View Full Version : Leon TDI 150pk
Clio2ke
31-12-02, 12:54 AM
Er zijn er hier waarschijnlijk wel bij die er zo ene hebben.
Ik ga de gewone kopen, dus niet de 4Motion.
Kan iemand mij zeggen wat em de zijne betaald en welke korting je gekregen hebt?
Als het gaat ook wat meer uitleg over de prestaties in lage toeren en algemeen verbruik
Zelf heb ik om te testen gesprint tegen vriend met Golf IV 150pk (154pk op de bank gemeten.)
De eerste 2 versnellingen bleef hij redelijk kort, maar daarna was het precies of hij werd teruggetrokken met een magneet.
Daarna hebben we getest dat ik achter hem vertrok en dat ik hem dan moest voorbijsteken. Daar ging ik ook vlot over rond de 90 à 100 per uur.
Daarom heb ik lang getwijfeld of ik TDI 150pk zou kopen. Nu als ik de prestaties vergelijk als het niet op sprinten aankomt, dan ben ik serieus de sigaar met mijne naft. Mijn vitessen zijn zodanig gespreid dat ik in 't stadsverkeer van mijn leven ni van zonen TDI vanafgeraak. Het enige waar mijne naft dus goed voor is is voor de lange sprint (zeker boven de 90km/uur) en autostrades, maar voor 't stad zit ik er dik mee aan mijn been. Stel nu dat ik 30 rijd en er rijdt zonen tdi achter mij. We staan allebei in 2de versnelling, dan schiet diene veel rapper vooruit dan mij en ik kan moeilijk elke keer terug naar eerste gaan hé. Tegen da mijne reactietijd om is moet het al nimeer.
Dus mijn conclusie is: Als het om te sprinten is, is het zeker de Clio, maar omdat het verkeer tegenwoordig zo opgestopt zit en ze overal met boetes op de loer liggen, is het praktisch onmogelijk om constant op hoge toeren te blijven in 't stad.
En dan denk ik nog dat waarschijnlijk de meesten met zonen tdi al gechipt zijn, wat dus nog moeilijker wordt hé
Goeie keuze!
mooie wagen en met die motor in, brrrrrrmmmmmmmmmmmmmm.
aja, en aub geen gele pakken... zwart of zo is ook schoon zenne.
groeten
René
het maximum koppel van de tdi komt vrij rond zijn 1750 toeren bij u zal da waarschijnlijk boven de 3500-4000 toeren zijn vandaar dat verschil bij het weg"stuiven".
UIteraard ligt den top van uwe naft hoger en hoe hoger uw vitesse hoe meer ge op het koppel van uw naft kunt spelen...
met als gevolg dadde op hogere snelheid beter presteerd dan de dieselaars.....
Hoewel nog steeds opletten, ik heb ooit met orbit in een a3(meer bepaald den a3 van A3ke)en de mijne (golf4tdi) ne keer aan de stok gehad met een audi 80 2.3 quattro op de autostrade lummen leuven.
Het enig waar we last van hadden was zijn topsnelheid.
IN het verkeer bij het rijden en terugschakelen (4de en 5de versnelling 130-160/u(deze twee diesels hebben 6 versnellingen)reden we de audi gewoon los. Daarna rond de 200 komt hij der gewoon weer door en gaat de dieselkes voorbij.
INFo :
http://users.pandora.be/a3ke
http://users.skynet.be/pioux/golf
Je moet kiezen hé :
Nen TDI van dat kaliber schiet vinnig vooruit (niet te vergelijken met naft, tenzij naft-turbo), en verbruikt dan ongeveer de helft van nen naft die hetzelfde presteerd. Int stad ben je altijd de klos tegen dit type diesel. Kweenie of je naar de meeting van IMT aan de nekkerhallen bent geweest maar daar deden twee golfjes mee mat als basis 130pk en ook gechipt en daar heeben een aantal naft-rijders in het stof gebeten..
Als je natuurlijk veel autostrade rijdt heb je meer aan de prestaties op hogere snelheid van de naft.
