PDA

View Full Version : Golf4 110 Pk onder toeren

Spike23631
27-11-02, 06:56 AM
Laatste tijd als ik rem voor een rood licht en bijna stil sta, begint de motor onder z'n toeren te draaien (ong. 800 of zoiets) Is wreed ambetant...
Hij herstelt altijd wel naar een "aangenaam" stationair toerental bij stilstand maar het is voor mij toch een beetje verontrustend.
Heb de thread ook gelezen van stilvallen van den 110Pk; zover zit ik nog niet!
Heb alle "stroompakkers" al uitgeschakeld maar hij blijft het dan nog soms hebben. Ik zeg soms omdat het niet echt te achterhalen is wanneer (weersomstandigheden) en hoe diep (toeren) hij het heeft...
:( :( :(
Kan er iemand mij hier bij helpen?
THX

Atlantis8000
27-11-02, 05:15 PM
Ik ken iemand die zoiets op zijn BMW had, en daar bleek het de air flow meter te zijn die kapot was.

teejoo
27-11-02, 10:58 PM
Mijnen TDI draait altijd stationair op 800 toeren, en aangenaam, nooit geen problemen mee gehad.

Spike23631
27-11-02, 11:06 PM
Ja het kan zijn dat die onder de 800 zit; hij "stottert" om het maar zo te zeggen; niet vlotjes draaiend...

teejoo
28-11-02, 02:21 AM
Ai, das minder. Daar kan ik u spijtig genoeg ni mee helpen.

demolitionman
28-11-02, 06:07 AM
Is't gene relais die ver kapot is?
Anders uw mazoutfilter eens controleren en ook zien of hij geen lucht trekt.

Spike23631
28-11-02, 11:35 PM
Ik denk dat als mijne mazoutfilter kapot is of lucht trekt, hij dan heel de tijd of toch quasi zou "stotteren"...
Ik ga dit zeker eerst effe nakijken (heeft 2500km geleden nog groot onderhoud gehad dus zou eigenlijk ni mogen maar ja...)

Hij stottert enkel bij het bijna tot stilstand komen (in neutral of ontkoppeld)
Ik heb al van iemand gehoord dat het eventueel is van te veel stroom afnemen (achterruitverwarming / RC / lichten ...), ICE heb ik nog ni dus daar kan het ook niet aan liggen, maar ik vind dit ver gezocht; hij doet het trouwens niet meer of minder met verschillende spullen ingeschakeld...

THX!