PDA

View Full Version : Mhoehaha, Finally I've Got Sound

weytie
02-01-03, 07:03 PM
Titel zeg het een beetje, heb sound uit menne tdi :D ,deze morgen vroeg naar Skytune geweest om men achterste pot er van onder te zwierelen en rechte buis en een sierstuk,wel met flenzen voor die f*cking keuring:eek: ,in de middenpot zit er gewoon een buis,onzichtbaar voor de keuring dus(had ik al zelf gedaan maar niks van sound)

En ikke zijn MEGAcontent,nu weet ik da het eigenlijk geen zin heeft om een volledige inoxen lijn te steken bij de mijne (Ibiza TDI), de persoon die hem geplaatst had vond dat ik een zeer schoon ronkske had,komt zeer weeinig voor bij een ibiza zegt em

Greetz Broeeeeeeeeeeeeemmmmmmmmmmmmmmmmm
Stijn

SammyVW
02-01-03, 07:24 PM
de max..... ma ja...ik zal da dan ne keer keuren de volgende keer je langs mij komt

Turbo
02-01-03, 07:39 PM
ahaaa, wijs! ben content voor u...

kzal die dan wel es horen é op een van de meetings:D

groeten
René

kozzie
02-01-03, 07:45 PM
ewel ik eb et daarjust gehoord! toen da em achter nfs kwam!

kvond da indeed zwaar in orde!!!!!

nen diesel mee nen schonen sound ze!!!

enne voor de rest schonen achterbumper ook ze!!!!!

nice heel nice!!! :D :D :D

greetz
glenn

tDI_Fahrer
03-01-03, 01:24 AM
Allez...

Eindelijk sound...

Skytune heeft hier blijkbaar zijn werk weer goe gedaan...

Goei stijn!!!

tDI Greetz

De Gunne

Sublimo
03-01-03, 01:30 AM
@ Weytie, kunde gij ook is geen movieke maken van uwe sound :D

Da zou beter zijn ;)

C ya

weytie
03-01-03, 02:57 AM
Ik wil da wel doen,maar hoe doede da in hemelsnaam,van zo'n stuff ken ik niks,tenzij hier iemand in de streek weet hoe het te doen...
Greetz Stijn

a3ke
03-01-03, 06:24 AM
vanwaar zeide ergens soms ?

weytie
03-01-03, 06:33 AM
Ik ben van de west-vlaanders,dus een eindje van u vandaan, maar zeg es hoe ik da moet doen,waarschijnlijk moet ik iemand vinden met een digitale camera en dan omzetten op pc of zoiets
Greetz Stijn

Sublimo
03-01-03, 06:59 AM
ene met mpeg functie op he, en nog ne pers om gas te geven of te filmen, want gij alles doen is moeilijk denk ik :D :p

jay
03-01-03, 08:08 PM
ik zit ook met een skytune wel nog met middenpot en kat der tussen
kijk en hoor op http://users.pandora.be/jay156

waneer de site geladen is een 20 sec wachten en t'zal beginnen kijk dan helemaal onderaan links voor de film :D

Turbo
03-01-03, 09:59 PM
WTF Jay!! zoveel lawaai! :eek:

schone site by the way, jammer da da filmke beke onduidelijk is, en kort, want naar dat lawaai van jou zou ik wel graag wat langer luisteren zenne, damn da's schoon!

Welke skytune heb jij? nog dat oude systeem met een gewone dikke inox pot? (zoals ik dus heb) of dat nieuwe systeem met smal eindpotje met sierstuk op? wat ik dus al paar keer gehoord heb en echt wel goed was... verdoeme... kmag nu weer veranderen ik

ofwel is het omdat je een italiaan hebt, in plaats van nen vag... kan ook natuurlijk, da valt mij hier net in.
In ieder geval ne vree schone sound!:D

groeten
René

jay
04-01-03, 02:39 AM
nen nieuw systeem met zo'n klein potje , en een dtm sierstuk

weytie
04-01-03, 03:06 AM
Enkele foto's van de mijne

weytie
04-01-03, 03:07 AM
Bevestiging

SammyVW
04-01-03, 09:39 AM
Het klinkt dus echt wel goed zenne....allee,als den turbo aanslaa is het meeste weg,maar in lage toeren...vree schoon lekker gebrom...