Das mijn mening, ik rijdt al twee jaar met mijn tdi(standaard 115 nu ook een 150pk-merci powerplus) en heb er een dikke 80.00km opzitten in alle verkeerssituaties maar hoofdzakelijk snelweg/autostrade. Gechipt na 6000km en nog niet het minste probleem gehad.
Als je vertrekt van de 150 kom je rond 190pk na chippen en dan denk ik dat je met de clio geen schijn van kans meer hebt....wanneer dan ook.
Nogmaals, das wa ik ondervind....heb zelf voordien naften gehad maar nooit van het kaliber van jouw clio. Ik weet wel wat ik aan het rode licht effe kan presteren en wat ik achterlaat met mijn tdi(buiten een verschrikkelijke rookwolk )
:D
Hopelijk heb je hier wat aan!
nog een ding, nen 154 pk gechipt is niet hetzelfde als nen 150 pk standaard.
Den 150 gechipt heeft geen kans tegen de standaard, idem voor alle andere gechipten...das mijn bevinding!
Heb het al opgepakt tegen nen 150 standaard en had het nakijken, hij had wel smaller rubber op 195/ikke 225 maar het verschil leek mij te groot om dat als reden op te geven...hoewel het veel verschil maakt! Da weet ik omdat ikzelf de originele wielen ook nog heb.
Als iemand correcter ervaringen heeft mag die dat hier altijd posten...
Dus ne gechipte met +/- evenveel vermogen vs standaard en op dezelfde bandbreedte...
Clio2ke
31-12-02, 01:38 AM
gij bevestigt wat ik dacht en ik heb heel veel aan uwen uitleg. Merci :p
Maar ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat de max pk maar rond de 4500 toeren vrijkwam of heb ik dit verkeerd?
Ik ben ooit eens in een Seat garage gaan kijken achter nen 110 pk tdi maar ik weet nimeer hoeveel korting ze mij gaven. Dacht rond de 7 en op stockwagen 11 geloof ik. Weet het nimeer. Ik zoek er in alle geval nimeer dan 800 000 aan te geven. Nieuw kost em iets van een 850 000 geloof ik
Clio2ke
31-12-02, 01:41 AM
renéke ik was eigenlijk aan het twijfelen tussen geel en rood, maar mijn voorkeur gaat meer naar de gele... euh de rode bedoel ik
Clio2ke
31-12-02, 01:46 AM
jamaar da was nen 150pk standaard, maar hij heeft da laten testen en het waren er 154. Lekker hé :p
@pioux, je hebt ne mega schone auto, op de cs meeting heb ik je striping al staan bewonderen, en die site van jou zit ook heel goed in elkaar!
@clio2ke, ja, da's maar mijn bescheiden mening é natuurlijk... maar er rijden zodanig veel gele ibi en leon's rond da het op den duur wel es tegesteekt (no off. to all yellow drivers:D ) da rood is ook wel mooi. Kheb vegagucci zijn vervang wagen gezien tegen dat zijn leon (ook 150pk trouwens) vrijkomt, ma bon, dus zijn vervangwagen is nen ibi 130pk tdi, en ook int rood, en kvond dat ook wel mooi. dus go 4 it é:cool: .
Kheb al veel afwisselend met benzine en diesel motoren gereden, en kvind het alletwee zaalig, allé, als er genoeg paardekes zijn é, tis telkens een andere manier van rijden, en ik rij nu met een tdi, maar het had evengoed een GTI mogen zijn zenne (als het maar met turbo is é). Ma bon, dat koppel dankzij een turbo vind ik wel zaalig. Maar wat pioux en jij zeiden is in feite wel waar... voor hernemingen en zo ben je met een zware tdi wel beter af.
groeten
René
Clio2ke
31-12-02, 02:15 AM
en wat heeft vagacucci de zijne betaald en de korting? Als ik da mag weten natuurlijk
@clio2ke
Die maximum pk's die vrijkomen aan 4500...ikke nie weet nie maar das nie zo relevant als het maximumkoppel da vrijkomt hé...da scheelt em...ben nu wel gene garagist enz...mo hoe vroeger uw koppel hoe rapper ge uw startblokken achter u laat, en eventuele tegenhangers :D
@turbo...merci.
