PDA

View Full Version : accord 1.8 en 2l tdi=???

peppi
23-12-02, 11:10 PM
weet iemand hoeveel pk een honda accord 2l tdi en een 1.8l tdi heeft? model '97. of waar kan ik da vinde? kvind niet direkt iets.

en zijn de diesels van honda goede motoren? want da hebbe die ni zo veel.
alvazst bedankt

greetzzz peppi

ToMMaS
23-12-02, 11:16 PM
honda accord

2l tdi:

kW 77
PK 105
Fiscale PK 11
Maximum snelheid (km/uur) 185
Acceleratie van 0 tot 100km/uur (sec.) 11.6

1.8l tdi:

Nog niet gevonden

Bron: www.Hebbes.be (technische fiches)

christophe320d
24-12-02, 01:34 AM
werkte rond die periode op honda dus...

er was enkel een 2.0.itd beschikbaar. Of ze betrouwbaar zijn kan ik niet echt zeggen, persoonlijk vond ik het maar een sleur.(weinig koppel, veel te weinig vermogen voor zo een zware auto, teveel lawijt, etc etc)

ook ni vergeten dat die motor niet echt een honda was hé toen. Kwam van rover dus...

peppi
24-12-02, 02:21 AM
dus ni echt aan te raden ofwa??
spijtig want ik vind da wel schoon wagens ma ik moet nen diesel hebbe. als er nog iemand ervaring mee heeft, laat maar horen.
1.8 is er ook hoor.

Url
25-12-02, 12:37 AM
Ik vind alleen de technische fiches van de 1.8, 2.0, 2.2 Vtec en 2.0 turbodiesel op www.autoweek.nl
Maar als die 2.0 turbodiesel al zo tam is zal de 1.8 nog erger zijn hé !

peppi
25-12-02, 08:52 PM
den 1.8tdi zou ook 105pk hebben. der zijn toch ook vw passats enz.. met slechts 90pk aan boord. en de 1.8 motor zal op zich al iets minder wegen ook. dus 105 pk is zo slecht nog ni dacht ik.

nonkel van mij rijdt met alfa156 1.9jtd met 105pk. rijd ook niet slecht. maar ik weet wat je bedoelt, de accord weegt wel een pak meer. maar da zal wel te compenseren vallen met een chip zeker?
diesel tuning heb ik hier zo niet gevolgd. zal eerst de search wa zijn werk laten doen.

allé toch al bedankt. kzal er nog is over nadenken en eerst is een paar testritjes maken.

Turboterham
29-12-02, 05:00 AM
Denk nie da der een 1.8 tdi bestaat...alleen benzine versies want diesels zijn al bijna uitgesloten bij Honda, toch de accord, kijk maar naar de nieuwe...geen diesel..
Zal foutje van Peppi zijn denk ik..ma met LPG kan hij natuurlijk ook goeiekoop rijden met die 1.8 naft.

christophe320d
29-12-02, 06:28 PM
Originally posted by the darkman
Denk nie da der een 1.8 tdi bestaat...alleen benzine versies want diesels zijn al bijna uitgesloten bij Honda, toch de accord, kijk maar naar de nieuwe...geen diesel..
Zal foutje van Peppi zijn denk ik..ma met LPG kan hij natuurlijk ook goeiekoop rijden met die 1.8 naft.

LPG is een goeie optie. Maar voor het geld zou ik dan kiezen voor de 2.2.VTEC. Juweeltje van een motor en automaat (automaat was ni echt een juweeltje maar fin :D )

peppi
30-12-02, 03:22 AM
en toch.. ik meen da ik daarvan is iets gelezen heb. kan nu wel zijn da deze niet voor europese markt was, maar da zou mij verwonderern want de meeste diesel rijders zitten toch in europa peis ik. ma bon daar ga ik ni verder over discuteren.

nu had ik mij bedacht en toch bij de civic te blijven en deze op lpg te legge... nu rij ik hem dees weekend toch wel ni op ne paal zeker. geen onoverkomelijk probleem natuurlijk maar toch voor dikke 40 lappe schade. daar gaat mijne lpg.

allé de balle allemaal, nog e goe eindejaar en nog een beter nieuwjaar.
greetzzz peppi

civicje
02-01-03, 04:18 PM
De nieuwe accord wordt eind dees jaar geleverd (of was het nu beging 2004) met een eigen ontworpen dieselmotor... technische specs... nope sorry. T'zou ni slecht zijn.... Maar de benzine versie :-))))))) genoeg power aan boord om s te racen..

greetzz

civicje

Turboterham
05-01-03, 07:23 AM
de dieselversie met 2.2l komt er pas ten vroegste op het eind van dit jaar..spijtig want als je al bij de première een diesel hebt sta je al een stuk verder..nu gaan de meesten andere oorden(lees:merken) opzoeken.