .... ik heb bussen genoeg van green met schoonmaak middel en hebt ge mij al zien racen op ....... en waarom vraagde bij GD sport nie ne keer . ..... zeg dat ik u gestuurd hebt, precies of ge verslaafd bent aan het woordje GD sport
TDI+200PK
08-03-03, 08:54 PM
ik moet eerst nog zien dan uwen auto 300.000 km gat rijden.
GEEN PROBLEEM , AFSPRAAK IN 2008
en ik kijk ook wel eens op andere forums o.a. seat online en die vand e opel astra GSI club holland. tuned belgium en nog vele andere. maar ge spreekt alleen over 2 wiel aangedreven sportwagens bij nat weer ( regen )
JA TUURLIJK , ZIEDE MIJ AL BIJ DROOG WEER NAAST NEN M3 MET 343 PK STAAN ???? DE EERST 20 METER BEN IK SNELLER , MAAR DAARNA KOMEN DIE EXTRA PK4S BOVEN EN KAN IK NI MEER VOLGEN.......
waar dan de S3 of een 1.8 T quattro mischien gechipt.
DA WAS IN 2002 OP DE 400m SPRINT IN SINT-TRUIDEN EN IK VERZEKER U DE VOORZITTER VAN DE AUDI S-CLUB IS ER NOG STEEDS NI GOE VAN....
het is nie moeilijk om te winnen van een 2 wiel aangedreven bak. en ge weet ook wel dat een M3 achterwiel aandrijving hebt dus snel uitbreekt. maar op droog wegdek wie is er dan sneller???
WA DENKTE NU ZELF MET 130PK MEER ????
als ge het toch graag over snelheid hebt?? of wa als ge uwen auto per totall rijd en de verzekering komt erachter dat ie gechipt is toto 200 PK???
DA ZIEN ZE TOCH NI ,
ff da OBD ding eronder zwieren om het programma te wissen zal miss moeilijk gaan he als ge de motorkap er nie meer van openkrijgt.
SLIJPSCHIJF AL VAN GEHOORD ? EN ALS HET DAN TOCH ZO ERG IS , DAN KUNNEN ZIJ ER OOK NIETS MEER UITKRIJGEN UIT MIJN STUURDOOS....
en dat van de versnellingsbak. vele grote tuners???
INFORMEER U VOORALLEER DA GE MIJ IN TWIJFEL TREKT , ZAL IK U WA TELEFOONNUMMERS DOORGEVEN ????? MAAR DAN MOET GE ER OOK WEL ECHT NAAR BELLEN , ANDERS ZOEK IK ZE NI OP , ALS'T U NI SERIEUS TE DOEN IS...
da zal bij ou wel GD sport in het 3 voud zijn da zijn er ook meer dan 1 lol. en tjah 14 banden per jaar da is nie moeilijk he. ook al heb je geen wielspin bij extreem bochtenwerk en hard rijden slijten banden ook sneller zeker als ge wat zot gaat doen op het circuit he , want green is uwen sponsor he,. waarom vraagde aan Good yeatr of ze u nie sponsoren ge hebt een sticker op uwen achterruit he.
HALO WAAROM DENKTE DA IK DIENE GOODYEAR STICKER HEB HANGEN ?????????????
OMDA IK DUS AL GESPONSERD BEN DOOR GOODYEAR MISSCHIEN
?????
ik vind da ge precies doet alsof je je zelf de max vind. een ander afkraken omdat hij nie zoals jou 200 pk 's hebt.
NIKS MEE TE ZIEN , IK KRAAK NIEMAND AF OMDA HIJ MINDER PK's HEEFT , ALS IK HIER DAN AL IEMAND AFKRAAK DAN IS HET PP EN ZEKER NIEMAND ANDERS , MOEST DA BIJ IEMAND ZO ZIJN OVERGEKOMEN WIL IK MIJ BIJ DEZE VERONTSCHULDIGEN WANT DA WAS NOOIT DE BEDOELING , ZO BEN IK NIET , ....
en maar stoefen van .... ik heb bussen genoeg van green met schoonmaak middel en hebt ge mij al zien racen op .......
