PDA

View Full Version : annoying sound, vag diesel 110pk

d1981
20-11-02, 08:38 PM
Hey,

Ik heb een probleempje met mijn golf IV (110 pk).
Ik heb last van een piepend geluid dat ergens uit het motorcompartiment komt.
Soms is het er, dan weer niet, soms maar vanaf ±2000toeren/min en dan weer bij stationair draaien. Soms luid, dan weer stilletjes tot helemaal verwaarloosbaar.
Ik heb wel al opgemerkt dat wanneer ik mijn climatronic niet op AUTO zet
het geluid helemaal weg is. Dus waneer hij op auto staat piept hij, en ander niet.
Bij AUTO draait de airco of pomp van, de airco mee. Zou het hier dan kunnen aan
Liggen?!
Zijn er mensen die dit ook hebben voorgehad of er al van gehoord hebben.
Wat is er aan te doen?!
Morgen mijn bodemplaat er eens erafmemen een is horen van onderaan.

Als er iemand mij hiemee kan helpen?!

Alvast bedankt.

Turbo
20-11-02, 09:55 PM
Heb ook golf IV tdi 110 pk, reeds 60.000km, hij is van okt.2000 en ik heb dit nog nooit voorgehad...

Es langs gaan bij VW garage?

groeten
René

toledopower
21-11-02, 12:25 AM
hello

hier hoor ik precies iets wat ik overlaatst heb meegemaakt wel met mijn seat maar ook een 110 pk, namelijk piepend geluid ni altijd maar toch regelmatig hangt af hoe de motor heeft moeten presteren, precies ergens een bout die los is en rammelt en inderdaad ik heb er een kapotte riem op na gehouden wel die van de alternator want anders ging ik nu te voet. Het probleem zou hem liggen aan de polie die wa zwak is, die zit met een bout vast en als die wa loskomt en in mijn geval de revetten eruit getrokken zijn dan komt na een tijd een stuk los en vliegt de riem aan flarden. Dat is de riem die de alternator, servo en airco aanstuurd en da voel je dan wel, precies een tank in de bochten en de batterij laad ook niet meer op. Normaal gezien als het de standaard airco is en geen bijgezette zoals de mijne is die polie vlug vast te krijgen, maar het beste is gewoon is naar de garage te gaan en da laten na te zien want het kan natuurlijk iets totaal anders zijn ma das mijn ervaring.

mvg
toledopower

d1981
21-11-02, 05:20 PM
bedankt toledopower,

Vanavond vlug eens kijken naar die polie en de riemen die rond de airco hangen. Het moet hier iets mee te maken hebben aangezien dat geluid er is enkel wanneer de airco opspringt.
Klaat julie wel iets weten.

btw toledo, veel kosten gehad om dat te laten maken?! Of viel het nog mee...

grzzz....

toledopower
22-11-02, 02:15 AM
de kosten vielen nogal mee vond ik alé als je weet da die polie een speciale bestelling was voor de mijne en da spel iet van een 60 euro kost, ne riem een 30 euro plus sleutels hercoderen en nog zowa vanalles een kleine 150 euro voor alles da zal ook veel afhangen waar je voor herstelling gaat natuurlijk en dit was bij een officiële seat dealer in tienen.

succes en hopelijk valt het mee

mvg den toledo

jay
23-11-02, 05:51 PM
idd ik rij nu wel nie met een VW maar met een alfa , en heb dit overlaats ook gezien op die polie van de distrubitie riem zit een rubber , en waneer de airco of climacontrol aan schiet zou da anders nen klopt op de nokkenas zijn door dat da veel vermogen trekt ) en diene rubber breekt zogezegt die klop een beetje , maar als die rubber naar de kl .. is kan het zijn da je idd soms een piepend geluidje krijgt , let wel op da ook uw spanrol met veer nie lam begint te geraken want anders zulde ook probs krijgen zunne, ;)

ALFIrE
30-11-02, 05:18 AM
ik heb ook iets dergelijks gehad, bij mij was het de spanveer van de V-riem die aan het versluiten - lees scheeftrekken - was...

hup hup hup naar de garage!!!

d1981
02-12-02, 06:03 PM
Alvast bedankt gasten,

Hij gaat woensdag binnen:(

Ik hou jullie op de hoogte,...