View Full Version : Uitlaatsysteem op 1.9TDI????
Ja mensen... tis mijne eerste keer hier...
ik ga meteen met de deur in huis vallen:
Ik heb mij dus ne S40 1.9TDI aangeschaft, zonder etwa te veranderen kan niet é, dus nieuwe bumpers en zijspoilers op ongeveer eigen ontwerp, ik bedoel ongeveer omdat veel invloeden van audi en bmw zullen inzitten, enfin om een lang verhaal kort te maken, nog 1 probleempje:
Hoe zit dat nu met inox op nen diesel?
Geeft dat geluid? Zo ja, in welke configuratie? (cat, dempers, eindstukken)
alvast vele mercikes:D
The godfather
13-12-02, 05:03 PM
WELKOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu om direct de deur terug buiten te trappen:
Met Pro-Inox gaat ge wel goed resultaat krijgen! Ge moet mijn broer zijn Audi A4 (TDI) eens horen daarmee! Bangelijk!
Heeft wel een volledige lijn van voor tot achter en 2 uitl. L+R
En is dat ASI of MASI(spec. voor diesel) eindstukken?
ThX
Just_Cruisin
13-12-02, 06:00 PM
Welkom !
Ik heb weinig ervaring met uitlaten op ne diesel, alhoewel ik moet toegeven dat Pro-Inox idd een heel mooie sound heeft !
Het best is dat je via dit board es vraag aan andere diesel rijders uit je streek of je eens mag komen luisteren, post deze vraag eventueel een onder Diesel motoren ...
En anders, hopelijk kan je via deze sectie vééééél te weten komen ivm volvotuning !
Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust, we gaan alles doen om je te helpen !
Twee dingen Godfather,
is dat ASI of MASI en oeveel heeft em eraan betaald?
En het belangrijkste , hij heeft geen tegendruk meer , nemen zen prestaties dan niet af? En ook nog , is het gewoon een rechte buis van voor naar achter of wat ist?
Het zen dus VIER vragen geworden :o
:D Thanx
Greetzzzzzzzz
Is hier niemand die dus me ne 1.9TDI rijdt met een inox-uitlaat EN en bangelijke sound?
Zeg Just_Cruisin' is dat een lip van Lester vanvoor? CHIC!
GREETZ
Er was ene , namelijk A3ke geloof ik , die een uitlaatlijn had , maar problemen had...
Greetzzzzzzz
Just_Cruisin
13-12-02, 07:51 PM
Yup dat is Lester, als je van plan bent deze te kopen raad ik je het af, hij past volkomen niet: de zijkanten ter hoogte van de wielen is 2 cm te kort :rolleyes:
+ als je hem monteerd kan je langst de zijkant er gewoon inkijken :mad:
Ik heb er een week aanbezig geweest om em aan te passen en ik vind het maar zielig als je iets "passend" koopt dat je het gans mag aanpassen :confused:
greetz
wbarrea
13-12-02, 08:04 PM
Spreken we hier over een TDI of een TD??
ik heb een 1.9TD en de laatste demper vervangen door een rechte inoxen buis en dan een Pro inox ASI eindstuk erop. Dat geeft een iets zwaardere brom, maar blijkbaar hoor ik alleen het verschil :D Misschien eens proberen alles na de kat te vevangen door een inoxen buis?? a3ke had probs omdat hij zijn kat had wegenomen dacht ik :-/
We spreken over een TDI.
Dus samengevat , as je alles ACHTER de kat vervangt , dan krijg je een ferm gebrom?
En wbarrea , is dat een gebrul of gewoon een sportief geluid?
Kun je het ook horen as je het raampje opent?
Greetzzzzzzz
Ik denk ook dat een rechte buis inox (na de kat) met ASI eindstukken het beste resultaat zal geven, tis te zeggen, van wat er van sound uit nen diesel kan worden verkregen.:)
Godfather hedde nog foto's van die Audi? Ferme bak geloof ik...
ToMMaS@pandora.be
Tnx
yo allemaal :)
ik rij al sinds 10 Km op teller zonder kat dus da gaat het zeker nooit geworden zijn , zonder cat alleen haal je geen geluidswinst .
