View Full Version : Wie Heeft Mooi Geluid Op Tdi 90 Pk
outsider
29-09-02, 12:24 AM
wie heeft een mooi geluid op een tdi 90 pk
kzou het graag ook willen thx
KoningDanny
29-09-02, 12:48 AM
Ikke naar't schijnt, allé de mensen zeggen dat toch altijd, niwaar beezer & bctmember :)
Ik heb een kelk van green. De kat. steekt er nog onder, nade kat. inox lijn zonder middenpot en eindigt in een pro-inox uitlaatdemper met het welbekende asi-systeem.
Hij klinkt niet hard maar wel zwaar/diep.
Ik heb alles bij motortec laten doen.
Ik heb nen A4 90 pk en ik heb ni een grommend geluid maar een blazend geluid, persoonlijk vind ik da ook wel iets aparts en speciaal klinkend!
Wa ik gedaan heb is achterste pot weg en alles in inox vanachter!
Maar let wel op, ge hebt nen achtyerste pot nodig voor de control, heb ik in de week ondervonden!!
Ikke alvast nie :( , maar zo'n fluit geluid vind ik ook nie mis, maar hoe komen ze aan zoiets,geen dupvalve,want het is bij het optrekken dat en zo fluit
Greetz Stijn
KoningDanny
29-09-02, 02:10 AM
Een fluitgeluid? Bedoel je dat je de turbo hoort in de pot achteraan?
stevetje
29-09-02, 04:11 AM
fluitgeluid,...komt da nie wanneer je je kat weg haalt??? of nie? omdat je dan idd de turbo hoort fluiten
cya
stevetje
Idd Streety. Je weet goed genoeg dat ik het geluid uit je TDI de max vind he. :) das echt wel proper hoor. Den eerste TDI die ik lawaai heb horen maken.
Oh ivm met dat gefluid. Das idd je turbo spoolup die je hoort. De verkrijgen door ee nsogenaamde 'mufflerectonomy' :)
(* int floamsh einddemper eraf en rechte buis inderplaats)
outsider
29-09-02, 08:01 PM
bij welke gasten mag ik komme luisteren ?
wbarrea
29-09-02, 09:08 PM
ik zou mijn oor eens naast streety zijn tuut leggen :)
ahja bij mij is er (nog) niet veel te horen.... ma da komt nog...
wbarrea
29-09-02, 10:51 PM
momenteel heb ik een inlegfilter van Green en een de laatste demper vervangen door een inoxen buis+ASI eindstuk pro-inox.
Tgeeft een lage brom maar eens dat de turbo aanslaagt (>2500tr/min) is die byna helemaal weg. Nu ga ik toch eens proberen om de middenste demper ook te vervangen door en inoxen buis. Van de kat blijf ik mooi vanaf :) Die blyft eronder. Ik ben door de controle geraakt zonder de einddemper, ze zeiden daar dat alleen de roetuitstoot telde voor hun (en de goede staat van de uitlaat natuurlijk(roest,...) )
aja, ik rijd met een 1.9TD
wbarrea: ahhh das goed nieuws voor in de toekomst :) en naar welk keuringsstation bn je dan eigenlijk geweest? Heb je een fototje?
outsider
30-09-02, 02:06 AM
streety kan ik naar uw geluid is komme luisteren ?
wbarrea
30-09-02, 02:08 AM
naar die van deurne, aan de bosuil (antwerp). Ik ga nieuwe fotokes trekken als ik terugkom van quality glasscoating, ik zal er dan ineens van de uitlaat trekken :)
De mijne is geplaatst door Soregi Vulco Kontich
KoningDanny
30-09-02, 02:29 AM
Alles kan tegenwoordig he :)
Probleem is dat ik nu met mijn school 's avonds nimeer thuis ben op ma. di. en donderdagavond en zaterdag voormiddag ook niet, door dieje pokketest, niwaar beezer :)
En ik woon ook niet in de nabijheid van een autostrade, maar als je daar ni mee inzit en de weg naar dit boeregat wil zoeken, dan hou ik u ni tegen, mijn deur staat open om te luisteren.
