PDA

View Full Version : Probleem !

KoningDanny
18-10-02, 05:58 AM
Ik heb een tsjirpend geluid als ik aant het terugschakelen ben en nogal weinig toeren maak, aan mijn vitessepook ratelt er dan iets een tsjirpend geluid. Als ik dan pas stilsta heeft hij het het ergste. Als ik stilsta en mijn vitessepook naar rechts doe (richting van 5de versnelling) ratelt hij ook en komt er een ratelende klank vanonder de wagen.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn ?

Het is een 1.9 TDi 90 pk

KoningDanny
18-10-02, 06:59 AM
Oh ja na een tijdje niet rijden heeft hij het niet meer dus als je even gewoon laat draaien dan gaat het over. Hij heft het ook als hij een paar uur stilgestaan heeft dan weer wel. :(

a3ke
18-10-02, 02:49 PM
ergens nen riem versleten ?
komt het uit je boite of meer van je motor ?
best eens even naar de garage rijden

KoningDanny
18-10-02, 04:44 PM
Niet vanuit de motor, komt meer een beetje voor de vitessespook. Ben daarjuist naar garage geweest, wist het niet direct te zeggen. Woensdag moet hij binnen, zal wel wat zoekwerk in beslag nemen. :(

jay
18-10-02, 05:35 PM
wa in mij het eerste opkomt is da er ergens in de boite iets moet zijn die binnenin zijnen besten tijd gehad geeft ,en misschien in de overbrenging naar de boite toe ??
en ge zegt da het enkel maar zo doed eens ge rijd ge , awel da zal zijn omda het warm komt en dus bij gevolg uitzet,, da kan bijvoorbeeld een rolement zijn die wa versleten is en bij gebruik warm komt en dus wa gaat vervormen . door da ge dan weer een tijdje stil staat en de boite nie gebruik kan da weer wa afkoelen en krimpen en dus weer zich vast zetten ge

laat de experts maar eens lekker zoeken :) :) :)

en ik hoop voor u dat het meevalt want een versnellingsbak da kan nogal duur uitvallen zunne

KoningDanny
18-10-02, 07:18 PM
Originally posted by jay
wa in mij het eerste opkomt is da er ergens in de boite iets moet zijn die binnenin zijnen besten tijd gehad geeft ,en misschien in de overbrenging naar de boite toe ??
en ge zegt da het enkel maar zo doed eens ge rijd ge , awel da zal zijn omda het warm komt en dus bij gevolg uitzet,, da kan bijvoorbeeld een rolement zijn die wa versleten is en bij gebruik warm komt en dus wa gaat vervormen . door da ge dan weer een tijdje stil staat en de boite nie gebruik kan da weer wa afkoelen en krimpen en dus weer zich vast zetten ge

laat de experts maar eens lekker zoeken :) :) :)

en ik hoop voor u dat het meevalt want een versnellingsbak da kan nogal duur uitvallen zunne

DA vind ik wel straf dat op 2 jaar mijn boite naar de knoppen zou zijn. Pffff... stelt u voor da ga mij nogal wa kosten...

Beezer
18-10-02, 07:41 PM
begin al maar te hopen dat het de lagers/rollementen niet zijn die versleten zijn... maar dat zou me verwonderen zo rap....

KoningDanny
18-10-02, 07:56 PM
Zou da ni mogelijk zijn om toch nog garantie te krijgen da zal wel ni zeker ?

d1981
18-10-02, 08:04 PM
Dat zou idd heel vlug zijn, als he zo is een goe van uw ... maken!!!
Gewoon een vraagje streety, is jouw wagen soms ni gechipt?

Clio2ke
18-10-02, 08:07 PM
ik hoorde ook iets raars in mijn boite en had maar 1 jaar garantie. Ik had 65000 km en ze hebben er na anderhalfjaar toch een volledige gratis boite ondergestoken + embriage. Het was niks erg maar het geluid stoorde me en in twee garages hoorden ze niks. Ze hebben er denk ik dan maar uit pure miserie om van mijn gezaag af te zijn denk ik alles nieuw onder gestoken

KoningDanny
18-10-02, 08:19 PM
Originally posted by d1981
Dat zou idd heel vlug zijn, als he zo is een goe van uw ... maken!!!
Gewoon een vraagje streety, is jouw wagen soms ni gechipt?