Benieuwd naar wat ik kon krijgen van geluid heb ik dus een inoxen buis gestoken , voorlopig weliswaar) van aan collector naar vanachter zonder iets tussen of eenderd wat .
moe zeggen , gastjes me ne naft trekken nogal ogen bij mijn sound
enige nadeel , mits diesel produceer je meer uitlaatgassen zowieso van een benzine (en ook tegen hogere druk) e
n dat geluid , dat blazend geluid alsof je met een "fit" in je uitlaat zit vind ik niet zo mooi
de problemen die ik had waren ergens afkomstig van de uitlaatlijn mits deze in theorie enkel maar beter voor je motor kan zijn , in praktijk ondervind je een dip in de prestaties wat bij mij (met aangepaste turbo , chiptuning by Heinz en maar liefst 800 Kilo aan extra gewicht sinds deze aanpassingen allen geleid dat de vermindering in prestaties abominabel groot was geworden
een korte stop bij Heinz die de software enkele aanpassingen heeft gegeven (mits het extra gewicht en ideale 0 weerstand van de uitlaatlijn) er nu tot geleid hebben dat alles weer veel beter is
behalve geluid wat ik enkel mooi vind als ik terugschakel (oorverdovende diepe lekkere brom) , stationair draaien en optrekken is ugly
na lang overleg en uitgepluis en beloftes :( had ik een waterproof plan :)
MASI oh zo goed en al u problemen en slecht geluid weg en dit en dat
ikke van , awel , als het geluid inderdaad weg is koop ik een dubbele L+R zei ik (toch al gauw over de 1200 ? in da MASI gedoe)
en ikke vol afwachting naar nen dealer die er een MASI opstak en wat was het resultaat ?!
SLECHTER DAN ERVOOR !!!!!
dus ikke wegge zonder betalen
heb me bij deze sound neergelegd en nu ga ik een dezer dagen bij een garage hier in de buurt 4 gewone ASI eindstukjes laten plaatsen vanachter
dus het blijft "the loudest diesel around" al is het soms leijk geluid volgens mij (anderen verklaren me idioot en gek dat ik het niet schoon vind)
natuurlijk heeft hier nu alles op alles een invloed heh , mijn extra gewicht dat de grotere zwaardere turbo met meer turbodruk en de motor laat werken volgens specifieke parameters op de chip etc etc
amaai wa nen post lol
dus , even in het kort , slecht voor je wagen is het initieel NIET , geluid hangt af van auto tot auto en afstelling/opstelling
en wel spijtig om te zeggen maar basic line , ASI en MASI , enkel verschil in prijs en uitzicht , de rest , fuck it
ik ga 4 basicskes nemen of 2 grote basic line's en dan een grotere inox buis (nu 60 mm binnenkort 90 mm) vanaan de collector naar vanachter waar hij gaat opsplitsen in 2*90 die dan L+R gaat gebruikt worden voor waarschijnlijk 2 ovaal platte DTM 's (so don't copy cat me !!!!!!!)
Greetz (nu bedde in na lang nachtje werk)
KoningDanny
14-12-02, 07:02 PM
Ik heb ook nen toffe sound voor nen TDi te zijn MET mASI eindstukken.
maar hedde het verschil tussen basic Pro inox , ASI en MASI op uwe auto gehoord streety ?
er is dus alleen kwa uitzicht en prijs verschil , geluid heeft er niks invloed op
Ik heb nu es een vraagske, omdat ik nu een andere bumper heb moet ik men uitlaat ook veranderen, ik wil een dubbele uitlaat, (wagen is ibiza 1.9 TDI 90 pk) maar ik zou een gewoon dubbel eindstuk steken, nie van pro-inox, vind het persoonlijk belachelijk veel die prijzen en gewoon een rechte buis ipv de knalpot, middendemper is er ook al vantusse, dus zal dit een volledige lijn zijn, van voren tot achter zonder potten, welliswaar een stalen lijn, heb ik dan ook wat sound?????
Das de vraag
Greetz Stijn
zelfde als bij mij dus en nogmaals , , sound verschil tussen inox en staal is miniem zoals ik al eerder had gezegd + voor jou steven , eindstukken van pro inox zijn zelfs goedkoper dan de meeste andere , ga gewoon zoals ik ga gaan naar een basic line eindstuk , invloed op sound heeft dat niet (basic , ASI , MASI) nekel prijs en uitzicht .......
Ok, ik heb me gisteren dus 2 eindstukken gekocht.
1st: beginnen met gewoon de einddemper eruit te gooien en de eindstukken met een buis inox centraal placeren.
2de: als ik geen geluid heb vervang ik de middendemper door een buis inox.
3de: staat het me nog niet aan dan krijgen de 2 kats(ne volvo diesel heeft da :rolleyes:, 1 int begin en dan een kleintje tussen midden- en einddemper) ook een permanent plaatsje op de zolder.
Greetz to all.
ps: Maar eerst den bumper placeren anders heeft da niet veel nut die eindstukken hangen:D :D
Stukken van pro-inox Steven? ben nu nog aant twijfelen, heb hier een folderke liggen, en daar is het voor een basic line 2 x 85, 149 euro, wel jammer vind ik dat die 85 buitendiameter is,want de opening is een heel stuk kleiner doordat je met die afschuining zit
,en goedkoper dan dat van andere merken zou ik wel eens willen zien, dus twijfel wat ik zou nemen
Greetz Stijn
Op mijne ibi 110pk zit ook een rechte inox buis alleen de cat zit er nog tussen... Zelf gemaakt eindstuk en da geeft serieus op ralenti ma eens in de toeren is da veel minder, ge hebt wel da turbo gefluit da blijft hangen achter in de pot. Das wel schoon!