@clio2
max paarden bij TDI heb je gemiddeld rond de 3000-3500
bij mij is dat P = 186 Pk / 3780 tr/min en hij gaat tot 4550 en dan nog eens 650 int rood (max 5200 tr/min dus)
koppel = 2000-2500 , wederom bij mij M = 409 Nm / 2430 tr/min
hopelijk helpt dit
maar toch en zit ook met dat dilemma , ne naft rijden en zeker die van u is helemaal anders (lekker sportief opstellingkske)
dat weet ik niet zenne hoeveel hij betaald heeft... en dat zijn mijn zaken ook niet, maar als je wil kan je het hem altijd es vragen é, hij heeft hem net gekocht van een garage, die de auto gebruikte... hij zal het u wel kunnen uitleggen. Er is hier nog iemand op cs met een leon tdi 150pk als ik me nie vergis, misschien dat hij hem nieuw gekocht heeft é.
groeten
René
Originally posted by pioux
nog een ding, nen 154 pk gechipt is niet hetzelfde als nen 150 pk standaard.
Den 150 gechipt heeft geen kans tegen de standaard, idem voor alle andere gechipten...das mijn bevinding!
Hummm, daar ben ik het niet mee eens hoor. Bij een echte sprint zal de gechipte u dan toch wel doen verschieten he.
Waarom kan je dan wel denken... wel neem als voorbeeld die 115pk gechipt tegen een standaard 150pk. Die met 115 pk heeft een totaal andere boite met waarschijnlijk iets kortere verhoudingen. Die 150 pk standaard zijn versnellingen zullen dan een iets zwaardere verhouding hebben.
Maar als die 115pk met zoijn kortere versnellingen dan nog is 10% meer kracht kan neerzetten... dan krijg je het effect van een sprintboite he....
ahzo,
ok begrijp je uitleg.....nu nog een testcar zoeken hé...en met dezelfde bandenmaat
Ik kan de gechipte 115 leveren.......:D :D
Clio2ke
31-12-02, 06:50 AM
hij heeft gelijk, want ik heb ne maat met de 150pk standaard die dus 154 levert op de testbank. Zijn schoonbroer heeft nen 110pk gechipt tot 152pk en in de sprint is de gechipte 110pk sneller dan de standaard 150. Diene gechipte 110 blijft in de sprint ook veel dichter tegen mij hangen tot de 90 per uur.
Toch twijfel ik nog altijd of ik bij clio blijf of tdi koop. Ben daarjuist nog wat gaan rijden en het is wel zalig als ge constant in hoge toeren kunt blijven. Zo rond de 4500, dan blaasde gewoon de niet gechipte 130pk's voorbij. Maar eigenlijk ben ik oud genoeg aan het worden om een bekke normaal in het verkeer te doen en mij een deftig tdi ke te kopen diene veel vinniger is in 't stad.
Het is echt een zeer moeilijke keuze.
de keuze is idd hartverscheurend , heb ze al 2 maal gehad nu , eerste keer toen ik de A3 kocht kwam ik van ne 'life begins at 9000 rpm" CRX VTEC , dan voor a3 gekozen en toch , plezier verzekerd , helemaal anders en toch leuker dan CRX soms heb ik erna ngomaals sterke twijfels gehad om naar benzine terug te keren maar dan toch bij de TDI gebleven
MadScientist
31-12-02, 08:51 PM
Ik ben ook al een antal keren in de verleiding gekomen om een koppel-beestje op mazout te kopen...
maar ik ben gewoon verslaafd aan datgene waar ik nu mee rij, en volgends mij ga ik hetzelfde plezier nooit met een diesel evenaren...
