PDA

View Full Version : motorstoringkje

Beezer
19-01-03, 11:04 PM
gisteren nog iets raar gemerkt met mijn Seat ibiza tdi.

Tis niet erg hoor, maar ik vroeg me gewoon af wat er aan de hand was... ik ben nl. nogal nieuwsgierig naar de 'waarom' van sommige dingen.

Gisterennacht moest ik over een groot rond punt, er reden geen andere auto's, en op de ene of andere freaky manier :D had ik zin om is een paar rondjes te draaien op dat ronde punt tegen een lekkere snelheid... hehe fun gegarandeerd.

Maar wat me deed verschieten was het volgende. Na een 2 rondjes geef het rode uitroepteken in het dashboard flikkeren samen met 3 hele luide PIEP PIEP PIEP tonen.
Foutmelding dus.

Dan maar mee gestopt, het piepen stopte en alles bleef 100% normaal. Kheb niets anders gemerkt. Wat zou dat geweest zijn? Ik maak er me geen zorgen over, kben gewoon nieuwsgierig :D

ps. ik heb een tcs systeem op men wagen zitten, misschien daarmee iets te maken?

Ts/Astra
20-01-03, 03:44 AM
hmmm, misschien iets te maken met den olie ?
door te draaien vloeit die olie naar ene kant
en kan somswegvloeien van uw aanzuigbuis

in ieder geval kijkt uw oliepeil eens na,
is misschien al beetje laag ?

greets,
Tim

Lord Tom
20-01-03, 05:23 AM
het zou inderdaad wel eens heel goed kunnen dat dat uwen tractiecontrole was die u er op attent maakte dat hij u aan't helpen was ;)

Beezer
20-01-03, 08:02 AM
Originally posted by Ts/Astra
hmmm, misschien iets te maken met den olie ?
door te draaien vloeit die olie naar ene kant
en kan somswegvloeien van uw aanzuigbuis

in ieder geval kijkt uw oliepeil eens na,
is misschien al beetje laag ?

greets,
Tim

Misschien idd zoals je zegt, al de olie van de oliepan op een hoopje door het scherpe draaien. Sensor denkt dat er geen olie meer is en geeft error code.

Direct is checken of er nog genoeg olie op is hoor. (tzou moetten lukken want ie is nog maar net op onderhoud geweest-paar duizendjes geleden dus)

Merci voor de tip...

Beezer
20-01-03, 08:05 AM
Originally posted by Lord Tom
het zou inderdaad wel eens heel goed kunnen dat dat uwen tractiecontrole was die u er op attent maakte dat hij u aan't helpen was ;) humja, daar heb ik ook aan gedacht. Maar wanneer de TCS tussenkomt gaat er een andere specifiek lampje van de tractiecontrole effe branden. Das trouwens een oranje lampje. Dan geeft ie geen trouwens ook geen fout-toon. Je merkt het wel dat het meeste motorvermogen weg is en dat hij begint te helpen met bij te remmen. Maar dat was het geval niet hoor denk ik.

Lord Tom
21-01-03, 02:52 AM
ah ok, als jij weet dat het niet het lampje van de tcs was, ja dan zal het de tcs ook wel niet geweest zijn hè ;)