PDA

View Full Version : hoogte intercooler van de grond?

stevetje
19-12-02, 07:17 PM
Yeepse,

Ik heb een klein (eigenlijk al redelijk serieus) probleem met mijn Ibiza (TDI 110 pk, 2001).

Maandag kwam ik van gent en reed ik bij ons in Middelkerke de autostrade af en elke klein oneffenheid in de weg bleef ik eventjes haperen. Ik eventjes gestopt, ...wa zie ik, ... die beschermplaat links voor hangt bijna tegen de grond, ik naar mijn garage en vroeg om dat weer vast te maken, ...waarop ze antwoordden dat de bevestigingspunten zijn afgebroken, ... volgens hen van ergens te blijven haperen,... nochtans was ik overtuigd dat dit niet zo is, ...toch is dat de enige reden die zij kunnen geven en zijn ze er zelf van overtuigd, ...ik in mezelf, ik zal nie verder discusiëren, ze hebben dus nieuwe plaat voor daar besteld en kost maar iets van 30 €. ...

Nu gisteren Woensdag, ik rijd weer naar Gent en in het terugkomen rijd ik weer bij ons van de autostrade en 500 meter voor mijn deur opeens veel lawaai, en geen macht meer,... ik zet mijn auto direct aan de kant, leg motor stil en wil opnieuw starten, ...gevolg auto wil nie meer starten, ... ik bel terug naar mijn garagist, ... hij komt met z'n camion, ...bekijkt auto, en denkt eerst dat het de starter is, ...alles geprobeerd wil nie meer starten, ...dus trekt hij de wagen op z'n camion, ...moment da hij da wil doen zie ik da er onderaan iets los zit, ...En dat is mijn intercooler, ... hangt nog zo'n 2cm boven de grond. Volgens hem weer van de blijven haperen, volgens mij zeker nie zo. Raar is dat op dezelfde plaats is als die beschermplaat.

Volgens mij zat die intercooler los aan 1 kant, steunde daardoor op die beschermplaat en is die beschermplaat daardoor losgekomen, ...hij heeft die plaat losgemaakt, en gisteren is gewoon de rest van die intercooler onder het gewicht ook los gekomen(daar hij nie meer volledig vasthangt), ...

Natuurlijk spreekt hij mijn theorie tegen, nochtans is dit veel logischer... mijn auto is iets verlaagd, nie veel, 4cm en 17", en vooraan is het origineel plastieken lipje onderaan gespoten (al 15.000 km) en daar zit geen 1 schrammeke in, net zoals in de rest van de wagen onderaan, volgens mij hangt die intercooler toch lager dan het laagste van mijn carrosserie of nie soms????

Indien dit zo is zijn uitleg onmogelijk, ...heb geen zin om zelf die kosten te betalen want ja, die intercooler is dus kapot, ...

Sorry voor mijn extreem lange uiteenzetting, ...
hopelijk kunnen jullie me helpen bij dit probleem

groetjes
Steve Tourlouse

Miek
28-12-02, 01:49 AM
Steve,

ik ken niets van motoren, dus van mij moet je geen zwaar technisch antwoord verwachten.
Ik denk dat je uitleg klopt, maar het is jou woord tegen dat van hem, en hij is garagist (of zou het toch moeten zijn). Dus je weet wie er het laatste woord zal hebben.

Ik zie anders geen antwoorden...
Waar blijven die kenners????

Groetjes,

Miek.

Lord Tom
28-12-02, 02:26 AM
als het er echt op aan komt gaan ze het altijd steken op het feit dat uwen otto getuned is :mad: En dan kunt ge er naar fluiten, want dat argument kunt ge gewoon nie weerleggen. Het is dik klote, maar officieel moogt ge niks veranderen aan uwen otto.

Maar eerlijk ist zeker nie, dus probeer hun te overtuigen of ga eens langs bij een andere garage...

Greetz,

Lord Tom

EL BrAmPiE
28-12-02, 07:36 PM
ik weet maar 1 iets, en bij een astra hangt de bodemplaat een 3 tal cm lager dan de carroserie!
mijn auto staat 9 a 10 cm hoog, maar ik kan niet meer lager, omdat mn bodemplaat teveel sleept

stevetje
29-12-02, 05:05 AM
tja...thx for the replys...maar haalt nie veel meer uit...heb ibiza al terug en heb toch moeten betalen hoor...

cya