daarom ; voorlopig niet. Maar ik kan me levendig voorstellen dat er plezier mee te beleven valt... :D
tja, theeft alle2 zen voordelen en zen plezier é.
het enigste dat me spijt is dat er zo moeilijk lawaai uit die diesels te krijgen is... ma vo de rest heb ik ook men hart verloren aan die diesels zenne.
al vind ik nu en dan es met een naft rijden nog altijd plezant hoor, es die naald tot het rood laten gaan, jamie.
allé turbo , tja eigenlijk klopt je redenering maar eens je het vind en weet hoe sound te verkrijgen :)
enkel nog de juiste garage vinden en tis gefixt :)
ikke sound en lekkere sound genoeg nu
spijtig da twister er nog ni opsteekt , NOG sound :p
Originally posted by a3ke
allé turbo , tja eigenlijk klopt je redenering maar eens je het vind en weet hoe sound te verkrijgen :)
enkel nog de juiste garage vinden en tis gefixt :)
ikke sound en lekkere sound genoeg nu
spijtig da twister er nog ni opsteekt , NOG sound :p
twister scheelt nie veel zunne
Originally posted by Turbo
Goeie keuze!
mooie wagen en met die motor in, brrrrrrmmmmmmmmmmmmmm.
aja, en aub geen gele pakken... zwart of zo is ook schoon zenne.
groeten
René
en grijs??? wa vinde daarvan?
Originally posted by Clio2ke
gij bevestigt wat ik dacht en ik heb heel veel aan uwen uitleg. Merci :p
Maar ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat de max pk maar rond de 4500 toeren vrijkwam of heb ik dit verkeerd?
Ik ben ooit eens in een Seat garage gaan kijken achter nen 110 pk tdi maar ik weet nimeer hoeveel korting ze mij gaven. Dacht rond de 7 en op stockwagen 11 geloof ik. Weet het nimeer. Ik zoek er in alle geval nimeer dan 800 000 aan te geven. Nieuw kost em iets van een 850 000 geloof ik
momenteel loopt een actie op leon topsport
ask @ your dealer
en wat heeft vagacucci de zijne betaald en de korting? Als ik da mag weten natuurlijk
van mij ist directiewagen
heeft enkele opties
6000 kms
hij heeft gelijk, want ik heb ne maat met de 150pk standaard die dus 154 levert op de testbank. Zijn schoonbroer heeft nen 110pk gechipt tot 152pk en in de sprint is de gechipte 110pk sneller dan de standaard 150. Diene gechipte 110 blijft in de sprint ook veel dichter tegen mij hangen tot de 90 per uur.
Toch twijfel ik nog altijd of ik bij clio blijf of tdi koop. Ben daarjuist nog wat gaan rijden en het is wel zalig als ge constant in hoge toeren kunt blijven. Zo rond de 4500, dan blaasde gewoon de niet gechipte 130pk's voorbij. Maar eigenlijk ben ik oud genoeg aan het worden om een bekke normaal in het verkeer te doen en mij een deftig tdi ke te kopen diene veel vinniger is in 't stad.
Het is echt een zeer moeilijke keuze.
110 naar 152???
Originally posted by VegaGucci
110 naar 152???
waarschijnlijk powerplus zonder zekerheid (dyno)en moest het zo zijn is dat over de limiet PP kennende
Originally posted by a3ke
waarschijnlijk powerplus zonder zekerheid (dyno)en moest het zo zijn is dat over de limiet PP kennende
lijkt me toch ietske overdreven
euhm de mijne 115pk is ook gechipt door PP maar ik betwijfel of ik aan 150pk kom
Heb nooit ne roll-out gezien of wa dan ook maar ......
of ge van nen 110 naar 152 via PP kunt gaan ???????????????
Nu ja .....een schep zout zal hier wel helpen zeker
euhm de mijne 115pk is ook gechipt door PP maar ik betwijfel of ik aan 150pk kom
Heb nooit ne roll-out gezien of wa dan ook maar ......
of ge van nen 110 naar 152 via PP kunt gaan ???????????????
