View Full Version : skytune op golf SDI?
SammyVW
10-01-03, 07:03 AM
Heb me net ne skytune afgekocht van targeter dus zo ene met een kleine demper en ne dtm eindstuk.... gaat da wa geven op ne golf 3 SDI 1.9???? ligt klaar om te monteren,ma ga het met flenzen doen,ge weet nooit he met de keuring....
ik heb iddentiek t'zelfde steken en ben gistern naar de keuring geweest hier in moorslede en was nie afgekeurd , had enkel een opmerking " niet originele uitlaat" das al
da zal wel iet geven zunne , maar oe het draait of keert t'blijft nen diesel ge , t'zal misschien nog meer geven dan op nen tdi zunne ????? monteren en luisteren :p :p
Originally posted by SammyGolf3
Heb me net ne skytune afgekocht van targeter dus zo ene met een kleine demper en ne dtm eindstuk.... gaat da wa geven op ne golf 3 SDI 1.9???? ligt klaar om te monteren,ma ga het met flenzen doen,ge weet nooit he met de keuring....
tzal heeeel goed geven. Vergeet niet je hebt een SDI he. Bij een TDI is het moeiljik om sound eruit te krijgen omdat de turbo alle geluid tegenhoud. Een SDI heeft geen turbo, dus dat gaat een tof geluid geven hoor.
SammyVW
10-01-03, 08:41 PM
da gaat leuk worden dus... tjah , ik ben beetje aan't wachten om te monteren...nog maar net een andere bumper gehangen,wa polyesterwerk gedaan en die pot zelf gekocht..... kan ni allemaal ineens he
EL BrAmPiE
11-01-03, 06:43 PM
kwil je nie teleurstellen, maar dit geeft dus echt nie zoveel hé!
ik zit ook met een gewoone diesel, en een kleine achterdemper, en dat ronkt een heel klein beetje in neutraal en ralenti, maar om te zeggen dat je hem hoort tijdens je aan het rijden bent .... :(
dan ronkt gij zelf niet meer, je hoort hem juist lijk aanzuigen ...
ik heb wel al ne vette ronk gehoord hoor ier in ninove door ne sdi ammaai ni tes wel ni ne benzine mor veel beter as ne tdi zelle
grtz Insane
SammyVW
14-01-03, 03:49 AM
Allee,zaterdag zien we dan of da waar gaat zien,hehehe
SammyVW
19-01-03, 02:13 AM
Woooooooooooow... het geluid is dus ni normaal (weytie en glennyboy kunnen het beamen) .... skytune op SDI...Direct doen....hahaha....
mijn ma hoorde me van een wijk verder aankomen
Broemmmmmmmmmmmmmmmmmm, broemmmmmmmmmmmmmmmmm
Greetz Stijn
Originally posted by SammyGolf3
Woooooooooooow... het geluid is dus ni normaal (weytie en glennyboy kunnen het beamen) .... skytune op SDI...Direct doen....hahaha....
mijn ma hoorde me van een wijk verder aankomen
geloof je me nu? :D
SammyVW
19-01-03, 02:25 AM
@beezer: ja ik geloof je nu....
wanneer is er eigenlijk nog es ne meet & greet van carstyling zelf????
kan dan ne keer komen broemen...
hihi
Hehe, ge moest Sammy es bezig gezien hebben,nie normaal, telkens als hij zo een ouw peetje zeg, es extra gas kijken, die mensen keken al van een half uur ver :rolleyes:
Greetz Stijn
SammyVW
19-01-03, 02:33 AM
Hahaha.... ma ja,in zo'n nauwe straat weergalmt da nog een beke zenne.....hihihi.... en das veiliger,dan weten ze dat er een auto aankomt....
stevetje
19-01-03, 03:27 AM
Jamaar ... ok...het is luid...maar is het ook een beetje deftig lawaai...of is het enkel maar luid?
greetz
SammyVW
19-01-03, 03:29 AM
Het is in ralenti een diep gebrom
en tijdens het rijden is het echt zo een diep donker gebrul...
Denk dat da wel ne mooie sound is zenne...
Aha, wijs zeg! ben content voor u!
groeten
René
SammyVW
20-01-03, 12:32 AM
Vraag me wel af of het kan dat mijn auto wa beter trekt en wa meer verbruikt?
Het is wel vree luid....hopelijk beginnen de buren ni te klagen...
Heb koppijn gekregen ook maar ik denk dat da van gisterenavond zal zijn , hehehehe
Greetz
SammyVW
20-01-03, 05:53 PM
Lap...tis al van da....ne gebuur heeft geklaagd tegen mijn ma....
Zo van ' Uh...uw zoon....is die zijne uitlaat verloren of zo,enne gaat die da gauw herstellen???
Mijn ma gewoon van....'Nee,is nen andere uitlaat,ge moet het hem es vragen,ma zal hem vragen wa op't gemak zich te parkeren in de straat....'