Neen gewone eindstukken uit inox zonder merk, maar ik denk dat ze van bij skytune komen. Kem ze gekocht int piloting center in ingelmunster(geen reclame;) )
Greetz
Ah oke :), denk ook van eens bij skytune te gaan,rechtstreeks bij de producent in maldegem,die manne weten daar meer over te zeggen dan piloting center, mag ik es vragen welke het zijn en hoeveel je betaald hebt, als je denkt dat ze van skytune zijn, kijk dan es op www.skytune.com en weet eens te zeggen welke het zijn
Greetz Stijn
Ik heb al gekeken op de site van skytune en ze staan er niet op en als ge stefaan van piloting een beetje kent, tis te zeggen als ge er al veel gekocht heeft kunde altijd een kortingske krijgen als ge erachter vraagt:D
Het zijn ovale van 150x80 met den boord naar binnen afgerond en ongeveer 40eurokes betaald:p , ik had beter eens eerst naar maldegem gereden......
Greetz
Eerlijk gezegd, ik kom daar niet veel, vind het nogal aan de prijzege kant in ingelmunster ,degene da ik zou willen is deze, ga volgende week zaterdag es gaan zien, men pa heeft hetzelfde maar dan volledige pot,en als je dat onderhoud blijf da even schoon als tevoren
BTW van waar zijt gij trouwens Steven?
Greetz Stijn
Kzin va izegem
Mooi eindstuk weity:)
GREEETZ
Black Hazard
16-12-02, 09:50 PM
Yupse...
heb nen Ibiza IV 1.9tdi van 130pk'tjes
Ik wil eveneens dezelfde 3 stappen als Steven hanteren:
1> einddemper weg en vervangen door inox (maar niet centraal... gewoon alles weggestoken, zonder eindstukken dan moet ik niet kijken naar de goedkoopste ;) )
2> als niet genoeg middendemper weg
3> als nog niet genoeg, kat weg
Ik zit echter gewoon nog met een probleem... welke diameter van inoxen buis gebruik ik?? Url? Steven? Weytie? a3ke? streety?? ANYBODY??? :confused:
Greetz,
:cool:
Black Hazard
16-12-02, 09:52 PM
PS : url en weytie, van waar zijn jullie??
anders zou ik es afkomen om te luisteren naar het resultaat hé...
greetz again,
:cool:
Ik denk de courantse die worden gebruikt door de mensen die zo'n uitlaatsystemen op maat maken zo rond de 55 mm in diameter draaien, maar als ik van u was zou ik vertrouwen in de gast die da zal installeren...
GREETZ
Black Hazard
16-12-02, 10:06 PM
ik wil het zelf gaan doen!!
kan aan inoxen buizen geraken van in de sanitair/chauffage branche, dus bij hen kan ik alles laten plooien...
vandaar de vraag...
Dan denk ik ergens tussen de 50 en 60mm da ge al goed gaat zitten.
A3ke hier op de site zal er van 90mm steken, benieuwd wa dat zal geven.
GREEETZ
Ben ook aan het zien voor een volledige inoxen lijn, en ik weet dat de originele buizen onder men ibiza er zijn van 50 mm, zal na nieuwjaar zijn dat ik daarover ga beslissen wa ik ga doen
BTW ik zen van Tielt
Greetz Stijn
Ik heb 60mm zitten en dat geeft goed!
Ben van Rotem (Maaskant)
ben ook benieuwd naar dat resultaat met de 90 mm STeven , nu zit ik dus met 60 mm en door de enorme gasuitstoten van men dieselke produceert dat echt een blazend hoog storend geluid vind ik , mits vergroting van de doorlaat zou dit zeker moeten minderen (ik hoop weggaan)
was ook eerst van plan alleen sound en geen eindstukken maar heb mijn zinnen nu gezet op L+R dubbele Platovale DTM's
nu gvd alleen nog nen niet schijbaar dood van de aardbol verdwenen pro-inox handelaar in de buurt vinden (of iemand anders dat me dergelijke einstukken en de volledige lijn kunnen bezorgen/plaatsen
Ik ga proberen om dat fluitend geluid van den turbo er proberen uit te filteren door een dempertje van nen nafte er tussen te steken. Ik ken iemand die dat gedaan heeft op nen 2000cc in een mercedes en da is "wicked man", ge hoort nooit dat nen diesel is!