KoningDanny
30-09-02, 02:33 AM
@ outsider, ik zie dat je in Halle woont, da's dus wel efkes rijden om waarschijnlijk teleurgesteld te worden door het geluid.
Ik zou da geluid moeten kunnen opnemen he dan kan iedereen da is horen maar ik heb zo niks om op te nemen... da zou u toch een lange rit besparen.
idd Streety ..... das klote he, door dat klein testeke.... pffff
Ahja voor alle duidelijkheid. Dat geluid van de Streety is proper voor een TDI he. Je mag het niet vergelijken met de eerste de beste vettige naft met een skytune want die maakt al meer lawaai.
Tis vooral wanneer em vertrekt en op ralenti draait en waneer em heel stilleks rijd zoals ge bv. parking aan het zoeken zijt. Vanaf het moment dat em gewoon rondrijd wordt dat al heel wat stiller he.
wbarrea
30-09-02, 03:41 AM
wie had er vroeger eens een filpje gepost van zijn geluid? misschien handig om dat nog eens te doen :)
KoningDanny
30-09-02, 03:47 AM
Inderdaad beter kan ik het ni omschrijven, als de turbo aanslaat is het geluid minder maar dan hoor je de kelk weer zuigen. Bij het terugschakelen is het ook tof om te horen.
En ik dacht dat dat Jay was die het gepost had, maar ik kan mis zijn he.
Nasty Student
30-09-02, 04:29 AM
Ik zou eens op de site van fiestake gaan kijken, die tdi maakt wel een mooi geluidje hoor ;)
hier is de link:
http://users.pandora.be/puppy/
zoekt daar maar eens tussen, daar staan enkele filmpjes op met zijn geluid d8 ik
greetzzzz
outsider
30-09-02, 06:29 PM
thx allemaal , streety misschien doe ik da wel is als ik in u buurt ben ofzo
by my moogde alleszins es komen luisteren...
(Turbo en TDI Fahrer zullen beamen dat ik een toffe sound heb weten uit mijn karreke halen)
Outsider, als ge van halle zijt moete mijnauto normaal kennen.
Zwarte bora met grijze striping.
Ik woon in Sint-Pieters-Leeuw dus da's ni ver van bij u he.
In de week zen ik wel laat thuis (22u) ma anders moete ne keer afkomen in't weekend dan kunde is horen hoe da klinkt zonder einddemper en met ne lege yoshimura van ne kawa.
@fiestake: is er eigenlijk verschil in geluid tussen totaal geen demper en je motor demper? Verschil in toon? Verschil in DB?
om dat te horen zouden fiestake en ik es moeten samenkomen..
ik heb kat vervangen door twister en demper is compleet weg..
@VegaGucci: ah, en je middendemper? Is die dan nog aanwezig?
bora heeft enkel einddemper en kat...
stevetje
01-10-02, 05:07 AM
@ VegaGucci:
Heb je da van in't begin zo gehad,... of had je eerst nog cat zitten,...ik zou willen weten of geluid veel luider wordt als cat vervangen wordt door twister,...ik zit met pro-inox uitlaat en kelk op TDI 110pk
@Tobi, we zoude is moeten afspreken.
Ik ga mijne kat ook wegdoen, ma waarschijnlijk gewoon een buis in de plaats.
outsider
01-10-02, 04:01 PM
ja afspreken wil ik wel ik ook wel is doen
Ik heb wel ma 90 pk, den druk verandert als ge meer pk's hebt
cat <-> twister
is niet zoon groot geluidsverschil hoor..
ik heb eerst met cat zonder demper naar skytune gereden..
en zelfde dag nog twister gemonteerd..
was bijna identiek geluid
outsider
01-10-02, 06:56 PM
ook al geprobeerd maar maakte geen vershil
afspreken lijkt me tof...
misschien best ergens centraal dan..
ik breng dan mijn camera mee...(dan kunnen we verschillende geluiden filmen)
ik kan deze dan wel op mijn ftp server sharen voor mensen die de verschillen willen horen..
effe agenda overlopen
nu int weekend - madrid
weekend erna - rally
misschien weekend daarna
19-20 okt
wa peizen jullie?