Nu ja .....een schep zout zal hier wel helpen zeker
een schep??? een vrachtwagen vol ja
hehe, beke wel é.
Normaal gaat men van 110 naar iets van een 140-147 toch zenne... afhankelijk van hoeveel de motor had voor de aanpassing, hoe ermee gereden is en hoever je de auto uitperst é. Al zou ik er toch niet proberen 154 uit te halen hoor.
groeten
René
tsss
ik van 115 naar 147 met bora
ma ja, jij had die motor al op voorhand afgebeuld é :D (graptjen é). nee, ik zou een 110 maar tot 140 doen gaan, en een 115 idd zoals die van jou en van tdi fahrer tot 147 of zo...
Originally posted by Turbo
ma ja, jij had die motor al op voorhand afgebeuld é :D (graptjen é). nee, ik zou een 110 maar tot 140 doen gaan, en een 115 idd zoals die van jou en van tdi fahrer tot 147 of zo...
aha..we hebben blijkbaar een expert...
wa zoude doen met mijnen 150?
allé tobi, da kik nen expert zijn wiste toch al lang éééééé.
(dit is dus geen waar é mensen:( )
Uit een 150 zou ik nie teveel overdrijven... is al redelijk veel dat ze uit die 1.9 gepuurd hebben... al heeft A3ke geen klagen... en da moe wel fun zijn natuurlijk. Maar da moogt ge nie doen, want dan wordt het helemaal onmogelijk om u nog beke bij te benen...:( kzen het al beke gewoon, maar het mag geen volledige afgang zijn é;)
Als je hem hebt, en je komt mijn bumper herplaceren gaan we ne keer vergelijken é. Nie om te weten wie er gaat winnen, maar gewoon om te weten hoeveel wagenlengtes ik ga achterkomen.
trage groetjes
René
beke show, en no go.
@turbo :
zelf 147 zal al zout smaken!hou het maar bij max 140.
Wij hebben hier een paar van die mannen rondrijden in IBIZA's /golf3 en die komen tussen 138 en 140 met (dyno in de hand)uit.
@vega
ik moet ook zoiets lopen hebben met een koppel van 340-350NM
Helaas heb ik er gene dyno van maar dat gaat niet te lang meer duren....:D
hehe, idd pioux. van waar ben jij ergens?
@turbo
Ik zen just verhuist
Casa pioux staat in Geraardsbergen (maar nie in het water)
Meer bepaald in Moerbeke(deelgemeente)
aha, tis omda ik met een zwarte golf IV rij, en tdi fahrer ook, en als het es schoon weer is, en terug goei seizoen dat mijn velgen er terug opliggen spreek ik es af met hem om es fotoshootje te doen, samen met ons black golfkes... als je wil laten we je tegen dan wel iet weten, dan zen we met 3 é.
tdi fahrer is van Gentbrugge, en ik van Maldegem, tussen Gent en Brugge (dju da klinkt stoem;) :D ).
groeten
René
count me in!!
we spreken wel af...
anders hier (http://users.skynet.be/pioux/golf) al een herkenningspunt
Clio2ke
03-01-03, 11:45 PM
Er is helemaal geen vrachtwagen zout aan te pas gekomen. Hij heeft de standaard 110pk bij Heinz laten tunen en hij heeft er nu wel degelijk 152. Ze verschoten er ook van maar toch is het zo. Misschien had ie standaard al iets meer. Zijn schoonbroer heeft ne Golf IV 150pk en diene heeft er standaard 154 en hij kan de gechipte 110 echt ni volgen in 't optrekken
heinz..tjah
ik kom vrijdagavond terug van grobbendonk en neem de n49.
ik rustig cruisen.
opeens passeert een 330d breack me
lichten springen op rood en beemer stopt.
ik tegen mijne maat..."nah..da ga ni lukken e..da heeft meer pk's"
ik zet er mij toch naast en kzie achteraan stickerke "powered by heinz" ofzo hangen..
licht sprint op groen.. ik effe afwachten... gast begint opeens te duwen.. ik duw mee.. neem halve wagen voorsprong en behou die...
toch strange
E46-320d
05-01-03, 07:27 AM
Onlangs op het werk tegen een collega eens over auto's gesproken en die zei dat hij een Ibiza TDI 130 gekocht had en op 5 a 10 000km via een dealer uit provincie Antw ging laten progg-en via diagnosetoestel met de software ve Leon Cupra4TDI150 .