Miljaarde...
jonges toch... theeft lang geduurd zeg...
toch opletten, kstond overlaatst in garage, en ne beemer met skytune uitlaat, nen 320 of zo, is mogan wakker worden en 3 dunlop sp9000 platgestekt door de buren, wegens te veel lawaai.
dus proberen zo stil mogelijk in uw straat te rijden é, desnoods in een veel te hoge vitesse rijden... maar toch datem zo weinig mogelik lawaai maakt é.
kwou dat ze bij mij ook kwamen klagen:rolleyes: lol
SammyVW
20-01-03, 06:05 PM
Mmmm..zo ver gaan de buren ni gaan zenne.... ga eerst wa gas geven aan begin van de straat en mij dan laten uitbollen...
Hopelijk heeft hij die buren aangeklaagd wegens vandalisme...
Ge moet gewoon rekenen dat de overkant van mijn straat huisjes zijn voor oude mensen en dat er 200m verder een bejaardenhuis is,hehehe....
Hopelijk geraak ik erdoor met de keuring..... ma ja,tis met flenzen gedaan....
Ik heb je gevraagd toen we terug waren om es door de straat te rijden he, wel op het einde waar je draaide hoorde ik u nog, zelfs toen ge achteruit reed:rolleyes: , en da is toch zeker een goeie 400 m van waar ik stond:eek:
Toen ik in huis kwam erna zei ik tegen men ma, kben terug, antwoord, heb het gehoord:D
Greetz Stijn
targeter
20-01-03, 10:51 PM
Wacht maar Sammy tot ge er eens mee in een tunnel rijdt.. dan gaat ge het schoon horen. ;) Was ook ferm content van dat brulleke dat eruit kwam.
SammyVW
20-01-03, 11:48 PM
Hmmm....ma was da van gij ook ne gewone diesel of zat er nog ne turbo tussen?
Enne...ben al es efkes door ne tunnel gereden,was maar eentje van een meter of 30,met mijn ruitjes open....fjieww...zottekes zenne
Maar ivm met da verbruik en het optrekken was er daar nu verandering in????
targeter
21-01-03, 12:54 AM
Da was ook een SDI van mij.
Kwa verbruik heb ik geen verandering gemerkt en ge hebt het gedacht dat ge rapper optrekt, maar dat komt eerder door het geluid da ge denkt da ge sneller gaat.
bij mij 120db mét turbo :rolleyes: ook heel diep en donker. (kelk maakte het nog dieper)
en nu nu staat em terug origineel LOL zjust ne remus het skytune sierstuk wier te vettig... 1km rijden en da zag pekzwart ;)
nu ist stil maar blinkend héhé. :D
PS verbruik was toen wel ferm de hoogte ingegaan en hij trok vlotter in de hoge toeren, maar ten koste van de lage toeren (zeer spijtig vond ik). Dit door de vermindering in tegendruk.
don_brodka
30-01-03, 03:11 AM
Golf 3 SDI da besta toch ni?
ale ja,ik denk dat da bij ne golf 3 geen sdi is, maar komt van de golf 4 waar de gewone diesel ne sdi is,;) dus als ge zegt ne sdi wete de mense dat ne gewone diesel
My thought
Greetz Stijn
SammyVW
30-01-03, 05:39 PM
Yep....zo bedoel ik da .. anders moet ik zeggen 'skytune op een golf 3 1.9 Platte diesel....
Pfff....wat kunnen mensen moeilijk doen....
don_brodka
30-01-03, 08:48 PM
platte diesel klinkt toch ook goe...
enne just is just hé :)
SammyVW
30-01-03, 08:57 PM
Tja..eigenlijk is da juist hetzelfde..nen diesel is altijd inspuiting dus DI maar waar de S voor staat weet ik ni ...
Da is gewoon een nieuwe benaming,dus kun je de nieuwe benaming aan een oudere motor heeft van hetzelfde type en werking.... hehe
tDI_Fahrer
31-01-03, 12:10 AM
Ge kunt altijd geleerd doen en "atmospherisch" zeggen hé...
Enne... sammy, kben kontent voor u zenne met uwe ronk... ben benieuw om hem es te horen... en om uwen auto nog ne keer te zien... tis al het één en het ander aan veranderd hé...
Da's dus het enige wa'k spijtig vind aan mijne mazoutketel hé, geene ronk... (mis de ronk van mijn polooke)...
Kzal wel naar da gefluit luisteren van dienen turbo...
tDI Greetz
De Gunne
tDI_Fahrer
31-01-03, 12:13 AM
Eej oooww...
En nen SDI heeft 4 pk meer dan nen atmospherischen diesel uit ne golf 3!!!
don_brodka
31-01-03, 02:50 AM
als ge het echt wilt weten, SDI is atmosferisch mét directe injectie (dus principe TDI maar zonder turbo), gewone diesel (zoals in golf 3) is atmosferisch zonder directe injectie
de DI staat voor Directe Injectie :)
daily driver
13-04-03, 09:38 PM
vraagje?
weet er iemand of het mogelyk zou zyn om by een SDI een turbo te plaatsen?