DA GE JALOERS ZIJT DAAR KON IK MIJ AAN VERWACHTEN , MAAR DA HET ZO DIEP ZIT , ......... IEDER ZIJN DING , IKKE RACEN EN GIJ ?????? SO WHAT STOORT U DA DA IK AF EN TOE OP NE MEETING AAN DE SPRINT DEELNEEM ????
OKE IK SNAP HET AL , HET STOORT U DA IK ALTIJD WIN ....... AH
en waarom vraagde bij GD sport nie ne keer . ..... zeg dat ik u gestuurd hebt, precies of ge verslaafd bent aan het woordje GD sport .....
EN DAN ALS IK ERAAN VERSLAAFD BEN , GIJ NEEMT TOCH OOK ELK WEEKEND U DOSIS VLOEIBARE XTC , HEBDE MIJ DAAROVER HOREN KLAGEN ??
mvg
bruno
TDI+200PK
08-03-03, 08:58 PM
zeg toch nog effe nen tip , ge zijt volledig van het topic aan't afwijken en ik bespeur bij u zoiets als " if you can't hit the bal , hit the player" , u posts gaan totaal ni over het onderwerp , maar vrijwel volledig over mij persoonlijk , ge kunt daar altijd een nieuw topicske over starten als ge dat wilt , maar ik meen te mogen veronderstellen dat dat hier op dit topic "to chip or not to chip" ni thuis hoort , ..........
ASTRA-SE
09-03-03, 08:52 PM
ff wa opgezocht. wa zegde hier van
Mezelf als fanatiek dieselaar beschouwer en boven gemiddeld van techniek doorspekt even het volgende:
1) Een diesel loopt van nature rete arm, dwz VEEL meer lucht dan de diesel verbrand kan krijgen.
2) Een chip verlegd inspuitmomenten en hoeveelheden.
3) Een chip doet niets met turbodrukken
4) Turbodruk en inspuithoeveelheden zijn niet gelinked in de standaard computer.
Een hurricane en een open uitlaat laat je het gevoel krijgen dat je wagen sneller is, hij klint sneller. Hij wordt per definitie niet sneller, tenzij er een custom made chip inzit die de turbodruk omhoog gooit en enorme hoeveelheden diesel inspuit. Daarbij heb je dan gelijk een probleem want in de tijd tussen 10 graad VBDP en 10 graad NBDP krijg je simpelweg met de standaard injectoren [PD] niet meer diesel in de verbrandingsruimte.
Dan het AWD verhaal vs de FWD van de Golf. Ik rijd zelf een potente diesel en ik nosig eenieder hier uit mee te maken wat dat met je voorbanden doet. Een hele hoop. In 15000km rijd je je banden aan vellen. Er valt in de nattigheid niet mee te rijden. Het moment dat een S3 een fraaie powerslide aan het maken is, ben jij aan het ploeteren zoveel gas te geven dat je TCS net niet ingrijpt. Tegen de tijd dat je wagen weer recht is en je gas mag geven is het leed al geschied.
Op de snelweg wordt het een ander verhaal, ware het niet dat een S3 een maatje te hoog is voor een TDI + chip. Een V6 rijd je nog weg, maar die zijn ook niet op te voeren. Een gechipte S3 is normaliter geen partij. Zelfs niet met 425Nm.......want je moet dan even de eindoverbrenging terugrekenen om tot reele getallen te komen. De top van een TDI ligt op 4700rpm, die van de S3 op 6000rpm. Dus 425*(4700/6000)=332 Nm. En geloof me, dat doet die gechipte S3 met gemak, en trekt vervolgens onverminderd 1300 rpm verder door met hetzelfde koppel, maar een automatisch hoger wordend Vermogen. Wel is het zo dat je in de S3 meer toeren moet maken om tot hetzelfde koppel aan de wielen te komen, ik schat zo ongeveer waar de dieselaar al weer schakeld [ca 4000 rpm]. En daardoor kan het lijken of de TDI grote stappen snel thuis neemt. Dit heeft maat van me met een 300pk Subaru op een bochtige weg meegemaakt, de eerste 50 meter waren voor mij, waarna hij zich gewoon in mijn kofferbak kon boren ! Bocht, Mwoap weg diesel, Brullllll gaatje dicht d'rop en d'r over. Hij vond het een pracht gezicht hoe de kont van de Leon haast het asfalt in werd getrokken onder het genot van veel roet. Hij zag de afstand groeien tot hij druk opbouwde en koppel leverde. 300 paarden, 250 paarden, je doet er niets tegen met een diesel.