EL BrAmPiE
04-01-03, 09:25 PM
ik zit ook met een kleine pot, maar probleem is dat het alleen maar een kleine ronk geeft! :(
ik zal dan ook maar eens mn middenpot ervan halen denk ik, en een rechte lijn steken tot aan mn kat! hopelijk maakt dit iets van verschil, anders weet ik het ook niet meer! en dit voor een gewoone diesel? :s

outsider
05-01-03, 07:29 PM
beste wat heeft dit gekost en hoeveel pk heb je ?

EL BrAmPiE
05-01-03, 09:15 PM
en tegen wie heb je het nu?

outsider
05-01-03, 09:45 PM
tege weyti

weytie
06-01-03, 02:59 AM
Wel dit heeft men in totaal zo'n 178 euro gekost, 108 euro voor het eindstuk en en 70 euro voor de plaatsin met flenzen + flens op de originele pot

Qua prijs - resultaat is dit redelijk goekoop dacht ik, wat ook tof is al het koud is buiten dat hij zo fluit,echt wel tof geluidje
Greetz Stijn

Black Hazard
06-01-03, 03:58 PM
Bij mij is nu enkel de middenpot weg en vervangen door rechte inoxen buis van 60mm diam en ik heb gewoon een beetje gefluit van de turbo...

Ben nu zelf bezig voor laatste pot... ga het vervangen door zelfde maat inox buis en Raceland eindstuk erop...

ik hoop na het resultaat van weytie dat de mijnen ook een mooi gebrom zal geven...

weytie
06-01-03, 04:08 PM
En brommen doet de mijne wel :) normaal als alles goe is ga ik zaterdag bij Jay om een filmpje te maken
Greetz Stijn

Black Hazard
06-01-03, 08:17 PM
ben al curieus om het resutaat te horen!!!

greetz,
:cool:

weytie
10-01-03, 07:05 AM
Zaterdag ga ik langs bij Jay om filmpje te maken :D
Greetz Stijn

EL BrAmPiE
10-01-03, 07:10 AM
ik heb al een einddemper en sierstuk van skytune, zou ik dan kunnen gaan om juist mn middendemper te vervangen met een inox buis met flenzen?
hoeveel zou dit kosten?

weytie
10-01-03, 04:14 PM
Ja gij,ze gaan dat eronder steken voor u :D

SammyVW
10-01-03, 05:27 PM
Tjah...ge moet es kijken welke prijs ze zeggen want da blijkt soms met 50euro te schelen,ni normaal...

Ik vroeg om de mijne te monteren met flenzen op de skytune en de standaard uitlaat ( skytune heb ik al) en die vroegen 110€????
By Weytie was dit 70€ en hadden ze nog een stuk inox buis moeten gebruiken....

Pfffff

weytie
10-01-03, 05:46 PM
Idd bij u is het maar enkel originele eraf slijpen,flenzen opzetten en op die pot ook en da ist, buiten bij mij was het originele pot afslijpen,flens, sierstuk plaatsen, halve meter inox buis aan lasse,flens erop, en hebben er toch 1h15 aangezeten en ik moest 70 € betalen, dus ja,het is best dat je ervoor eens gaat want bij mij zeiden ze ook 90€ via mail,of es bellen kan ook
Greetz Stijn

weytie
10-01-03, 05:58 PM
Sammy,weet je wat je doet,anders bel je naar skytune en geef je u uit als mij, en zeg je dat je verleden week een sierstuk laten steken hebt, (ik dus he) en da men broer (gij dus:D ) nu ook da zou willen doen, en zeg wa ze bij mij gedaan hebben en wat ze bij u moeten doen en zeg da het bij mij 70€ was,dus zal het wel wa goedkoper zijn he,ik zou het proberen
Anders bel ik morgen eens
Greetz Stijn

jay
10-01-03, 06:04 PM
@djbram ; ik zou de middenpot er nie uithalen zunne, bij nen diesel late best dien middenpot en KAT zitten , believe me :p

heeft altijd tegendruk nodig en als ge alles weg neemt dan zitte in de shit (zie a3ke )en met nen twister in de plaats ?? maar ik geloof daar nie zoveel in , beter dien pot laten zitten is mijn gedacht
:p

p.s. ik heb de mijne nu +/- 1 jaar en koste mij toen 205 euro montage en al in

t'ja sammy dat van u duurder is omda het waarschijnlijk nie daar gekocht hebt ge :D ze mogen " t'vuilke werk" doen terwijl nen andere met de winst van de verkoop weg is :D

SammyVW
10-01-03, 06:06 PM
Tjah...denk da ook...heb nog ne keer gebeld ook.... ga een beetje wachten denk ik,in 1 maand nieuwe bumper + spuitwerk + uitlaat is wa van't goede teveel zenne..... tjah tuning he.... :p

DeJos
10-01-03, 07:15 PM
Even over die tegendruk...

