PDA

View Full Version : VW Passat TD

KI2000
26-11-02, 03:52 AM
Hey,

Een vraagske aan alleman hier.
Ik rij met een VW Passat 1900 TD 75 PK.

Ja, ik hoor er hier al enkele lachen me mijn 75 PK, maar hij bolt toch :-p

Nu vind ik 75 PK zelf wel een beke weinig, en mijn vraagske aan ulle is of er iemand een manier weet om er wat meer PK's achter te steken.
En euh .. nee, ne nieuwe motor behoort niet tot de opties :p

Thx.

Floris
26-11-02, 08:09 AM
Blijft om te beginnen maar al van die rommel van uitlaten en luchtfilters (kelken) af!

Mazoutpomp een paar tandjes bijdraaien, Turbo druk een klein beetje uppen (Bleedvalve), EGR afkoppelen, Culasse vlakken & Kleppen slijpen.

Op die twee laatste dingen na, zoude da allemaal in princiepe zelf moette kunnen doen, als ge iet of wa een klein beetje verstand hebt van technische zaken.

Da werkt heel goe, geloof mij, ik heb het op mijn 1.8TD Mondeo gedaan en da machien vliegt nu. Ik heb ook nog een inlegfilter van K&N en een Twister op mijn uitlaat, maar op zichzelf doen die niet echt veel, ze helpen gewoon de andere veranderingen!

KI2000
26-11-02, 08:16 AM
Ja, kweet dus echt de ballen van de technische kant van auto's hé.
Kweet wa chique is en wa ni, maar daar blijft het ook ver bij :p

Wa hou da in voor de levensduur van uw moteurke?
Zijn er probs bij de schouwing dan?

En waar kan je dat eventueel laten doen, tegen welke prijs ongeveer?

Thx

Floris
03-12-02, 08:18 AM
De levensduur zal wel ietske verminderen natuurlijk. Maar als ge uw koppeke derbij houdt moette u nie teveel zorgen maken ze!

Op de schouwing zien ze da nog geneens. uwen roetuitstoot kan wel te hoog liggen (Rap opgelost, haalt uwe luchtfilter er efkes uit en kapt wa witte petrol = lampolie in uwen diesel voor naar de keuring rijdt).

Waar da ge da kunt laten doen? Best zelf doen, als da nie gaat eens gaan rondhoren in wa garages of revisiebedrijven he.
Kempower kan misschien uw mazoutpomp aanpassen mar da ga kosten en da ga nie fameus veel verschil geven als ge het mij vraagt.