View Full Version : Joelend geluid....
sequence
10-12-02, 04:50 AM
Sinds kort rijd ik in een VW Bora TDI 110pk. Nu hoor ik bij het op laten komen van de koppeling een soort joelend geluid, dit is alleen vanuit stilstand. Bij doorschakelen naar de 2e en overige versnellingen hoor ik het geluid niet.
Als na een kwartiertje de motor wat warmer is hoor ik het gejoel ook niet meer als ik vanuit stilstand de koppeling op laat komen.
De auto heeft 63.000 km gelopen, iemand een idee wat dit kan zijn ?
b.v.d. !
groeten sequence
(ik ben hier overigens al vaker geweest, maar heb een nieuw account aangemaakt)
wa bedoelde feitelijk met 'joelend geluid' ?
Misschien uwe distributieriem of zo es late vervangen ...
Groetjes
aan joelend geluid hebben we niet veel spijtig genoeg
wat hoor je juist , vanwaar denk je dat het komt ? motor ? onder de wagen ? aan je pedalen ? aan je pook ?
het kan ook zijn dat dit geluid er ook is als je van 1e naar 2e gaat enzovoort maar je dit niet goed of niet hoord mits je in beweging bent (omgevingsgeluid etc ...)
het beste is nog altijd nen mechanieker van je garage buitensleuren en hem laten horen zeker als het om een nieuwe wagen gaa tdta je aangekocht hebt
sequence
10-12-02, 10:12 PM
Ik heb het wel gemeld bij de garage, maar als ik daar ben is de auto warm. Dus moet ie minstens een paar uur staan daar, en daar heb ik nog geen tijd voor. Het is ook niet in de buurt vandaar.
Wat ik precies hoor, bij het op laten komen van de koppeling hoor ik een soort van wrijvingsgeluid, zoiets als een piepende deur maar dan een lagere toon. Het moet haast wel met de koppelingsplaten ofzo te maken hebben, of een druklager ?
Maar een druklager blijf je horen dacht ik, ook als de auto warm is of hoeft dat niet perse ?
sequence
12-12-02, 03:04 AM
Heb vandaag nog ff goed geluisterd, en soms hoor ik het ook bij opschakelen naar de 2e versnelling.
Kan het zijn dat de platen dat geluid maken als ze contact maken ?
vBulletin v3.0.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.