Ikzelf heb een golfke IV TDI 110, met een chipke derin... Had vermogenmeting laten doen voor mijn kat leeg was, en ook nadat mijn kat leeg was... Als mijn moteur dan toch die oh-zo-nodige tegendruk nodig heeft... Hoe komt het dan dat (gemeten met 2°C temperatuursverschil) ik 15Nm meer koppel heb zonder kat??? In pk's scheelde het zoveel niet (een 2-tal pk'kes, maar denk gewoon dat die VW-racepaarden dienen dag beter in form waren ;-) ) Ikzelf merk ook dat mijnen auto velen beter doorgaat, en ook veel beter herneemt nu mijn kat leeg is... Het ietske meer roetvorming kreeg ik er wel gratis en voor niks bij, moet mijnen auto sindsdien wel ne keer meer wassen... ;-)

Beezer
10-01-03, 08:20 PM
Ik snap ook niet waarom mijn Seat Ibiza TDI 110pk zo veel vinniger is geworden met mijn middendemper dervantussen en einddemper in pro inox terwijl ik toch zo veel tegendruk kwijt ben :D

weytie
11-01-03, 08:56 PM
filmpje

outsider
11-01-03, 09:07 PM
zou wel leuk zijn , ik rij ook met een tdi 90 pk golf III , maar krijg er totaal geen geluid uit niks l

weytie
11-01-03, 10:09 PM
Jup sorry,heb het proberen the attachen maar lukt nie, normaal deze namiddag ga ik het op mijne site zetten,start dan wel een nieuwe topic onder others, bwo uwe golf is zelfde motor als de mijne en ik krijg er wel iet uit:D ,dus bij u moet da ook gaan e
Greetz Stijn

jay
11-01-03, 11:38 PM
ik heb nie gezegd da ge trager ging rijden ge :p maar goed voor uwen turbo is't toch nie zunne, en even min als de motor:D :D

als er niets meer in de weg zit zal alles rapper afgevoerd worden dus meer pk en koppel maar ja der zit ALTIJD een addetje onder het gras

weytie
12-01-03, 07:16 AM
Filmpje staat hier :D
http://board.carstyling.net/showthread.php?s=&postid=55560#post55560

Greetz and enjoy
Weytie

outsider
15-01-03, 08:59 PM
weytie vanwaar ben je ergens ?

Beezer
15-01-03, 09:44 PM
Originally posted by jay
ik heb nie gezegd da ge trager ging rijden ge :p maar goed voor uwen turbo is't toch nie zunne, en even min als de motor:D :D

als er niets meer in de weg zit zal alles rapper afgevoerd worden dus meer pk en koppel maar ja der zit ALTIJD een addetje onder het gras

waarom is da niet goed voor de turbo of motor?

weytie
16-01-03, 03:19 AM
Ik ben van west vlaanderen, nie aan de kust, maar op de scheiding van oost en west vlaanderen eigenlijk,nl Tielt

Greetz Stijn

jay
16-01-03, 03:43 AM
nen diesel heeft een soort tegendruk nodig om te draaien verstade , t'moe moeilijk af te voeren zijn :p om

deevious
16-01-03, 03:44 AM
@DeJos

En heb je het verloop voor en na ook grondig vergeleken. Het kan best wel zijn dat je iets wint aan vermogen, maar dat het verloop veel minder gunstig is. Kan je niet een fotootje posten van voor en na.

DeJos
16-01-03, 03:47 AM
Moest ik ne scanner hebben zou ik het direct posten... De eerste vermogenmeting is wel niet zo duidelijk te zien... Is een kopie van het verslag...

Eén ding dat ik wel heb gezien is dat zowel de vermogen- als de koppelcurve minder grillig is, en dat de koppelcurve na het verwijderen van de katalysator meer horizontaal is geworden, met hogere piekwaarde...