En daarbij, een veel lichtere Leon Topsport TDI doet de sprint sneller dan de Golf [1340 kg vs 1290 kg whoehahaha]
E
ASTRA-SE
09-03-03, 09:31 PM
300.000km ????? hoeveelste blokske ligt er dan al in???
..........Moet er wel bij zeggen dat die gast met zijn diesel er niet om geeft dat zijn motor niet lang gaat meegaan,hij heeft dus ook gevraagt om het maximum uit zijn chip te halen en bij het sprinten trekt hij hem altijd tot max toeren.
waarschijnlijk nie u eerste. ik lees net wat anders da ge al flinke schade hebt.
...De chip van de golf IV TDi komt van bij GDS-performance.Hij heeft door het vele vermogen van zijn diesel al 2x zijn cardan assen gewoon overgetrokken,deze zijn waarschijnlijk standaard maar juist gepast en het iets meer vermogen zullen ze niet meer aankunnen.
tjah ff wa lol
Ik denk dat dit de oplossing is van het sprint mysterie!
De benzineauto's in kwestie hadden te handrem er nog opstaan, en zelfs dan zijn ze nog bijna even snel!!!!!
Als diesel zo goed was hadden ze er wel mee in de formule 1 gereden
TDI+200PK
10-03-03, 03:21 AM
eigenlijk heb ik in gans u verhaal de point gemist , ge zit te zeveren over FWD van de golf ?? ewel ik heb een 4motion , dus ?????
Ge schrijft da ge met mijn tdi doortrekt tot 4700 tr/mn , ewel de mijne geraakt ni boven de 4500tr/mn en ja als die tot 4700tr/mn zou gaan dan zou die ni lang meegaan , ....
Ge schrijft dat mijne golf gechipd is bij GDS-performance ?????
ik dacht nogthans dat ik de naam GDSPORT al genoeg had herhaalt , en ja mijn 2 voorste cardanassen zijn 1x vervangen (na 10.000 km) omdat zij door het plaatsen van een ander model bumper niet meer voorzien werden van koeling waardoor het grafietvet gewoon is opgebrand , ze zijn nu vervangen en heb kooling voorzien , heb er ondertussen al 40.000km mee en geen probleem , dus aan de chip zal het ni liggen ...
Als ge zegt dat ge meer als doorsnee basiskennis hebt over chippen , waarom beweert ge dat aan de turbodruk met chippen niets verandert wordt ??? hebde bij die uitspraak van u als eens stilgestaan ? Waarom kan men uit een turbomotor +-30% vermogen winnen en op een atmosferische 10% ????????
Da was ne mooie uitleg over de inspuiting bij pompverstuivers , maar haal er de boekskes nog es bij want ge zit ernaast
"Daarbij heb je dan gelijk een probleem want in de tijd tussen 10 graad VBDP en 10 graad NBDP krijg je simpelweg met de standaard injectoren [PD] niet meer diesel in de verbrandingsruimte. " als die injectoren ni meer zouden kunnen inspuiten , hoe verklaarde dan de pk winst op mijn wagen?
aja nog zoiets : " tot 10 graad na BDP ", al gehoord van 2-fasige injectiesystemen , zo niet dan stopte best met de technische discussie ......
Denkte nu zelf ni dat het mogelijk is dat men over 20 jaar met diesel rijdt in de F1 ???? (om u antwoord te vergemakkelijken , 10 jaar terug dacht men dat men nooit 200 pk uit een 1.9 diesel zou halen ) .....:cool:
TDI+200PK
10-03-03, 03:24 AM
1) Een diesel loopt van nature rete arm, dwz VEEL meer lucht dan de diesel verbrand kan krijgen.
2) Een chip verlegd inspuitmomenten en hoeveelheden.
3) Een chip doet " niets " met turbodrukken
4) Turbodruk en inspuithoeveelheden zijn niet gelinked in de standaard computer.
kijk nu es naar puntje 4 , als ge echt overtuigd zijt dat wat ge daar geschreven hebt , laat ons dan eens afspreken en dan zal ik u met programma's van chiptuners in binnen en buitenland bewijzen dat dat ge grootste zever is die ge ooit had kunnen schrijven.........greetzzzz
ASTRA-SE
10-03-03, 04:43 AM
zeg TDI 200. als ge al vergeten bent waar ik dat vandaan heb??? ge verwijst er elke keer naar. www.seat-online.nl.
ge moet t toch ergfens op steken da uw cardan assen naar de klote gaan. maar ik denk da da voor 90% wel an da onozel gedoe van GD sport komt.
deevious
10-03-03, 04:50 AM
Wat is dit nu weer allemaal???
