View Full Version : Nogmaals --> sound uit diesel
omda in alle andere posts ik nergens iets concreets kan afleiden of in mijn situatie kan inpassen even nieuwe thread starten
Zoals jullie al misschien weten rij ik met een A3 me nu 186 Diesel PK .
mene kat is el weg en luchtfilter van K&N steekt er ook al op
nu wil ik beestige sound krijgen , wat het best nemen + ik wil mijn uitlaat niet zien !!! (bij A3 origineel ziet ge die niet heh en wil dat zo houden)
dus kan iemand me concreet iets aanraden en wat waar en hoeveel ?'s ?!
Liefst in de buurt van Mechelen of als het ni anders kan verder ......
TIA
KoningDanny
07-10-02, 04:26 AM
Nen beestige sound da kunde al vergeten als ge met nen diesel rijdt.
En als ge uwen uitlaat ni wilt zien zulde moette een pro-inox asi systeem ofzo pakken omdat dat het meeste geluid geeft op nen diesel en je laat die zo maken dat hij achter je bumper steekt. Ze lassen dan een inox bocht zodat je asi-pot horizontaal zit. Wel ni echt de beste oplossing omdat het toch mooie sierstukken zijn die rond de 200 euro kosten denk ik. Maar als het dat is wat je wilt, dan zou ik het zo doen.
Vehicon
07-10-02, 05:47 AM
full inox Skytune steken en volledige lijn doortrekken in inox...da ga ik doen bij de mijne(golf4 tdi)een paar van de club emme da ook gedaan en da is beeeeeeestig zenne en het geluid amai,ge hoort dan heel goe den turbo fluiten en een redelijk zwaar soundje erbij dus..... keep it up guys! greetz V:p
@streety , bij nen quattro steekt de pot al scheef ivm die achterste cardanassen
dacht misschien aan een sportec uitlaat , vermogenwinst en geluid ?!
dat eerste staat vast vermogenwinst maar geluid met die sportec ?!
edit functie werkt niet zo goed ?
vermogenwinst?
kom nu ni zeveren he maat, ge weet ook goe genoeg da ge daar niks meer gaat mee winnen. Uwen auto trekt al genoeg, da hebde dees weekend bewezen. (en deze keer stonduwen anti-slip af heb ik gezien).
Meneer wa aan't patineren met de 4 wielen tegelijk en dan zou hem nog wa vermogen wille winnen.
Misschien uw koppel wa opdirken voor die lege kat weg te doen.
Mijn gedacht, een buis van vanvoor tot vanachter, geen einddemper of sierstuk.
Doe der uwen eindpot is af, en test is wa het geeft zonder.
MOTORTEC
07-10-02, 08:45 PM
Om geluid te krijgen bij een TDI mag je eigenlijk geen demper steken want deze zijn geluidopslorpend, zowieso heb je bij een TDI al niet veel lawaai,
Uit een ganse lijn zonder kat komt natuurlijk wel wat meer maar het geluid moet nog mooi zijn
Als je je eindstuk niet wil zien , no problem, voor alles is er oplossing, dit doen er namelijk al vele mensen , ook op benzine auto's
groetjes
info@motortec.be
EL BrAmPiE
08-10-02, 01:38 AM
had mailke gestuurd naar skytune:
mijn mail :
hallo!
ik heb bij jullie mijn skytune laten steken, en ik rij met een Opel astra G 2.0 DI, diesel dus
het zit er allemaal goed en mooi, maar vind het jammer dat ik bijna nix van sound heb!
en nochtans bij een gewoone diesel moet dit toch lukken?
mijn vraag is nu: ik heb al van redelijk veel mensen gehoord dat je het geluid kan versterken door een inoxen lijn te leggen, en je middenpot weg te laten, doen jullie dat ook? en zoja, wat kost dit? en moesten jullie dit doen, kan dat met flenzen?
Antwoord :
beste
wij kunnen dit allemaal doen maar om daar een prijs op te plakken moeten wij de wagen wel onderaan bekijken.
qua geluid zijn de merken onderling zeeeeeeer verschillend en een wagen met directe inspuitinge DI is op zichzelf niet zo eenvoudig -verder is het ganse gama van opel ook minder lawaairig dan andere merken dus ik zou zeggen , met al die verdere veranderingen kunt ge er niet té vel van verwachten
Een eerste en meest gebruikte oplossing is de cat vervangen door een twister en dit kost met flenzen
9000fr all in
een tussenpot hebben wij onlangs weggenomen maar de tegendruk op de motor was zover zoek dat hij in grote versnelling veel verlies aan pk had en vroeg om het terug te plaatsen dus ...........niet aan te raden
groeten
allé , heb bijna beslist
mijn lijn bestaat uit in volgorde : collector ; buis ; lege cat ; buis ; eindpot
nu gaan we dus gewoon mijn achterste pot wegnemen en een buis steken met 90 graden bocht naar beneden voor uitlaatgassen , gaat de snelste en beste manier zijn
kan iemand die race-uitlaten bouwt en zelfs met een lege achterpot rondrijden dempt het geluid hard dus geen pot
en dan voor TC terug eindpot eronder dan
zo zal het zowat gaan worden denkelijk
awel, wa zei ik, gewoon buis ipv ne pot :s
uit een diesel geen geluid...