Green_Golfke
13-04-03, 10:00 PM
Originally posted by daily driver
vraagje?
weet er iemand of het mogelyk zou zyn om by een SDI een turbo te plaatsen?
of het mogelijk is weet ik niet, maar ik denk dat ge dan beter gewoon een tdi-motor plaatst en die kunt ge dan nog verder tunen.
beasty_b
19-09-05, 03:46 AM
kan zijn dak al vrij laat ben zunne met hier te reageren maareuuh SDI staat voor Soft turbo Diesel Injectie :) heb ik mij gisteren laten vertellen bij mijn plaatselijke vw onderhouder :)
maareuh waarom ik eigenlijk reageerde.. is die skytune op ne golf3 geplaatst of op ne 4? want kheb namelijk ook ne sdi golf4 dan wel en kvraag mij af of da dan hetzelfde geluid ongeveer gaat geven als op een golf 3(eventueel sdi)
en is dat dan een volledige uitlaatlijn van skytune of is dat enkel de achterste pot die dan vervangen moet worden?
grtz
SammyVW
19-09-05, 09:07 AM
enkel achterste pot, ze steken dan zo een kleine pot. En da geeft serieus schone ronk...
beasty_b
19-09-05, 07:13 PM
enkel achterste pot, ze steken dan zo een kleine pot. En da geeft serieus schone ronk...
dus enkel de achterste pot moet vervangen? door die skytune dan wel te verstaan :) .. derest van de originele uitlaatlijn moet er onder blijven?
in dat geval kom je derr wel vrij goedkoop vanaf moet ik zeggen :)
beasty_b
19-09-05, 07:15 PM
dus enkel de achterste pot moet vervangen? door die skytune dan wel te verstaan :) .. in dat geval kom je derr wel vrij goedkoop vanaf he :eek: om dan een iet of wat fatsoenlijk geluidje er uit te krijgen :) want kan u zeggen da sdi getokkel benk moe zenne :p
SammyVW
19-09-05, 08:32 PM
Jep , enkel pot vervangen door zo'n kleine dieselknalpot bij skytune.... you will be amazed by the sound :p
beasty_b
19-09-05, 11:21 PM
Jep , enkel pot vervangen door zo'n kleine dieselknalpot bij skytune.... you will be amazed by the sound :p
nog 1 vraagje dan :p waar kank da het best gaan kopen? alle bedoel weet er iemand waar ge die in omstreken van hasselt kunt halen?
SammyVW
20-09-05, 02:44 PM
Geen idee.... skytune is ni van die kanten. www.skytune.com
beasty_b
24-09-05, 02:25 AM
yeuw, seg blijkt nu da die skytune wel gelast moet worden. (heb em besteld bij extreme racing parts) dacht dat ik op de site van skytune zelf had gezien of gelezen dat die gemonte erd konde worden op de originele flenzen zonder laswerk?? heeft daar iemand een deftige uitleg voor?
grtz beasty
Green_Golfke
24-09-05, 12:14 PM
maareuuh SDI staat voor Soft turbo Diesel Injectie :) heb ik mij gisteren laten vertellen bij mijn plaatselijke vw onderhouder :)
Zeer zeker niet
;)
sdi staat voor Saug Diesel Direkt Einspritzung en dat komt neer op zuig-dieselmotor met directe inspuiting
Dat ze bij vw beweren dat er een turbo in die tamme sdi zit is best triestig. Ik zou zeker niet op onderhoud bij die dealer gaan ;)
Greetzz
ps: rij ook met een tamme sdi. Gaat niet vooruit maar is best zuinig
beasty_b
24-09-05, 08:36 PM
Zeer zeker niet
;)
sdi staat voor Saug Diesel Direkt Einspritzung en dat komt neer op zuig-dieselmotor met directe inspuiting
Dat ze bij vw beweren dat er een turbo in die tamme sdi zit is best triestig. Ik zou zeker niet op onderhoud bij die dealer gaan ;)
Greetzz
ps: rij ook met een tamme sdi. Gaat niet vooruit maar is best zuinig
allemaal goed en wel en zonder nut zo over die sdi praten :p maar hoe zit dat nu met die skytune want die twijfels en die verschillende dingen in mene kop da maakt mij lichtjes geschift :o
SammyVW
26-09-05, 09:55 AM
yeuw, seg blijkt nu da die skytune wel gelast moet worden. (heb em besteld bij extreme racing parts) dacht dat ik op de site van skytune zelf had gezien of gelezen dat die gemonte erd konde worden op de originele flenzen zonder laswerk?? heeft daar iemand een deftige uitleg voor?
grtz beasty
Ik heb da laten doen bij ne lasser en flenzen laten steken... met dan ook een flens op de originele uitlaat zodat ik kon wisselen.
Sammy
vBulletin v3.0.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.