@outsider
Ik moet de vrijdag om 18.30u aan de gb in halle zijn. 'k heb daar met iemand afgesproken.
Ik zal der tegen 18.20u zijn, anders moete is afkomen en komen kijke.
@vegacucci
vraag mij da tegen dan nog is, anders zen ik da weer al vergeten :confused:
outsider
01-10-02, 07:53 PM
kwee ni of dak dan precies daar kan zijn
ma anders ik woon in breedhout
das plat naast sint p.l. in de straat van het beatels cafe als ge nar pepingen rijd
ge zeg ma wanneer ge ni moe werken of zo dan paseer ik wel is of gij langs hier das is mij et zelfde
kheb ook willen lezen da ge meer dan 90 pk ebt
diene uitlaat wa koste da ?
mijn uitlaat heeft
inox - 6000
twister- 6000
sierstukje- 2000
14000 bfr gekost
outsider
01-10-02, 08:00 PM
en hoeveel pk hebt ge ?
kzou u geluid ook is moeten kunnen horen infeite
ik kan u een 115pk en een 150 pk laten horen
outsider
01-10-02, 08:45 PM
ja das de merde , ik em ma een 90 pk
ebt ge da ook op film ?
nog nie..
sjek bovenstaande msgs..
ik wil da gerust es doenhb
outsider
01-10-02, 09:05 PM
aja just voe is af te spreken , ja da moeten we zeker is doen
mail me anders prive
info@scooterrace.be
Als je de dieselmotor van Jay met een inox skytune pot is wil horen? (ik zag hierboven dat iemand er naar vroeg?)
Ik heb em effe online gezet. (sorry, kheb em er gewoon opgegooid, nog gene grafische shell)
users.pandora.be/beezer/
en dan skytune_jay.wmv aanklikken.
outsider
01-10-02, 11:21 PM
beezer is dees een tdi 90 pk ?
want da geluid is prachtig
volgens mij klinkt dit redelijk alfa-achtig
outsider
02-10-02, 12:07 AM
awel zoiets zoek ik , ma kwee ni of dat een 90pk is
@VegaGucci: idd, het is een Alfa motor. Het zal zo een 1.9 JTD motor zijn, denk ik.
Het klinkt idd erg mooi. Maar ik betwijfel of je zo een geluid uit een VAG 1.9TDI krachtbron gaat kunnen halen met enkel een skyune uitlaat. De ene dieselmotor is de andere niet he. Moest het nu een SDI zijn, geen probleem.
KoningDanny
02-10-02, 01:23 AM
Originally posted by VegaGucci
nog nie..
sjek bovenstaande msgs..
ik wil da gerust es doenhb
Ik zal proberen ook te komen dan met mijne lelijke hoge ibiza :mad:
KoningDanny
02-10-02, 01:24 AM
Originally posted by Beezer
@VegaGucci: idd, het is een Alfa motor. Het zal zo een 1.9 JTD motor zijn, denk ik.
Het klinkt idd erg mooi. Maar ik betwijfel of je zo een geluid uit een VAG 1.9TDI krachtbron gaat kunnen halen met enkel een skyune uitlaat. De ene dieselmotor is de andere niet he. Moest het nu een SDI zijn, geen probleem.
Maar da's wel in een garage he, da kunde moeilijk vergelijken denk ik en ok in heeeel lage toeren
ahja, die draait op vrijloop/ ralenti op de filmpke. Als je gas geeft zal het al heeeel wat minder zijn op die alfa. tsjah... eigenlijk op elke moderne door turbo aangedreven diesel he.
