PDA

View Full Version : TDI 110 valt terug in derde

Url
15-12-02, 08:41 PM
Ik heb sinds gisteren een Ibiza 110 pk en ik weet niet als het normaal is ma als ik doortrek in tweede tot 4500 toeren en dan doorschakel nr derde duurt dat een seconde ofzo eer dat ik terug volledig vermogen heb... Is dat normaal? Want dit is mijn eerste tdi, voor de rest wel tof bakske :D

weytie
15-12-02, 08:47 PM
Wel leer dan maar da ge nie moet doortrekken tot 4500, tis nog altijd nen diesel he,dus koppel onderin,gene naft waar ge in toeren moet gaan, moe zeggen ge zijt al goe bezig,van den eerste dag uw motor al tot het uiterste te drijven, no offence he, tis tenslotte uwen auto,nie de mijne

Maar den ibiza tdi heeft zen max koppel rond de 1900 toeren, mijn ervaring is dat eens je boven de 3500 gaat je beter af zijt in een fitesse hoger,

En wat betreft het uitvallen van het vermogen, da is een beveiliging die erop zit, voor mensen zoals jij ;)

Greetz Stijn

Url
15-12-02, 08:51 PM
Ja heb tot nu toe altijd naft gereden ;) Zal idd wat aanpassing vergen... Toch bedankt :) Ma dat is dus normaal? Dat er een soort "gat" is (van de turbo wschlijk)

deevious
15-12-02, 08:58 PM
Turbo moet idd. terug opspoelen, maar in de 110 zit een vrij kleine turbo, dus da zou niet te lang mogen duren. Als je twijfelt, ff turbo laten nakijken
En voor de rest, rustig aan he ... Hoe beter je de wagen verzorgt hoe langer je er plezier aan gaat beleven.

Url
15-12-02, 09:04 PM
Owkay mannen merci!

Beezer
16-12-02, 01:18 AM
Originally posted by Url
Ja heb tot nu toe altijd naft gereden ;) Zal idd wat aanpassing vergen... Toch bedankt :) Ma dat is dus normaal? Dat er een soort "gat" is (van de turbo wschlijk)

euhhhm, ist niet uwen toerenbegrenzer die het vermogen eefkes platlegt? Is diene motor dan al ingereden?

XspinelessX
16-12-02, 01:59 AM
Originally posted by Url
Ik heb sinds gisteren een Ibiza 110 pk en ik weet niet als het normaal is ma als ik doortrek in tweede tot 4500 toeren

ik hoop voor u dat dit genen fonkelnieuwe moteur is...

Url
16-12-02, 07:12 AM
Okkazieauto tiens ;) Auto heeft niet stilgestaan... Vorige eigenaar heeft ermee gereden tot dat em zijn nieuwe kreeg en ik onmiddellijk erna dus ...

KoningDanny
19-12-02, 03:40 AM
@beezer: gij kende toch ook zo iemand die ongeveer op die manier met nen tdi rijdt he, ni :D

Beezer
19-12-02, 07:09 PM
Originally posted by streety
@beezer: gij kende toch ook zo iemand die ongeveer op die manier met nen tdi rijdt he, ni :D

hehehe, ja ma das gene juste den diene hoor ;) ;) ;)