Nee ni gechipt

d1981
18-10-02, 08:33 PM
Mijne kameraad had ook nen ibi, hij was wel gechipt of geboxed.
Na enige tijd kon je met zijn pook in de soep roeren als je weet wat ik bedoel. Bij snel optrekken zag je die pook zo vibreren.
De oorzaak zou het te hoge koppel geweest zijn, de boite kon dit niet aan.

Of dat de echte oorzaak was kan ik ni zeggen,...

Beezer
18-10-02, 08:37 PM
Originally posted by d1981
Mijne kameraad had ook nen ibi, hij was wel gechipt of geboxed.
Na enige tijd kon je met zijn pook in de soep roeren als je weet wat ik bedoel. Bij snel optrekken zag je die pook zo vibreren.
De oorzaak zou het te hoge koppel geweest zijn, de boite kon dit niet aan.

Of dat de echte oorzaak was kan ik ni zeggen,...

en met welke motortype was dit? 90 pk? 110 pk?

d1981
18-10-02, 08:46 PM
81kw of 110pk versie

Blue Bull
18-10-02, 10:29 PM
Moest er iets deftig aan uw boite zijn, is goe van uw kl**te maken, en zeggen allee de garantie is voorbij de miserie begint, roep den baas er maar bij, belt maar eens naar spanje, ... laat U maar eens goe gaan, hopelijk pakken ze het dan alsnog onder garantie......

stevetje
19-10-02, 10:57 PM
hoeveel km heb je al streety?

greetz
stevetje

KoningDanny
19-10-02, 11:04 PM
Originally posted by stevetje
hoeveel km heb je al streety?

greetz
stevetje

37.000 km

stevetje
19-10-02, 11:06 PM
damn,...heb mijn ibiza'tje nu 7 maanden, heb 30.000 km, ... ik ga al vast beginnen sparen... tis wel een 110 pk maar da voorspelt nie veel goeds hé,...

KoningDanny
19-10-02, 11:59 PM
Ben vandaag naar de garagist geweest, mijne officiële. En die zei dat het niet aan mijn boite zou te wijten zijn. Heeft wel niet op de brug gestaan, daar had hij geen tijd voor. Anyway woensdag weet ik het waarschijnlijk en dan laat ik wel weten wat het was.

azer
25-10-02, 12:24 AM
en streety weet ge al iets meer?

btw ik heb ook ne ibiza , ene van '99 TDi 110pk EVO1 met 70.000km en het enigste wat ik al heb moeten vervangen zijn: 4 banden en een paar lampkes van de nummerplaatverlichting da's al

dus ik mag nie klagen denk ik:)

greetz
Tom

Beezer
25-10-02, 12:34 AM
Originally posted by azer
en streety weet ge al iets meer?

btw ik heb ook ne ibiza , ene van '99 TDi 110pk EVO1 met 70.000km en het enigste wat ik al heb moeten vervangen zijn: 4 banden en een paar lampkes van de nummerplaatverlichting da's al

dus ik mag nie klagen denk ik:)

greetz
Tom

Tis allesinds zijn boite niet. Ik dacht dat hij iets zei van de beschermplaat/beugel over de plaats waar normaal de middendemper zat, die zat los en zou voor de resonatie zorgen. Tsja, één van de gevolgen van 'te laag' te rijden zeker ;)

KoningDanny
25-10-02, 05:43 AM
Originally posted by Beezer
Tis allesinds zijn boite niet. Ik dacht dat hij iets zei van de beschermplaat/beugel over de plaats waar normaal de middendemper zat, die zat los en zou voor de resonatie zorgen. Tsja, één van de gevolgen van 'te laag' te rijden zeker ;)

Inderdaad zo is het en daar die platen dich bij de boite hangen werken die krachten en trillingen daar onrechtstreeks op en daarmee dat deze gaan trillen en een zeeeeer vervelend en verontrustend geluid gaan maken.

Turboterham
27-10-02, 04:50 AM
Hebben die TDI'kes nie veel last van de oliepomp? die moet toch ook vaak vervangen worden? en ook kostelijk...