Dat zou dus 20pk en een pak koppel opleveren voor de prijs vd werkuren aan diagnosetoestel .
Dan ging hij zo een tijd rondrijden en als het resultaat hem dan nog niet genoeg was ging hij mischien toch nog bij een chiptuner gaan voor nog meer en een grotere intercooler steken .
Kan dit wel Ibi130@Leon150 ?
En voor het geval hij nog extra chiptuning wil ,moet hij dan eerst weer terug naar Ibiza130 software of kan de tuner ook vertrekken vd Leon-soft ???
Originally posted by E46-320d
Onlangs op het werk tegen een collega eens over auto's gesproken en die zei dat hij een Ibiza TDI 130 gekocht had en op 5 a 10 000km via een dealer uit provincie Antw ging laten progg-en via diagnosetoestel met de software ve Leon Cupra4TDI150 .
Dat zou dus 20pk en een pak koppel opleveren voor de prijs vd werkuren aan diagnosetoestel .
Dan ging hij zo een tijd rondrijden en als het resultaat hem dan nog niet genoeg was ging hij mischien toch nog bij een chiptuner gaan voor nog meer en een grotere intercooler steken .
Kan dit wel Ibi130@Leon150 ?
En voor het geval hij nog extra chiptuning wil ,moet hij dan eerst weer terug naar Ibiza130 software of kan de tuner ook vertrekken vd Leon-soft ???
zou mij sterk verbazen
een 150pk heeft namelijk een andere boite steken en bepaalde motoronderdelen zijn ook verschillend..
kzout in elk geval nie aanraden
deevious
05-01-03, 09:33 PM
Ibiza 130 heeft een veel kleinere turbo dan Leon 150.
Clio2ke
06-01-03, 02:52 AM
da van dienen 330d met sticker van heinz kan ook anders zijn. Bij mijn lief in de wijk woont ene en diene koopt ne nieuwen bmw met 318d vanachter op. De week daarachter staat er 330d op.
Heb eveneens ne Clio zoals de mijne zien staan in Kinepolis met achteraan sticker Powerd by Heinz op. Heinz heeft gewoon geen chip voor de Clio Sport. Heb er al meermaals achter gehoord en in Nekker zeiden ze me dat het er ook nooit zou komen. Er wordt volgens mij veel gepronkt met stickerkes en emblemekes, waar ze achteraf toch alleen maar hun eigen belachelijk mee maken of volgens mijn interpretatie zelfs merken of firma's een beetje belachelijk maken.
Dat de stuurdoos van een TDI 150pk op ene van 130 gezet kan worden da weet ik ni, maar het zou mij zekers niet verwonderen dat het absoluut zo is. Op mijn Clio staat een stuurdoos van een Renault Clio Cupwagen. Wagen met standaard +-15 pk meer en een 6 bak ook totaal andere verhoudingen. De mijne is ook maar een 5bak en het werkt al 2 jaar perfect en het bewijst zeker zijn nut. Denk dus dat het zeker mogelijk is. Of het goed is weet ik niet
deevious
06-01-03, 08:24 AM
Lijkt mij weinig nut hebben. Sturing moet immers aangepast zijn aan de eigenschappen van de motor; hoeveelheid lucht hij kan innemen, hoeveelheid brandstof kan worden ingespoten (grootte injectoren, brandstofpomp, ...), druk die de turbo kan leveren, enzovoortenzoverder.