Ma ik vind dat die van Streety het tofste klinkt. Ik heb het vandaag nog gehoord. Het was wel op een pleintje omgeven door gebouwen, dat versterkt het 'galmen' ook een beetje, ma tis ech wel een toffe brom. Niet oorverdovend, just goe ;)
outsider
02-10-02, 08:06 AM
streety wanneer kunt ge ? voe is af te spreken
Ik heb ook zo een fluitend geluid..........Als ik doortrek is er precies ne straaljager da plat over uwe kop scheurt... en tis ni gezeverd. Het is inderdaad wel speciaal maar ik had toch graag een diepere grom gehad ipv zo een fluitend geluid. Weet iemand waarom bij sommigen dat fluitend geluid is en bij anderen niet?? ZO ja hoe verander ik dat in een bescheiden grom
Ik heb gewoon mijn pot weggedaan en er een pro inox ondergehangen
we zullen dus blijkbaar hoogdringend es moeten afspreken - alle geluidjes opnemen - en op ftp server zwieren..
wat denken jullie?
KoningDanny
03-10-02, 02:05 AM
Originally posted by VegaGucci
we zullen dus blijkbaar hoogdringend es moeten afspreken - alle geluidjes opnemen - en op ftp server zwieren..
wat denken jullie?
Ja vind ik goed laat maar weten wanneer en waar he en ik zal zien dat ik mij kan vrijmaken liefst ne zaterdagnamiddag of ne zondag, ik heb maar 1 voorwaarde. Ik wil nog eens een filmke volgend jaar als hij terug plat ligt en ik mijn ander velgen heb, want nu is er ni veel aan te zien zenne pffff winter sucks. Maar ik wil da nu ook al wel opnemen.
KoningDanny
03-10-02, 02:06 AM
Originally posted by Beezer
ahja, die draait op vrijloop/ ralenti op de filmpke. Als je gas geeft zal het al heeeel wat minder zijn op die alfa. tsjah... eigenlijk op elke moderne door turbo aangedreven diesel he.
Ma ik vind dat die van Streety het tofste klinkt. Ik heb het vandaag nog gehoord. Het was wel op een pleintje omgeven door gebouwen, dat versterkt het 'galmen' ook een beetje, ma tis ech wel een toffe brom. Niet oorverdovend, just goe ;)
Hoort ge da dan zo goed beezer?
outsider
03-10-02, 02:58 AM
En wa heet da gekost bij streety ?
@streety: in vergelijking met andere echte VAG TDI dak gehoord heb met Remus, Skytune, Sebring, enz enz wel ja. MAar naarmate je snelheid maakt is het vijr wel snel gedaan met de fun. Het is echt als je zo stapvoets rijd dat je die lekker hoort brommen en rommelen :) Als je in je wagen zit, hoor je dat 9/10 niet.
KoningDanny
03-10-02, 03:17 AM
Originally posted by outsider
En wa heet da gekost bij streety ?
Oei, nu vraagde iets...effe factuur zoeken...ik vind het ni maar twas wel over de 15000 geloof ik in totaal met werkuren bij.
EL BrAmPiE
03-10-02, 07:23 AM
ik heb dus nen astra G 2.0 DI, en heb mn achterste pot vervangen door kleine pot met sierstuk, maar da hoor je dus nog bijna nie, enkele tips?
kzou liefst mn kat laten zitten, voor keuring hé ...
greeetz
bram
euh, gene pot, gewoon sierstuk
EL BrAmPiE
03-10-02, 07:41 AM
dus diene smalle demper weg, en gewoon op nen inox buis?
lap, daar gaan mn kosten, nog iets?:rolleyes:
Originally posted by djbram
dus diene smalle demper weg, en gewoon op nen inox buis?
lap, daar gaan mn kosten, nog iets?:rolleyes:
Ja, zien da ge bij de TC terug nen demper hebt hangen of ge moogt terug naar huis :)
och ja, ge monteerd da met flenzen he, vor die ene keer op't jaar da ge da moet veranderen
Panther
03-10-02, 11:21 PM
Ik heb mijn wagen zaterdag normaal gezien terug.