tsss..
als ge u bij den buk laat zetten door een of ander uitlaten bedrijf misschien..
gewoon zelf effe logisch denken..
pot weghalen en inox rechtdoor..
mijn tdi maakt daarmee wel lawaai...(VOOR DE ZOVEELSTE KEER)
MOTORTEC
08-10-02, 08:02 PM
Voila;
EL BrAmPiE
09-10-02, 06:45 AM
ik ben dus nog altijd op zoek naar iemand die da kan ...
kan mij echt niemand helpen?
djbram
mijn uitlaat is gemaakt door iemand uit seisele..
mail me anders effe prive en dan kunnen we es afspreken
Sijsele é moateke... ;)
en kzou er ooit ook nog wel es over peisen om men demper terug te verkopen en om beke systeemke lijk u te doen... bij uwe maat dan voor euuh $$$ want gelijk ik nog mé da oud systeem zit van skytune en kheb vorig weekend da nieuw gehoord en het verschil is me te groot... kwas content ma nu..
groeten
René
sijsele..hmmm..
begin ik nu zo dom te worden???
ik wil er ook alles onderuit, ma bij mij loopt die buis over den achteras en dan zou die al moeten geplooid worden of in elkaar gelast worden me bochtjes.
t probleem is da ik het voor de moment zo goedkoop mogelijk wil doen...
iemand een oplossing/idee
of ergens iets waar ze da voor ni veel geld doen?
KoningDanny
10-10-02, 07:52 PM
Originally posted by clioke
ik wil er ook alles onderuit, ma bij mij loopt die buis over den achteras en dan zou die al moeten geplooid worden of in elkaar gelast worden me bochtjes.
t probleem is da ik het voor de moment zo goedkoop mogelijk wil doen...
iemand een oplossing/idee
of ergens iets waar ze da voor ni veel geld doen?
Je kan als je die bocht niet wil laten lassen, een stuk flexible gebruiken. die kan je dan plooien zodat hij over de achteras gaat. Ik heb ook het probleem met de achteras, maar de bochten zijn bij gelast.
Sorry hoor maar ik heb ook al rondgezien.
Goed werk met goed materiaal en 'echt' goedkoop = bestaat niet hoor. Beter eerst wat sparen en direct goed laten doen he.
tja, das waar
ma een RECHTE buis monteren zal ni echt een probleem zijn, en da zal ni al te veel kosten, ma tis dien achteras he
Zeg A3ke
kunde gij dan eens een paar foto's posten als den uitlaat klaar is? Thanx!
de mijne is ook met allerhande bochtjes...
en goed gedaan... en goedkoop..
dus het KAN wel...
KoningDanny
15-10-02, 12:40 AM
Hier zie je mij asi-demper, die ring om terug af te koppelen, en mijn vertrekkende inox-buis. (met bocht naar boven)
http://users.skynet.be/streety/asi.html
wel, ne kameraad heeft gewoon stomweg een klek van 44 EUR (autosyle) gestoken op zn Mercedes C250D en ik denk dat niemand op dees gans forum, met ne diesel motor tegen zijn geluid opkan! Man man, ronken, nog nooit gehoord. Nu em ook nog ne remus gestoken heeft is het helemaal compleet.
EL BrAmPiE
16-10-02, 09:05 AM
dus das nie erg nen kelk op een diesel, als ik iedereen hier hoor, die een beetje sound geeft, geeft een kelk zitten!
maar had ik nie gelezen dat da toch nie zo goed was??
:confused: :confused: :confused: :confused:
wbarrea
16-10-02, 04:26 PM
mja, dat is nog altijd niet uitgemaakt :)
Ik persoonlijk zou het niet doen want ik ken wel degelijk mensen van wie de luchtdebietmeter kapot gegaan is. Misschien hangt het wel af van motor tot motor? De opel's zouden daar naar het schijnt nogal gevoelig aan zijn...
Op die nieuwe DTI en TDI motoren kan een kelk geen kwaad. Dit omdat die hun mengeling lucht/diesel automatisch berekenen. Het enige probleem zit em erin dat de debietmeter (de draad die het debiet meet), bij een slechte (slecht geplaaste) kelk bestoft of vuil kan worden en daardoor kapot gaat, waardoor de motor in veiligheidsmodus gaat draaien.