Het plaatsen van een stuurdoos van 1 variatie van een motor naar een andere zal slechts met een deel van deze verschillen rekening kunnen houden. Het kan werken, maar wil nog niet zeggen dat het optimaal is. Indivduele afstelling van de sturing aan de motor is nog steeds de enige methode als je je een beetje serieus bezighoudt met je auto.
Clio2ke
06-01-03, 09:32 AM
bij mij is alles afgeregeld op de stuurdoos, alleen de nokenassen zijn niet bewerkt, wat wel had gemoeten
Er zijn er hier waarschijnlijk wel bij die er zo ene hebben.
Ik ga de gewone kopen, dus niet de 4Motion.
Kan iemand mij zeggen wat em de zijne betaald en welke korting je gekregen hebt?
Als het gaat ook wat meer uitleg over de prestaties in lage toeren en algemeen verbruik
Zelf heb ik om te testen gesprint tegen vriend met Golf IV 150pk (154pk op de bank gemeten.)
De eerste 2 versnellingen bleef hij redelijk kort, maar daarna was het precies of hij werd teruggetrokken met een magneet.
Daarna hebben we getest dat ik achter hem vertrok en dat ik hem dan moest voorbijsteken. Daar ging ik ook vlot over rond de 90 à 100 per uur.
Daarom heb ik lang getwijfeld of ik TDI 150pk zou kopen. Nu als ik de prestaties vergelijk als het niet op sprinten aankomt, dan ben ik serieus de sigaar met mijne naft. Mijn vitessen zijn zodanig gespreid dat ik in 't stadsverkeer van mijn leven ni van zonen TDI vanafgeraak. Het enige waar mijne naft dus goed voor is is voor de lange sprint (zeker boven de 90km/uur) en autostrades, maar voor 't stad zit ik er dik mee aan mijn been. Stel nu dat ik 30 rijd en er rijdt zonen tdi achter mij. We staan allebei in 2de versnelling, dan schiet diene veel rapper vooruit dan mij en ik kan moeilijk elke keer terug naar eerste gaan hé. Tegen da mijne reactietijd om is moet het al nimeer.
Dus mijn conclusie is: Als het om te sprinten is, is het zeker de Clio, maar omdat het verkeer tegenwoordig zo opgestopt zit en ze overal met boetes op de loer liggen, is het praktisch onmogelijk om constant op hoge toeren te blijven in 't stad.
En dan denk ik nog dat waarschijnlijk de meesten met zonen tdi al gechipt zijn, wat dus nog moeilijker wordt hé
blijkbaar heeft de garage waar ik de mijne gekocht heb..er nog eentje staan
http://www.autoscout24.be/search/detail.asp?id=15522533&language=fle&mediacode=&sc=EUR&make=64&pricefrom=&priceto=&zip=
Ook nog een detail da ge ni moet vergeten:
standaard tdi 150 heeft 320 Nm
gechipte tdi 115 heeft al gauw 50 Nm meer steken he ! De mijne heeft standaard al 310 steken (ook tdi 115)..dus da ietskes meer koppel zult ge ook wel voelen
Clio2ke
11-01-03, 08:33 AM
standaar tdi 115pk heeft volgens mij 285nM en de 130 pk heeft er 310. Heb het snel even nagekeken op 2 tuningsites en het zou kloppen dat de 115pk een koppel van 285 heeft
Ge hebt deels gelijk....tot model 2000 hebben de Tdi's 115 pk, 'maar' 285 Nm koppel.
Ik heb daarentegen 310 Nm omdat ik model 2001 heb. Dus ik heb inderdaad standaard al evenveel als de Tdi 130 pk versie.
Clio2ke
11-01-03, 06:41 PM
da staat ni stil hé, da is om onnozel van te worden
deevious
11-01-03, 08:49 PM
Wijziging valt samen met switch van 5-bak naar 6-bak normaal gezien.
deevious: klopt ook niet helemaal ;)
Mijne maat heeft een Tdi 115 Model 2000, 6 bak en toch 285 Nm...