Begrijp je? demper te klein om ronk weg te laten maar misschien juist gepast om da gefluit weg te laten...:p
GREETZ
Hey A3ke , hier zijn alle dealers van Pro-inox volgens de site. Mss ben je er iets mee?
AUTO SELECT 190 rue de Mons Hornu 7301 065/777577
AUTO TECHNICS Chaussee de Mons 3 1400 Nivelles 067/444683
ATAF Antwepsestag 95
Kapellen
03/6654141
ATAF
174 Plezantstraat
9100 ST-Niklaas
03/7651374
ART CORE 5 Clos de Bariveaux 1300 Limal 0477/824862
AUDITY 360B,rue Leopold 1 1090 Brussel 02/4250025
ATC
3 Industrielaan
8820 Torhout
050/222315
AUTO MUST 52 b rue de Lodelinsart 6040 Jumet 071/344560
BREZAN ATOPARTS Hasseltsesteenweg 447 3700 Tongeren 012/392919
BELL AUTO Chaussee de Tournai 24a 7520 Tournai 069/234238
CAR SENSATION
239 Assesteenweg
1740 Ternat
02/582.289
CARMAN Hernestraat 49 1570 Tollembeek 054/586423
CASIER Molenhoekstraat 24 8870 Izegem 051/305134
CLAERHOUT BANDEN
150 Leynstraat
8580 Avelgem
056/64.52.03
CRUYSBERGHS Bevrijdingslaan 93-95 2150 Meerhout 014/300952
CS TUNING
53 Wouterveld
3850 Kozen
011/59.69.53
D.S TUNING
186 Hoogstraat
2830 Tisselt
015/71.46.54
DRX
224 Steenweg
9572 Lierde
055/42.63.36
DECIBEL CAR ALARM 235 bld.Emile de Laveleye 4020 Liege 04/344.17.48
D.B.S Chaussee de Louvain 693 1930 Nossegem 02/7570321
EUROBAND PATRICI Gellikerweg 145 3620 Gellik 089/716607
EXCLUSIVE CAR
29 Grotenbergestraat
9620 Zottegem
09/3607310
FERON MARC
90 Grand Route
4360 Oreye
019/678535
INTER TUNING Van Laerstraat 9 3060 Bertem 016/482577
LORENA TUNING
40 Rue de Gohyssart
6020 Dampremy
071/31.09.01
MOTORTEC
442 Brusselsesteenweg
3090 Overijse
02/3059555
OPTIONS 29 rue Fourmois 1050 Bruxelles 02/5389864
RACING SHOP
91/93 Wittestraat
2020 Antwerpen
03/2374153
STEVENS Kortrijksesteenweg 14 8750 Zwevezele 051/613329
VULCO Prins Boudewijnlaan 1 2550 Kontich 03/4583144
VB TUNING
3 Heuvelstraat
9500 Geraardsbergen
054/41.06.80
WARLING
43 Rue de la Forge
6792 Halanzy
063/370555
WEELS SERVICE MARTENS
492 Gistelsteenweg
8490 Zekergem
050/81.58.00
WHEEL Service
45 Dendemondestwg
9300 Aalst
053/703119
VANTAGE
Beyne Heusay
Greetzzzzzzz,
Allan
Black Hazard
17-12-02, 08:20 PM
heb al buizen van 60mm liggen...
moet nu eigenlijk nog een koppelstuk hebben om van de originele dikte (denk 50) naar de inoxen buis over te gaan...
hoe hebben jullie dit gedaan en waar heb je die stukken gekocht???
greetz
Originally posted by Url
Op mijne ibi 110pk zit ook een rechte inox buis alleen de cat zit er nog tussen... Zelf gemaakt eindstuk en da geeft serieus op ralenti ma eens in de toeren is da veel minder, ge hebt wel da turbo gefluit da blijft hangen achter in de pot. Das wel schoon!
dus uwen middendemper en uwen einddemper zijn deraf, en uwen cat ist er nog? Voel jij dan een vershil in prestaties? (door het verschil in tegendruk in je uitlaatlijn)
dus bv. minder kracht op lage toeren en meer op hoe toeren? Of is alles op gebied van prestaties contstant gebleven?
Ik heb nog zo'n koppelstukken kunnen krijgen in het piloting-center te ingelmunster en in de catalogus van D&W staan er ook maar waarschijnlijk kunt ge dat wel nog elders krijgen ook.
GREEETZ
hey a3ke,
racing shop piessens is zéér goe (in de wittestraat te antwerpen/wilrijk)
onze pa gaat daar voor alles me zijne bak!
die doen ook racerij en hebben zelf gereden/gemonteerd ook.
maar hebben het wel steeds druk.
greetzzzzz
vBulletin v3.0.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.