In circuit races zowel als in rally's tonen dieseltjes tegenwoordig dat ze allerminst hoeven onder te doen voor benzinewagens. Zoek het maar eens op.
BTW ASTRA-SE
ik lees op je 'prachtige en boeiende' website dat je met een Astra 1.6 rijdt, die je in de toekomst wil vervangen door een Ibiza TDi 130, maar in je verhaaltje over de Subaru met 300pk lijkt het mij dat je beweert met een Leon TopSport TDi rijdt?
ASTRA-SE
10-03-03, 05:02 AM
@ devious ff wa opgezocht. wa zegde hier van
Mezelf als fanatiek dieselaar beschouwer en boven gemiddeld van techniek doorspekt even het volgende:
1) Een diesel loopt van nature rete arm...
da komt cvan seat online. staat er onder . ge bent zelf ook member dus ge zou wel weten wuie het geschreven heeft. ;) en ja ik rij een 1.6 astra en ik ga inderdaad voor de TDI 130. en zio boeiend is me site nog nie. ge moogt denken van me wat ge wilt da intereseert me gene reet.
@ TDI 200+ waarm zwierde er gene 5.0 TDI in van de VW toureg dan hebde nog meer pk's dan kunde mischien die audi S3 bijhouden want da geloof ik echt nie hoor.
had em de handrem er nogop staan en er een aanhangwagen stoeptegels achter hangen :P
TDI+200PK
10-03-03, 05:34 AM
@ astra, op www.seat-online.nl, forum snelle diesel geloofde ook niemand dat ik een s3 had verslagen , nu , nadat de ongelovigen een testrit hebben meegedaan met mij , weten ze wel beter,
om nu te bewijzen dat het niet uit de lucht is gegrepen, zoekt ge bij de audi s-club (ik geloof www.s-club.be) naar ne kerel met een blauwe audi S3 (model 210pk met chip) die meegedaan heeft in 2002 aan de 400m sprint van ABC-events te sint truiden. Die kerel beweerde trouwens een van de voorzitters te zijn van deze club.
Daarenboven heb ik er geen probleem mee om ook jou eens mee te nemen voor een testrit , als je dat wil, mag je ook bij het testcentrum van audi een S3 (225pk)gaan halen voor een proefrit en dan zetten we beide wagens eens naast elkaar voor een sprint.
Greetzzzz
@ASTRA-SE
Ik zou zeggen kom de 15de naar GD SPORT, dan kan kan je met je eigen ogen zien tot wat Bruno's golf in staat is. En daarna kan je oordelen of hij al dan niet sneller is als een S3. Wat bedoel je eigelijk met het 'onozel gedoe' bij GD SPORT i.v.m. de cardanassen?
deevious
10-03-03, 05:45 AM
@ASTRA SE
ik denk niets over u. Ik kon alleen uw verhaal niet alleen volgen. En je hebt ook nog altijd geen antwoord gegeven op mijn vraag. Maar het maakt allemaal niet meer uit.
Sinds enige tijd gaat het hier op carstyling de richting uit van wat er ook bij tuned-belgium gebeurt is. Gewoon schelden ipv argumenteren. Repliceren ipv lezen en reageren.
TDi200pk bracht hier een bal aan het rollen die enkele interessante posts heeft opgeleverd, maar jammer genoeg ook enorm veel gescheld, daar waar we hier allemaal heel wat wijzer hadden kunnen worden zowel ivm de technische kant van 'chiptunen' als de praktische kant ervan.
Webmaster
10-03-03, 06:55 PM
Hierbij wens ik als webmaster het heft in de handen te nemen en deze discutie te stoppen daar er menig bedrijven zwart gemaakt worden.
De account van TDI+200PK is gedisabled tot hij met mij contact opgenomen heeft. Dus Bruno contacteer mij als je wil zie uw mail adres.
vBulletin v3.0.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.