View Full Version : Probleempje GOLF 4, soms stilvallen en sputteren.
Collega tuners,
Dit is mijn probleem: De laatste 4 weken, doet men auto raar (sinds gisteren is hij in garage). Een tijdje geleden was ik met men auto aan het rijden en hij viel ineens stil, na effe te wachten en proberen te starten macheerde hij ineens terug en toen reed hij perfect met het volledige vermogen. Enkele dagen later net hetzelfde probleem gehad. Nu van 't weekend viel hij 3 x stil op 10km. En af en toe sputtert hij ook wel eens.
Wat zou het kunnen zijn ? Vuile mazoutfilter ? Garagist heeft wel direct gezien dat er lucht in de dieselleidingen zat...
Greetzzz.
Kijk u dieselleiding eens na, het kan misschien zijn dat hij ergens valse lucht zuigt.
grzz dave,
euh, da fenomeen ken ik.
Mijn collega heeft ook een 110 en had dit vorig jaar ook
van zodra het buiten wat kouder werd.
Het gaat hier om relais 119 die vervangen moet worden.
Das een gekend probleem bij VW!!!Das een fabricage fout, dus onder garantie normaal gezien...
Die relais zit achter uw zekeringkastje(linkerportier)
Doe uw garagist anders maar bellen naar vw technische dienst en dat ze dat direct vervangen...
Pioux, Ik zal da in ieder geval is melden aan mijn garagist.
Greetzzz.
bctmember
13-11-02, 07:03 AM
Originally posted by pioux
euh, da fenomeen ken ik.
Mijn collega heeft ook een 110 en had dit vorig jaar ook
van zodra het buiten wat kouder werd.
Het gaat hier om relais 119 die vervangen moet worden.
Das een gekend probleem bij VW!!!Das een fabricage fout, dus onder garantie normaal gezien...
Die relais zit achter uw zekeringkastje(linkerportier)
Doe uw garagist anders maar bellen naar vw technische dienst en dat ze dat direct vervangen...
ik rij ook men nen ibiza 110 pk
hebt probleem ook voor gehad
en bij mij is ook deze relais vervange
sins dien gene last meer gehad
Awel he,
Ik hoor dikwijls als mijn motor koud staat zo een relaiske aan en uit springen, naar ik kan horen bevindt de relais zich achter het dashboard waar het stuur zit...
Zijn dit de eerste sympthomen ?:eek:
dat is het
daarmee begon da bij mijn collega ook
tis 5 voor 12 voor uwe relai!!
beter direct laten vervangen
:( Ai, ik hoor da soms ook in het begin als ik mijne motor start. Precies een soort van getik/gerammel juist achter mijn dashboard...zou da hetzelfde kunnen zijn ? Volgens mij was da gewoon iets da los ligt, een vijske of zo. Maar het zou die relais kunnen zijn natuurlijk. Hoewel ik tot nu toe geen start- of motorproblemen heb.
Ga het eens navragen bij uw garagist, die kennen uw autoke en zijn bijgeluidjes wel en zullen u direct kunnen zeggen of het een mankement is of niet.
toledopower
17-11-02, 09:39 PM
Ja inderdaad heb da ook voorgehad met mijn toledo die viel gewoon stil op een bepaald moment in het midden van een kruispunt en dan maar duwen, was wel effe schrikken had de auto pas een 6-tal maanden en zoals hierboven al vermeld is da de relais , vervangen ze normaal zonder iet te betalen want da is zo'n zwak punt van de vag groep. Eerlijk gezegd denk ik weer da het 5 voor twaalf is want gisteren startte hij weer met moeite
success
mvg chris
Gasten, al hartelijk bedankt voor de reacties.
Nu nog een vraagje, waar zit die relais ? Ik heb al is links van mijn dashboard gekeken, maar daar zie ik alleen zekeringeskes zitten... En weet iemand welke relais da is ? Ik zou volgens mijn VW GOLF "vraagbaak" 13 relais hebben... Dan kan ik die is verwisselen met die van mijn vriendin (heeft ook GOLF 4).
Groeten,
Barek.
Diene relais zie je zitten als je met je hoofd aan je pedalen ligt en dan naar boven kijkt achter het dashboard. Maar om de relais te zien zitten of te demonteren zul je eerst de plaat die boven je pedalen hangt moeten demonteren. Hiervoor moet je wel een torx-schroevendraaier (Achthoekig) hebben. Misschien zal het ook wel lukke met een imbus (Zeshoekig) sleutel maar pas hiermee op!
Normaat gezien zal het cijfer 13 in witte letters op het zwarte relais staat.
voila, there you go
makkelijker als ge het plaatje met de zekeringen verwijdert/losdraait.
dan kunde met uw hand der ook aan
tenminste zo doen ze het in de garage
totale tijd gespendeert 9.30 minuten
Nog is effe iets, is het wel degelijk relais 13 ?
In totaal zitten er 13 relais in mijn auto... maar of het wel diejen 13de relais is weet ik ni...
Bedankt voor de reacties alvast.
:confused:
euhm, ik dacht dat het ging om "19" of "119"(tis al ruim een jaar geleden en niet op mijn golf)
tbeste wat je kan doen is nog altijd naar de garage gaan en zien of zij dit fenomeen kennen.
zij gaan op al je vragen kunnen antwoorden!!
aah barek, ja,
ik ken da, probleme me ne golf 4, ik heb der ook ene, licht uitgebouwd, en als ik naar de control moet ben ik verplicht die helemaal terug om te bouwe, tot vering toe.
nu iets over u subject, ik ben er vrij zeker van dat da relais 13b is, ne collega-tuner heeft het mij bevestigd want die had hetzelfde probleem. Hij heeft die relais 13b eruit gehaald, gereinigd met een vochtig doekje en er terug aangelast. Dan was het al iets beter maar nog niet helemaal, maar hij heeft er gewoon natte platen ondergevezen en vanaf dan heeft hij geen probleem meer gehad.
hopelijk ben je er iets mee, laat iets weten of het lukt..
greetz...:D
Bovenstaand bericht is gepost door ne "piemel" met mijn paswoord... En ik weet wie het is.
Is 't ni Kris ? Kieke !!! Ik geef aw vanavond stoempe !
:D
Heb zelf PRECIES het zelfde probleem,...
Bij afremmen voor bijvoorbeeld'n stoplicht dat de wagen aan alle kanten begint te schudden,.. en op't moment dat'm stil staat is dat weer weg.
Ook heb ik dat "gekraak" achter m'n dashboard,...
Dat heeft dus met elkaar te maken??
Heb die wagen nu net een week :(
is me gisteren al een raam "uit gevallen" stond voor de lichten en opeens BATS!!!!! raam gewoon omlaag! Maar niet door de electrische motor,.. nee gewoon daar doorheen geschoten of zo,... motor doet't nog,.. maar 't raam blijf beneden en zit nu los in m'n deur,...
FoKFoKFoK
Was de beste manier (combinatie) om meer PK's uit een golf 110 te krijgen? Combinatie van chip/uitlaat/luchtfilter? Maar welke? Moet natuurlijk wel een redelijke prijs blijven,...
ThanX
Mijnen otto is gemaakt !
Het was inderdaad de relais, het was relais nr. 109 die stuk was...
Bedankt voor de info !
Greetzzz.
vBulletin v3.0.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.