Het is wel zo dat vanaf Model 2001, de vijfbakken nog steeds 285 Nm hebben, en enkel de 6 bakken 310 Nm.
deevious
12-01-03, 12:58 AM
@junni
Ach ja, het gaat er niet altijd even logisch aan toe bij de VAG groep he. Wat alleszins vast staat is dat de 5-bak het verhoogde koppel niet aankon en men daarom voor die versie is overgeschakelt op de 6-bak.
Kon jij trouwens niet aan een LMM geraken voor een 150pk TDi? Iemand van TB had mij dit al aangeboden, maar ik kreeg hem nu absoluut niet meer te pakken ... :(
Ik heb een tijdje rondgereden met een reserve luchtdebietmeter van een maat van me ja, type van de TDI 150. Hij kan er normaal gezien nu nog wel vastkrijgen denk ik.
Moet ik achter de prijs horen??
deevious
12-01-03, 05:20 AM
@Junni
Als ge da zou willen doen se ...
Maar het moet wel ne nieuwe zijn he.
Het correcte Boschnummer is 0 280 217 529
Originally posted by Junni
Ook nog een detail da ge ni moet vergeten:
standaard tdi 150 heeft 320 Nm
gechipte tdi 115 heeft al gauw 50 Nm meer steken he ! De mijne heeft standaard al 310 steken (ook tdi 115)..dus da ietskes meer koppel zult ge ook wel voelen
hmmm..
ik heb met bora 2001 (310 NM) gereden met tbox erin..
die heeft dus meer NM dan mijn leon nu..
wel kmoe zeggen.. de Leon is wel VEEEL sneller..
hoe verklaar je dat dan?
Originally posted by VegaGucci
hmmm..
ik heb met bora 2001 (310 NM) gereden met tbox erin..
die heeft dus meer NM dan mijn leon nu..
wel kmoe zeggen.. de Leon is wel VEEEL sneller..
hoe verklaar je dat dan?
gewicht en bandenmaat spelen een heel grote rol hier!
gewicht en bandenmaat spelen een heel grote rol hier!
de bora heeft met 15" en met 18" gereden....
maar nooit was em zo snel als de leon
en hoeveel schelen de wagen in gewicht?
hoeveel koppel heeft uwe leon?
deevious
15-01-03, 08:45 AM
Als het over een 4x4 gaat zal er zo'n 200kg verschil opzitten. Is het een FWD dan zal het gewicht nagenoeg hetzelfde zijn. Misschien de Bora iets zwaarder vanwege meer metaal met de extra koffer.
Standaardkoppel van een Leon TopSport diesel zal rond de 320Nm liggen. Een gechipte 115/130pk zou volgens de powerbox/chip fabrikanten doorgaans een 350-370Nm moeten halen.
maar hou er ook maar rekening mee dat de breedte van de band de test/prestaties zal beïnvloeden. Eigenlijk zijn er gewoon te veel factoren die de prestaties kunnen beïnvloeden. Het belangrijkste is uiteindelijk dat je zelf plezier belieft aan je eigen wagen en niet dat je gaat braderen met cijfers die uiteindelijk toch maar een zeer ruwe benadering zijn.
Gewicht zal wel serieuse rol gespeeld hebben ja. Want ik krijg ook op mijn kloten van ne maat zijne Ibiza tdi 110 met powerbox....allé, toch vanaf 80 km/h zoiets
sitting duck
27-01-03, 04:48 AM
heeft een 115 /130 pk ook een zesbak?
deevious
27-01-03, 05:15 AM
TDi 115pk had aanvankelijk niet de zesbak, nu wel. TDi 130pk had altijd al de zesbak.
Indeed, in het begin had de 115 5bak, daarna kon ge nog kiezen...ik heb toch de 6bak genomen (kon iets meer koppel aan)
deevious
27-01-03, 08:55 AM
Zeg maar gerust veel meer.
sitting duck
28-01-03, 05:20 AM
En daar is het om te doen:D
INdeed, niets is zo prettig als die schok rond de 1600 tr/min :D
vBulletin v3.0.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.