PDA

View Full Version : met dubblele uitlaat nimmer door keuring????

schumi2002
13-12-02, 04:55 AM
ja ik heb gehoord van mijn tuningshop dat je voorts met een dubbele uitlaat afgekeurd gaat worden [8)]heb ik ff sjans dak mijne uitlaat nog moe kieze[8|]

E46-320d
13-12-02, 05:29 AM
Bullshit , mischien hebben ze die in die shop gewoon niet of kunnen ze die niet maken .

Bij sommige wagens kan het moeilijk (en duuur) zijn om een uitlaat L+R te maken door bvb de vorm v achteras , of positie v brandstoftank of resservewiel .

Bij een L+R uitlaat moet meestal ook een extra hitteschild gemaakt en bevestigd worden om oa de brandstoftank ed te beschermen .

schumi2002
13-12-02, 05:40 AM
nope echt waar ze hebben het verschillende malen meegemaakt en zelfs met stripings .:rolleyes:

323ti
13-12-02, 07:13 AM
Ikke ben daarstraks geweest met mijne 4x70 en ze hebben der toch geen probleem van gemaakt :D .

Greetz,
323ti.

yvesg
13-12-02, 07:17 AM
Ik heb daar dus ook al van gehoord...

Ze keuren die uitlaat af omdat ze geen roetmeting kunne uitvoeren op 2 pijpen.
Oplossing: ne stop in de linkse of rechtse pijp als ze em gaan meten, ofwel een uitlaat met een systeem waar ge uw oude nog kunt onderhangen (dat hadden ze mij voorgesteld).
Hangt ook veel vanaf in welke keuring dat ge gaat. Ik weet dat ze hem in Alken zouden afkeuren terwijl ze em in Diest zouden goedkeuren....

Groetjes

toledo
13-12-02, 06:00 PM
wat doen ze dan met de L/R uitlaten die standaard onder wagens staan zoals bij BMW,MERCEDES,JAGUAR

servir frais
13-12-02, 08:31 PM
die wagens worden dus ook wel gehomologeerd he

NoBoDy
14-12-02, 04:00 AM
Die wagens met originele dubbele uitlaat zijn wel benzinemotoren, daar is de regel niet van toepassing, het is enkel bij de diesels dat dit geldt omdat zoals hierboven vermeld niet mogelijk is om de roettest te doen.

CorsaBabe
15-12-02, 06:43 PM
En heeft een BMW 740d ook geen dubbele uitlaat?? alle benzine motoren hebben in ieder geval ne L/R. Bij de laatste nieuwe 7 zijn het ook twee dempers, maar ze hangen gewoon naast elkaar.

groeten
René aka. Turbo

weytie
15-12-02, 10:08 PM
Zijde van geslacht verandert René:D :D

Barek
16-12-02, 07:45 PM
Ben vorige week nog naar keuring geweest, was erdoor en heb 2x102mm REMUS... By the way, alle golfkes 4 hebben standaard 2 pijpjes... ook de diesels !

:rolleyes:

Turbo
17-12-02, 12:51 AM
neenee Stijn, ma ik zat op andere pc waar ilse ingelogd stond, en ja, beke te leeg om mezelf in te loggen é.

En barek, da's juist van die 2 pijpkes, en daar maken ze op de keuring ook geen probleem van, maar het gaat hier om een duplex é, dus nen L/R. dan kun je idd misschien oplossen dan door prop in ene kant te steken...

Tank
17-12-02, 01:02 AM
Ik heb een uitlaat L en R en ben ermee naar keuring geweest en het klopt dus dat ge afgekeurd wordt met zo nen uitlaat! En ik had voor de rest geen opmerkingen, dus ge kunt het op iets anders steken!
Da heeft dus te maken met uwe roetuitstoot!
Ik heb terug mijne originele kunnen hangen!

En er bestaan wel diesels mety dubbele uitlaat origineel vanuit garage!!!!!!!!!
Audi is een voorbeeld!!

desnelders
26-12-02, 09:05 PM
Denk dat niet gaat over een uitlaat met twee "pijpen" naast elkaar, maar over één of twee pijpen zowel links als rechts.

over gewoon twee pijpen naast elkaar doen ze meestal nie moeilijk aangezien inderdaad de meeste diesels (VAG) dit standaard hebben.

Turbo
26-12-02, 11:42 PM
ok dan niet é.

groeten
René

KoningDanny
27-12-02, 12:42 AM
Dat is de zoveelste ik "heb gehoord dat" he !! Ik ben dat meer dan beugelezen die ik heb horen zeggen dat of volgens de visboer dit en dat en dit...
Keuring is geen constante, een beetje vriendelijk zijn, uwen auto terug wa standaard zetten en wa geluk dat is het op het moment...en al die ik heb gehoord verhalen.....bulls***