Wat is eraan veranderd?
==> volledige inox-lijn vanaf kat., zonder dempers, dubbele L - R 105 mm van Pro-Inox!!
Ik weet niet welk lawaat het gaat geven, maar eens ik hem terug heb, dan laat ik het jullie wel weten.
Tis een Ibiza TDI met 110pk'kes!
Op de plaats van de middendemper komen er ook flenzen voor de keuring hé.
Totale prijs zo'n 700€.
Greetz, Panther
wa ik mij afvraag, is als ge uwen achtersten demper wegdoe en een sierstuk steekt, klink da da ni gelijk da ge er hoort rondrijden me een gat in hunne pot???
Diamondz
04-10-02, 03:09 AM
Originally posted by clioke
wa ik mij afvraag, is als ge uwen achtersten demper wegdoe en een sierstuk steekt, klink da da ni gelijk da ge er hoort rondrijden me een gat in hunne pot???
klinken er uiteindelijk ni veel auto's zo (of toch ongeveer) ...
nog nooit voorgehad da ge precies nen bangelijke auto hoort aankomen achter u en ge draait u om en da is zo een krelleke ...
greetings
EL BrAmPiE
04-10-02, 04:24 AM
waar zou ik da kunnen laten doen, nen inoxen lijn met flenzen, in regio brugge?
Vraag da es aan Vegagucci,hij is van Brugge,en hij heeft een inoxen lijn,hij zal da wel weten
Greetz Stijn
EL BrAmPiE
04-10-02, 05:42 AM
@ Vegagucci
waar heb je da gehaald :D :D
omdat de Vega hier efkes percies nie is zal ik in zijn plaats anwoorden.
Heb je niet gezien dat hij vrij goedkoop gesteld is?
Ne vriend van hem die goed kan lassen heeft dat voor hem gefixed....
mijne raad, zoek u iemand die goe kan lassen en doe da zelf.
Of anders moete het goed laten doen.
EL BrAmPiE
04-10-02, 07:26 AM
Wie kan er goed lassen? omgeving Brugge :p :p :p
laat maa iets horen ;)
ja, das ook waar yellow devil,
ma beter een gat in uwe pot dan ne pot in uw gat he...
EL BrAmPiE
05-10-02, 08:39 AM
echt niemand? :(
En Panther. Mogen we het resultaat is weten? Heb je je wagen al terug?
Panther
08-10-02, 03:42 AM
Sorry Beezer, ik heb de wagen nog niet terug.
Er waren nog enkele probleempjes met het monteren van de achterbumper.
Zodra ik hem heb, laat ik zeker en vast iets aan jullie weten en dan kan je eens komen horen (mocht je ooit eens in de buurt zijn)!!!!
Greetz, Panther
Panther: ok, zet het maar op het board als het zover is he. :)
outsider
08-10-02, 06:45 PM
ale conclusie koopt u een diesel of een naft ma geen tdi :)
ale conclusie koopt u een diesel of een naft ma geen tdi :)
Bha tis te zien wat je zoekt in een wagen he :)
Liever m'n vettige TDI dan zo een 1000cc met een schreeuwerig lawaai = all show no go. Wel, met een TDI net omgekeerd he: rateld, ruikt soms raar,doemts soms ergggg hard, klinkt alles behalve sportief, maar als ie op bedrijfstemperatuur staat en hij gaat volgas.... see my backlights :D
outsider
08-10-02, 09:12 PM
ik mag er ni van klagen , ma het geluid ontbreekt wel
Ik heb een ibiza tdi 90pk en heb mijn katalysator vervangen door een rechte buis, een achterste pot van Skytune en een kelk van Green en ben daar zeer content van!!! ;)
Is er hier iemand die al een dumpvalve op z'n tdi gestoken heeft?
Werkt dit evengoed als bij een naft met turbo en wat kost zo'n dumpvalve?
