PDA

View Full Version : Velgen in de winter???

Silverblade
16-12-02, 08:22 PM
yo de mannen

Klein vraagske... hoe onderhouden jullie je velgen in de winter met al da zout binnenkort? Ik blijf rondrijden met m'n velgen... Momenteel probeer ik ze proper te houden door ze af te spoelen met warm water +spons , en ze dan in te smeren met simoniz (max wax ). Is dat een goeie manier? Ik heb hier thuis ook nog siliconenspray liggen van Honda ... Mag ik daarmee de velgen inspuiten ter bescherming?? Is dit aan te raden?? Ik denk ni da'k dat ga volhouden om 5x per week m'n velgen af te spoelen met dat rotweer... Alle tips welkom!

Thanx!:)

Mister Proper
17-12-02, 02:21 AM
Ik gebruik nu voor het eerst siliconenspray vo mn velgen te beschermen omdak ook mn velgen nie wil wisselen!
En ke kan je zeggen die siliconenspray heeft een schoon vetlaag (dus goeie beschermlaag) dus ik denk dat da wel goe gaat beschermen tegen het zout! Ik spuit dan de mijn elke week af met de hoge druk reiniger (want anders krijg je die vetlaag daar nie af) en dan opnieuw spuiten met de siliconenspray...

GReetzzz

Ts/Astra
17-12-02, 05:49 AM
ik: velgen af en schoon warm wegleggen in de garage !
zo kan der normaal niks aankomen

want brede banden op sneeuw en ijs gaat niet.

en dan winterbanden opzetten tijdens de koudste
dagen van het jaar.

Tim

jailwalk
17-12-02, 02:05 PM
idem over here : velgen en brede bander eraf in de winter (zeker om naar de sneeuw te gaan) en de winter/sneeuw bandjes erop, op de standaard stalen velgen.

Geen zicht gedurende een 3tal maand maar enfin ... 't is veel veiliger en de zomerbanden en velgen verslijten er nie van ;)

Silverblade
17-12-02, 07:43 PM
goeeee slimme ik zeg net dat ik geen wielen heb om in de winter door te rijden, heb den auto zo gekocht. Als de velgen in de garage liggen , kan ik ni rijden eeeeee.....Mijn vraag was gewoon aan de mensen die blijven doorrijden met alu velgen , hoe die hun velgen onderhouden....:confused:

Ni veilig in de winter? D'er steken Uniroyals rain tyre op , da zijn de beste banden voor slecht weer volgens den bandenboer, en idd d er staan fameuze ribbels in.

Anyway, dus siliconenspray erop:D

jailwalk
17-12-02, 08:34 PM
Sorry, uit den originele tread kon 'k nie opmaken of da ge effectief geen andere liggen had of gewoon geen andere wou opsteken, vandaar waarschijnlijk ons antwoord ;)

Jups, siliconespray helpt ofwel eenzelfde soort vet gelijk
da ge kunt gebruiken om je banden zwarter mee te laten lijken : hoe vettiger hoe prettiger :D

N.b. In het begin v/h jaar ben 'k ook op zoek geweest naar ne goeien regenband en heb heel wa boekskes doorsnuffeld :
De meeste kwamen tot de conclusie dat de Good Year Eagle Ventura de beste regenband is (beste prestaties bij nat weer)
in een vergelijkende test tss een 7tal merken.

Bij droog weer kwam hij pas op de 4of5de plaats, maar da's natuurlijk een ander verhaal.

Jouw band kwam op de derde plaats als 'k me nie vergis. :)
Keuze van bandenboer tot bandenboer zal waarschijnlijk wel afhankelijk zijn van hun prijzen / meest mee werken / ervaringen.

Silverblade
17-12-02, 08:54 PM
Tis nikske hoor tis ulle vergeven ;)

Idd , die Uniroyals zijn wel goe maar 1 nadeel: ROLGELUID!! Niet te doen!! Just of ge met nen mountainbike met toppenbanden over den asfalt aant sjeze zijt!!!!!!!! Heel storend!!

Achteraan net Pirellis drago P5000 laten monteren en die zijn super , en veeeeeeel stiller.

Iemand geintereseerd in 2 Uniroyals dus? Splinternieuw, de merktekens staan er nog in, en voor 70 EUR mogen ze weg.:D

En voor de velgen; siliconenspray dan maar zeker om te beschermen tegen t rotweer??