Echter het probleem dat ik recent ondervonden heb bij atmosferische diesel (geen td of tdi) is dat bij het plaatsen van de klek de motor na een tijd gaat ronkend schokken (effect van te weinig brandstoftoevoer), een reden of oplossing heb ik nog niet gevonden.
Persoonlijk heb ik zelf een kelk op een opel steken, en moet zeggen, motor maakt mooi 'diep' geluid, geen ronkend lawaai, maar een brommend geluidje...
Groetjes
EL BrAmPiE
17-10-02, 02:37 AM
van ij is het een gewone diesel, geen turbo, nen DI dus :-)
zou ik het doen of beter niet? wat denken jullie?
het enigste wa ik wil is een beetje zound, en met mn skytune is da nog nie zo vet :(
Ok, het probleem van da stotterend motorgeluid uit vorige topic is dus opgelost. Het probleem zat erin dat de regelklep van de air intake stuk was en constant open en toe ging... (infeite slecht contact van het connectorke) dus nieuw connectorke en klaar is kees....
Conclusie ... Kelk op diesel kan nie veel kwaad.
Wel een Slecht uitgemeten klek op een naft... kan voor stukken zorgen op de stappenmotor van de regelklep...
Groetjes....
Saxogirl
19-10-02, 07:50 AM
Nu wil ik toch ook es ff iet vragen...
Ik heb vroeger een gewone kelk gehad op mijn Dieselke, na een kleine maand begon die dus ook te schokken, as die gewoon op rolantie draaide...
Ik heb toen mijn kelk afgedaan, en terug ne originele luchtfilter gestoken... en schokken was gedaan...
Mijn gedacht was toen dus, volgens mij een logische conclusie, dat mijne motor te veel warme lucht binnenkreeg (want hij deed t alleen as m warm was), vermits ik die kelk vlak langs de motor had staan...
En het schokken was nochtans gedaan!!!
Moet er wel ff bij zeggen da'k nu sinds vorige week een K&N kelk derin heb zitten (verslaafd aan sound :$), en da'k tot nu toe daar nog geen problemen mee heb...
Volgens mijne nonk (werkt in een garage aan motors !!) is het gebruik van een kelk wel degelijk fataal NA VERLOOP VAN TIJD!!
Kan zijn na een jaar of 5 of 10 ofzo... Door het binnenkrijgen van die warme lucht, dus ...
Ma as ge hier nu allemaal gaat zeggen van nie, dan weet ik t ook nie meer :confused:
Maja, der zal da wel iemand op termijn ondervinden, dan, zeker?
Greetzz...
ikke
Clio2ke
19-10-02, 05:21 PM
dan moet ge zonen airbox nemen hé
stevetje
19-10-02, 10:52 PM
Heb op mijn ibiza al bijna jaar kelk, vriend van mij al 150.000km op tdi, ...nooit geen problemen gehad... hangt misschien aan verschillende factoren af...ken wel niets van motor van auto maar ja...wij zijn wel freaks en rijden verstandig met onze auto's ;)
greetz
stevetje
Mja, het hangt van verschillende factoren af...
Ik heb nu bij mij een kelk gestoken, MAAR ik heb een kanaal gemaakt naar de grille zodat er koele lucht van buiten direct op de kelk geblazen wordt. Dus kan ik (geen) weining warme lucht binnenkrijgen. Wat ook is, een slecht uitgemeten kelk, zo van die universele (gelijk ik nu heb :S omdat k&n nog geen maakt voor corsa C) is niet zo goed. Zeg nu niet dat ik daar mn motor mee naar de haaien ga rijden, maar een uitgemeten kelk is altijd beter.
Wat je ZEKER niet mag vergeten is uw kelk te onderhouden, dwz, schoonmaken met speciale vloeistof (gene dreft aub, mag dan wel zacht voor uw handen zijn maar voor motor dus nie.) laat de kelk normaal drogen, dus niet met hogedrukreiniger of perslucht op gaan blazen want dan blaast ge uw kelk naar de kloten.. En als alles mooi droog en proper is, kelkolie op spuiten, die olie van K&N is de beste, ook als ge een nieuw kelk koopt, eerst de olie deropspuite vooraleer ge ze steekt. Deze olie zorgt ervoor dat er geen vocht of kleine vuildeeltjes binnenglipppen want dan hebde natuurlijk prijs...
Nfin, zoals ge ziet, een goed onderhouden motor gaat altijd langer mee.. en wat ge ook tuned of veranderd aan de auto, geloof me, niets is beter dan standaard...
Groetjes...
Daywalker
22-10-02, 03:16 AM
ik denk dat ook een van de factoren van het kapotgaan van de luchtdebietmeter het niet goed vaststaan van de kelk kan zijn
en het kan dus zijn dat een opel blok meer trilt dan een andere en daarmee er al meerdere gevallen bij opel zijn
vBulletin v3.0.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.