KoningDanny
14-10-02, 03:56 AM
Originally posted by Shadow
Is er hier iemand die al een dumpvalve op z'n tdi gestoken heeft?
Werkt dit evengoed als bij een naft met turbo en wat kost zo'n dumpvalve?
Dumpvalve heeft geen nut op een TDI, enkel voor het geluid dus. Het plaatsen is ook niet gewoon plaatsen. Omdat TDI's geen gasklep hebben moeten er aanpassingen gemaakt worden. En ik dacht dat de prijs voor zo'n dumpvalve voor een diesel + 500 euro bedraagt.
Panther
14-10-02, 06:06 AM
Geplaatst en aangepast Streety of enkel de AK-prijs??
KoningDanny
14-10-02, 06:14 AM
Originally posted by Panther
Geplaatst en aangepast Streety of enkel de AK-prijs??
Enkel de valve denk ik , stond op het oude board maar ja ?? :rolleyes:
EL BrAmPiE
14-10-02, 07:45 AM
dat was prijs voor de aankoop
Panther
15-10-02, 01:24 AM
Telt er dus nog maar wa honderden € bij voor de plaatsing en aanpassingswerken ... tsss ....
KoningDanny
20-10-02, 12:53 AM
Door de prob's met mijn geratel aan mijn vitessen heb ik vandaag de eer gehad mijnen eigen auto te horen rijden. De garagist moest er nl. een ritje mee doen. En ik moet toegeven je hoort hem toch hoor, ik stond in de showroom en ik hoorde toch een grommetje :) Was best wel cool :D
outsider
20-10-02, 02:11 AM
horen jullie nog geluid terwijl je rijd met tdi 90 pk ?
ik heb nu een golf III en onderaan is de Katalyzator leegemaakt
dan heb ik een buis zonder pot en met achteraan ne remus
nu dit maakt totaal geen lawaai wat normaal is
als ik nu katalyzator weg doe en ne skytune zou plaatsen achteraan zou het dan een verschil uitmaken
of wanneer ik een hele smale recht buis zou gebruiken van diameter 6 cm ?
ik wil zeker wel betalen maar ik moet ook zeker zijn dat je iets hoort ook terwijl je rijd natuurlijk
KoningDanny
20-10-02, 02:14 AM
Eens die op toeren komt natuurlijk hoor je niet veel meer ook omdat die kelk dan een luid aanzuiggeluid geeft? Het is vooral in het terugschakelen en vertrekken.
horen jullie nog geluid terwijl je rijd met tdi 90 pk ?
ik heb nu een golf III en onderaan is de Katalyzator leegemaakt
dan heb ik een buis zonder pot en met achteraan ne remus
nu dit maakt totaal geen lawaai wat normaal is
als ik nu katalyzator weg doe en ne skytune zou plaatsen achteraan zou het dan een verschil uitmaken
of wanneer ik een hele smale recht buis zou gebruiken van diameter 6 cm ?
ik wil zeker wel betalen maar ik moet ook zeker zijn dat je iets hoort ook terwijl je rijd natuurlijk
In de wagen? In het kort.... nee...
outsider
20-10-02, 10:58 PM
ok dan doet het eigenlijk allemaal ni veel uit infeite
ik nodig je uit om eens mee te komen rijden dan nu , in de wagen hoor ik heel heel heel veel , kan me niet inbeelden wat het achter en buiten de wagen zal zijn dan
gegrom en gebrul hoor ik du in de wagen bij rijden
Originally posted by a3ke
ik nodig je uit om eens mee te komen rijden dan nu , in de wagen hoor ik heel heel heel veel , kan me niet inbeelden wat het achter en buiten de wagen zal zijn dan
Jamaar, ik bedoel dan zonder pk en koppelverlies he. tsja, ik zou het er anders niet voor over hebben hoor, meer geluid door pk verlies....
outsider
21-10-02, 08:06 PM
Originally posted by a3ke
heb je een 90 pk diegene die mij wilt uitnodigen ?
ik wil gerust eens komen luisteren
vBulletin v3.0.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.